Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Audi Q7 V12 TDI: jízda v brutálním SUV
30.12.2008 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Mastodonta Q7 nově pohání vznětový dvanáctiválec o objemu 6,0 litru. Dosahuje lehce zapamatovatelných hodnot: 500 koní, 1000 N.m a na silnici si není radno s ním zahrávat. To jsme měli možnost vyzkoušet na vlastní kůži i my.
Přehled kapitol
Mistr točivého momentu
V Audi Q7 V12 TDI se sedí vysoko, s přehledem a vědomím nadměrné velikosti a hmotnosti vozu. Přesto je neutuchající síla motoru v jakékoliv rychlosti až strašidelná. Maximum točivého momentu je totiž k dispozici mezi 1750 až 3250 1/min. Takže při rychlosti 220 km/h zrychluje vůz se stejnou vervou jako ve 120 km/h. jen elektronicky omezená nejvyšší rychlost nedovoluje dvoutunovému vozu jet rychleji a já jen vděčím standardně dodávaným keramickým brzdám, které jediné dokážou rozjeté Audi Q7 V12 TDI bezpečně zpomalit v každé situaci.
Sjíždím proto raději z dálnice a zjišťuji, že udržet se tímto automobilem v místním limitu pro okresní silnice 90 km/h je prakticky nemožné. Na cestě k další dálnici s větší svobodou pro tento vůz leží ještě spousty vesnic s úzkými uličkami. Zde zjišťuji velké rozměry vozu a jeho omezenou hbitost. I když podvozek drží vůz zuby nehty na vozovce a omezuje naklánění obrovské karoserie, je to stále na sportovní jízdu málo. Řízení je daleko tužší než u běžné Q7, nicméně je pořád málo strmé.
Hurá na dálnici
Proto s radostí vítám blížící se nájezd na dálnici, kde leží to pravé teritorium pro Audi Q7 V12 TDI. Zde opět vyzývám dvanáctiválec k maximu. Je mi jasné, že převodovka tiptronic musela být kvůli dávce energie zesílena a stejně tak by bylo nemyslitelné, aby se 1000 N.m přenášelo na silnici něčím jiným, než systémem pohonu všech kol quattro. Ručička tachometru sebejistě uhání ke dvoustovce a rozhodně u toho nijak nezaváhá. Tlak stále pokračuje a šílená masa se žene kupředu. Vidět takového obra jak letí po dálnici musí být opravdu pozoruhodný zážitek. Burácení dvanáctiválce je tam venku určitě ještě mocnější, než v kabině.
V12 má žízeň
A dotazy na spotřebu? Špatná otázka. Nejvýkonnější Q7 by měla spotřebovat podle oficiálních údajů v kombinovaném provozu 11,3 litrů nafty na každých sto kilometrů jízdy. Palubním počítač ale ukazuje hodnoty blížící se dvacetilitrové hranici. Já osobně dosáhl spotřeby 18,2/100 km. Pokud bych se trochu snažil, dá se na dálnici ustálenou jízdou opravdu dopracovat k číslu třináct, chce to ale pevnou vůli a sebezapření. Pak by ovšem takovéhle vozidlo nikdo nevyráběl.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 6 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Mercedes se kaje a říká, že už nebude lidem vnucovat elektromobily, nechá je si vybrat. Ale kde?
před hodinou - Trápící se Rivian zkouší rozprášit sklady slevami. Zákazníkům konkurence nabízí 117 tisíc Kč, i když prodělává miliony na autě
před 3 hodinami - Někdo si za půl miliardy koupil možná nejkrásnější McLaren F1 a ujel s ním 23 km, teď ho prodává
před 4 hodinami - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 6 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva