Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Chevrolet Aveo 1,4: sport pro nenáročné
12.7.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Chevrolet Aveo modelového roku 2009 nabídlo další řadu zlepšení, která jej měla oddělit od minulosti korejské automobilky Daweoo. Přitom právě Aveo je s touto érou bytostně spjato. Dokáže Aveo oproti konkurenci nabídnout něco navíc?
Přehled kapitol
Jízda
Jak napovídají pocity z interiéru, jízda neoplývá přílišným komfortem. S ohledem na proporce vozu a velikost litých kol je ale celková kvalita jízdy uspokojivá. O to větší je překvapení při rychlejší jízdě, kdy podvozek začne být poddajný a nerovnosti zvládá mnohem lépe. Dokonce ani na mokré vozovce se nedostaví známky ztráty adheze. Musím proto uznat, že jistou míru zábavy dokáže Aveo hravě poskytnout.
Tento pocit bohužel nevydrží dlouho, protože řízení je poměrně odtažité. Volant neposkytuje žádné informace o tom co se děje pod předními koly což dávám za vinu hlavně přeposilovanému řízení. Kladné vlastnosti nepokračují ani u převodovky. Občas je potřeba vynaložit víc síly k zařazení převodového stupně než je běžně třeba, nehledě na to že samotná řadička je poměrně nízko a při zařazené rychlosti je v ní cítit více vibrací, než je zdrávo. Budete tak mít pocit, že řadicí páka každou chvíli z daného stupně skočí zpátky na neutrál.
Motor
Pohonná zážehová jednotka o objemu 1,4 l pracuje dobře ale je na ni znát, že nikdy nepatřila ke špičce. Nástup otáček je pomalejší než u lepších agregátů a ke svižné jízdě je proto potřeba motor víc točit, což se od 4500 1/min projeví také zajímavým zvukem.
Bohužel ve výsledku to znamená i větší spotřebu, blížící se hodnotě 8,5 l na 100 kilometrů. Vše pozitivní, co jsem našel na pohonné jednotce zkazila opět převodovka, protože její chod a dlouhé dráhy řazených stupňů kazí pomyslného sportovního ducha v tomto voze.
Hodnocení
Celkové dojmy jsou sice rozporuplné, přesto mě vůz dokázal po mnoha stránkách potěšit. Zaujme atraktivním vnějším designem, při svižnější jízdě pak může být řeč i o relativně dobrých jízdních vlastnostech.
Přeposilované řízení a převodovka s dlouhými drahami řazení ovšem nekorespondují s tím, čím by Aveo chtělo být - tedy první volbou mladých, sportovně založených řidičů. Pro ty starší se ale zdá být ideálem, zejména díky snadnému přístupu na přední sedadla a uživatelské nenáročnosti.
Je tak takovým malým, vizuálním sporťáčkem pro nepříliš náročné řidiče. Kvůli vyšší cenovce však bude na českém trhu boj s konkurencí i tak spíše prohrávat.
Technické parametry
Motor
Zážehový, vodou chlazený řadový čtyřválec o objemu 1,4 l.
Objem: 1399 cm3
Největší výkon: 74 kW (100 k) při 6400 1/min.
Největší točivý moment: 131 N.m při 4200 1/min.
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: Pětistupňová ručně řazená převodovka. Pohon předních kol.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 175 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,9 s
Spotřeba (město/mimo město/kombinace): 9/5,3/8,4 l/100 km
Rozměry a hmotnosti
Délka: 3920 mm
Šířka: 1680 mm
Výška: 1505 mm
Rozvor náprav: 2480 mm
Hmotnost: 1168 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 220 l
Objem při sklopených sedačkách: 980 l
Cena vozu Chevrolet Aveo 3HB LS high 1.4 l: 279 900Kč
< Předchozí2 / 2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před hodinou - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nejnovější články
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před hodinou - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
včera - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
včera - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva