Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Audi S3 Sedan vs. Subaru WRX STi 2015: agent 007 vyzval bestii
24.8.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ videa) Tento souboj vám může přijít absurdní jen na první pohled. Z každého dalšího jsou oba sedany zcela rovnocennými soupeři.
Přehled kapitol
A vítězem se stává...
Co dodat k tomuto podrobnému obrazu mých pocitů závěrem? Nechci, aby si čtenář vysvětloval text tak, že Audi je vlastně ve všem vynikající a Subaru jen ve všem průměrné. Tak to vyznít nemělo a takové prohlášení realitu ani náznakem nereflektuje. Za úkol bylo zjistit, zda je STi skutečně o tolik zajímavější volbou pro někoho, kdo touží po stále ještě kompaktním sporťáku za rozumné peníze, než univerzální Audi S3 sedan. Takže jaký je verdikt? O tolik zajímavější volbou STi jednodušše není, přestože poskytuje mnohem širší záběr schopností než kdykoliv předtím.
Na to by potřebovalo ještě učesanější a úspornější motor, popřípadě jednodušší ovládání pro běžné cestování. Zůstane však volbou jednoznačně emotivnější, volbou řidičů a harcovníků, kterým nestačí přemístit se v rekordním čase z bodu A do bodu B ještě s energií potřebnou například k bujaré oslavě kulatin. Nadále bude vyhledáváno všemi, kteří žádají mechanickou vazbu s volantem, kontakt se silnicí, všemi co prahnout být vtaženi děje. STi si koupí nadšený extrovert a sportovec, který bude rád svádět boje s autem a dělat ze sebe stále lepšího řidiče.
To pro Audi budou chodit ve velkém zdrženlivější jedinci, kteří mají rádi jednoduchou a do okolí nekřičící eleganci, pohodlný špičkový interiér nabitý posledními výdobytky techniky a vysoké hodnoty na rychloměru bez vynaložení pro ně zbytečného úsilí, zde tedy povětšinou bez jakéhokoliv úsilí - až s absurdní jednoduchostí. S3 poslouží všem, kteří nebudou usilovat o další vůz do rodiny, který by mohli čas od času bez starostí půjčit na nákupy své méně zdatné manželce, a ještě se budou moci nadmíru příjemně svézt, kdykoliv bude hrdlo ráčit.
Audi stvořilo až nepochopitelně dobrý univerzál, který je navzdory svému jménu charakteristické velmi podmanivým jízdním projevem, a nebude pro něho problém zastat roli pohledného sedanu i velmi náročného manažera. Je to takový agent 007, co svede snad vše minimálně nadprůměrně. U Audi ale budete nuceni za všechny ty moderní prvky výbavy a vychytávky řádně „přitopit“, čímž ho tak ve finále cenou dostanete do sfér o stovky tisíc vyšších než co si řekne Subaru za svůj rallyový simulátor. U Japonce se s výbavou Sport bude nutné při požadavcích na další individualizace obrátit už jen a pouze na tunery, kteří mají beSTii daleko více v lásce.
S3 je ve své komplexnosti lepším autem, vítězové dnešního klání ale mohou být i dva, každý však na jiném bojišti. STi může o sobě tvrdit, že je cesťákem lepším než bývalo, ale zase není tak dobrým cesťákem na to, aby mělo pro každodenní ježdění dostat jednoznačnou přednost před tak dobrým autem, na jaké jsme pasovali S3. Charakterně jsou si totiž vzdálenější než Země od Pluta.
Cena
Základní cena 1. vozu (Audi S3 Sedan 2,0 TFSI quattro 6MT): 1 067 900 Kč
Cena 1. testovaného vozu (S3 Sedan 2,0 TFSI S tronic): 1 417 000 Kč
Základní cena 2. vozu (Subaru 2,5T WRX STi 6MT): 1 089 000 Kč
Cena 2. testovaného vozu (WRX STi Sport 6MT): 1 191 000 Kč
Technické údaje Audi S3 Sedan 2,0 TFSI quattro
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 984 ccm
Největší výkon: 221 kW (300 k) při 5 500-6 200 ot./min
Největší točivý moment: 380 Nm při 1 800-5 500 ot./min
Palivo: Natural 98-95
Přenos výkonu: šestistupňová automatická dvouspojková převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,8 l
Mimo město: 5,9 l
Kombinovaná: 6,9 l
Objem palivové nádrže: 55 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 469 mm
Šířka: 1 796 mm
Výška: 1 392 mm
Rozvor náprav: 2 631 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 525/1 450 kg
Užitečná hmotnost: 530 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 390 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
Technické údaje Subaru WRX STi sedan
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec typu boxer uložený vpředu podél
Objem: 2 457 ccm
Největší výkon: 221 kW (300 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 407 Nm při 4 000 ot./min
Palivo: Natural 98
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 255 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 14,0 l
Mimo město: 8,4 l
Kombinovaná: 10,4 l
Objem palivové nádrže: 60 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 595 mm
Šířka: 1 795 mm
Výška: 1 475 mm
Rozvor náprav: 2 650 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 507/1 582 kg
Užitečná hmotnost: 425 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 460 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Náklady na provoz elektromobilů dramaticky převyšují ty spojené s provozem spalovacích aut, říká konečně komplexní studie
před 6 hodinami - Zapomenutá silniční stíhačka od Peugeotu se ze z nouze ctnosti stala cenností, dodnes krásné kusy stojí majlant
před 8 hodinami - Vlastnictví vzácného Mercedesu ze začátku milénia ruinuje i boháče, jen výměna brzd je stojí miliony
před 9 hodinami - Američané chystají opulentní tank pro civilisty, do pancíře z kompozitu zabalí oázu luxusu
před 11 hodinami - Ohromující susperjachtu Porsche s 4 663 koňmi nikdo nechce ani po obří slevě, koupit ji půjde ještě levněji
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva