Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Chevrolet Aveo 1,4: sport pro nenáročné
12.7.2009 | David Siegl | 2 příspěvky
Chevrolet Aveo modelového roku 2009 nabídlo další řadu zlepšení, která jej měla oddělit od minulosti korejské automobilky Daweoo. Přitom právě Aveo je s touto érou bytostně spjato. Dokáže Aveo oproti konkurenci nabídnout něco navíc?
Přehled kapitol
Jízda
Jak napovídají pocity z interiéru, jízda neoplývá přílišným komfortem. S ohledem na proporce vozu a velikost litých kol je ale celková kvalita jízdy uspokojivá. O to větší je překvapení při rychlejší jízdě, kdy podvozek začne být poddajný a nerovnosti zvládá mnohem lépe. Dokonce ani na mokré vozovce se nedostaví známky ztráty adheze. Musím proto uznat, že jistou míru zábavy dokáže Aveo hravě poskytnout.
Tento pocit bohužel nevydrží dlouho, protože řízení je poměrně odtažité. Volant neposkytuje žádné informace o tom co se děje pod předními koly což dávám za vinu hlavně přeposilovanému řízení. Kladné vlastnosti nepokračují ani u převodovky. Občas je potřeba vynaložit víc síly k zařazení převodového stupně než je běžně třeba, nehledě na to že samotná řadička je poměrně nízko a při zařazené rychlosti je v ní cítit více vibrací, než je zdrávo. Budete tak mít pocit, že řadicí páka každou chvíli z daného stupně skočí zpátky na neutrál.
Motor
Pohonná zážehová jednotka o objemu 1,4 l pracuje dobře ale je na ni znát, že nikdy nepatřila ke špičce. Nástup otáček je pomalejší než u lepších agregátů a ke svižné jízdě je proto potřeba motor víc točit, což se od 4500 1/min projeví také zajímavým zvukem.
Bohužel ve výsledku to znamená i větší spotřebu, blížící se hodnotě 8,5 l na 100 kilometrů. Vše pozitivní, co jsem našel na pohonné jednotce zkazila opět převodovka, protože její chod a dlouhé dráhy řazených stupňů kazí pomyslného sportovního ducha v tomto voze.
Hodnocení
Celkové dojmy jsou sice rozporuplné, přesto mě vůz dokázal po mnoha stránkách potěšit. Zaujme atraktivním vnějším designem, při svižnější jízdě pak může být řeč i o relativně dobrých jízdních vlastnostech.
Přeposilované řízení a převodovka s dlouhými drahami řazení ovšem nekorespondují s tím, čím by Aveo chtělo být - tedy první volbou mladých, sportovně založených řidičů. Pro ty starší se ale zdá být ideálem, zejména díky snadnému přístupu na přední sedadla a uživatelské nenáročnosti.
Je tak takovým malým, vizuálním sporťáčkem pro nepříliš náročné řidiče. Kvůli vyšší cenovce však bude na českém trhu boj s konkurencí i tak spíše prohrávat.
Technické parametry
Motor
Zážehový, vodou chlazený řadový čtyřválec o objemu 1,4 l.
Objem: 1399 cm3
Největší výkon: 74 kW (100 k) při 6400 1/min.
Největší točivý moment: 131 N.m při 4200 1/min.
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: Pětistupňová ručně řazená převodovka. Pohon předních kol.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 175 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,9 s
Spotřeba (město/mimo město/kombinace): 9/5,3/8,4 l/100 km
Rozměry a hmotnosti
Délka: 3920 mm
Šířka: 1680 mm
Výška: 1505 mm
Rozvor náprav: 2480 mm
Hmotnost: 1168 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 220 l
Objem při sklopených sedačkách: 980 l
Cena vozu Chevrolet Aveo 3HB LS high 1.4 l: 279 900Kč
< Předchozí2 / 2
Diskuze 2 příspěvky
Bleskovky
- Poškozený tovární prototyp se v provozu jen tak nevidí, je to samozvaný mistr světa
včera - Sociální sítě jednou zafungovaly, spojily majitele dvou aut se stejným problémem
12.12.2019 - Kombík schopný jet přes 300 km/h ukázal, co umí na mokré německé dálnici
11.12.2019 - Tatry s pohonem 8x8 ve světě dodnes ohromují v extrémních terénních závodech
8.12.2019 - Majitelé tradičních pick-upů si upravují své vozy tak, aby vypadaly jako Cybertruck Tesly
8.12.2019
Nejčtenější články
- Schopnosti nové dálniční rakety Audi neodpovídají továrním specifikacím
14.11.2019 - Nová Škoda Octavia se ukázala i jako RS, nabídne více verzí než kdy dříve
14.11.2019 - Fiat si zlepšuje obchodní výsledky na úkor dealerů, vnutil jim 40 tisíc neprodaných aut
14.11.2019 - Nová Toyota Supra vznikla jen díky šéfovi VW, Japonci mu za to teď otevřeně děkují
14.11.2019 - Poslední pokus Tatry zaujmout 613 mluvil jako KITT, stál jako Mercedes třídy S
15.11.2019 - Mercedes v problémech oznámil okamžité masivní propouštění, škrty přes 25 miliard
15.11.2019 - Rusové otevřeli 700km dálnici z Moskvy do Petrohradu, postavili ji z ničeho v pustině
15.11.2019 - Nejnovější Ford Mustang už není sporťák, ale elektrické SUV, plně ho odhalil únik
15.11.2019 - K mání je nejoblíbenější auto zločinců 90. let, zachovalé je dnes raritou za miliony
15.11.2019 - Nové Ferrari má asi nejkřiklavější klíč dneška, všem dává najevo, co majitel má
15.11.2019

Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Co právě teď posloucháte? 09:17 - vonkreuz
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 23:29 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 22:59 - vonkreuz
- Náhrada m135i 22:05 - Spectral
- Elektromobily a vse kolem nich 21:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 19:23 - 406 Coupe
- Autoservis - průměrná cena 17:52 - Strejcs
- Lyžárna 15:41 - pavproch
- IT poradna 15:35 - pavproch
- Benzínová čtyřkolka do milionu 13:36 - DoubleSix
Autobazar
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi
r.v. 2010
260 000,- KčŠkoda Fabia 1.0 TSI
r.v. 2019
350 000,- KčŠkoda Octavia 1.6 TDI
r.v. 2017
320 000,- KčŠkoda Fabia 1.0 TSI
r.v. 2018
310 000,- KčŠkoda Octavia 1.0 TSI
r.v. 2017
340 000,- KčŠkoda Fabia 1.2
r.v. 2008
66 000,- Kč