Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Audi Q7 V12 TDI: jízda v brutálním SUV
30.12.2008 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Mastodonta Q7 nově pohání vznětový dvanáctiválec o objemu 6,0 litru. Dosahuje lehce zapamatovatelných hodnot: 500 koní, 1000 N.m a na silnici si není radno s ním zahrávat. To jsme měli možnost vyzkoušet na vlastní kůži i my.
Přehled kapitol
Majestátný vzhled
Audi Q7 patří mezi obry nejen v nabídce z Ingolstadtu, ale i ve své kategorii SUV. Lidé ho buď nenávidí nebo milují. O to víc je teď výraznější, když se s motorem V12 TDI standardně dodávají 20“ kola, pod kterými trůní obrovské kotouče keramických brzd se třmeny. Standardní brzdy by měly evidentně s takovou sílou potíže. Na přání jsou k dispozici i jednadvacetipalcové ráfky. Audi Q7 nově dostala také módní LED světla pro denní svícení, jako všechny nové modely této německé značky. Standardně je doplňují bi-xenonové světlomety (za příplatek také adaptabilní)
Vrcholný komfort
Uvnitř největšího SUV z Ingolstadtu se jednoznačně hraje na luxusní notu. Bohatě tvarovaná a extrémně pohodlná sedadla potažená dvoubarevnou jemnou kůží jsou stejně příjemná, jako přítomnost navigace, dvouzónové klimatizace či bezpočtu elektronických asistentů. Palubní deska je potažená kůží, stejně jako volant, který zdobí oranžová niť. Nicméně příplatková výbava námi zkoušeného stříbrně lakovaného exempláře byla daleko bohatší a vyšroubovala konečnou cenu až k částce 3 542 150 korun, což není právě málo.
Královský pohon
To nejdůležitější na nové Audi Q7 je ale motor. Šestilitrový dvanáctiválec má podle slov výrobce kořeny v závodní placce Audi R10, která několikrát po sobě zvítězila ve vytrvalostním závodě 24 hodin LeMans. Jednotku přeplňují dvě turbodmychadla disponující proměnnou geometrií lopatek VTG. Už první sešlápnutí plynového pedálu a pootočení volantem naznačuje, že Q7 přitvrdilo. Zato podvozek se zdá být příjemně naladěn. V sérii má adaptivní vzduchové odpružení s elektronicky řízenými tlumiči. Vyjíždím proto na dálnici, na šestistupňové automatické převodovce tiptronic volím sportovní režim a tlačím pedál plynu až na podlahu. Hukot pěti stovek koní a tisícovky N.m vyplňuje kabinu tak intenzivně, že mám pocit, jako by mi chtěl utrhnout hlavu. Zvuk motoru linoucí se z dvojice zadních koncovek výfuku je na turbodiesel úžasný stejně jako nekončící zátah, který vám dokonale dovede odkrvit hlavu. Zrychlení z nuly na stovku tak umí tento „drobeček“ za 5,5 sekundy. Na druhou stranu jej zde neprožívám tak intenzivně, jako by tomu bylo u klasického sportovního vozu.
Následující >1 / 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před hodinou - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 2 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 4 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 5 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 14:32 - pavproch
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1