Reklama

Test Chevrolet Aveo 1,4: sport pro nenáročné

Chevrolet Aveo modelového roku 2009 nabídlo další řadu zlepšení, která jej měla oddělit od minulosti korejské automobilky Daweoo. Přitom právě Aveo je s touto érou bytostně spjato. Dokáže Aveo oproti konkurenci nabídnout něco navíc?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Chevrolet Aveo 1,4: sport pro nenáročné

12.7.2009 | David Siegl | 2 příspěvky

Chevrolet Aveo modelového roku 2009 nabídlo další řadu zlepšení, která jej měla oddělit od minulosti korejské automobilky Daweoo. Přitom právě Aveo je s touto érou bytostně spjato. Dokáže Aveo oproti konkurenci nabídnout něco navíc?

Původ a nový vzhled

Chevrolet Aveo vznikl s faceliftem posledního Daweoo Kalos, korejské odpovědi na Hyundai Getz, a před dvěma lety se představil také jako Sedan. Nám se do rukou dostal třídveřový hatchback s cenovkou těsně pod 300 000 Kč. Tento segmentu trhu je velmi našlapaný a Aveo to na něm nemá a nebude mít lehké. Čím se tedy snaží odlišit od konkurence?

V prvé řadě je to především atraktivní vzhled, umocněný obzvláště bílou barvou. S tím korespondují sportovní prvky jako ostře kontrastující černý výplet přední masky, do boku protažené čelní světlomety či sportovní nárazník s integrovanými mlhovkami. Na přepracované zádi najdeme svítilny s čirou optikou a sportovně vyhlížející zadní nárazník. Zajímavostí je madlo pátých dveří, které podobně jako u Lexusu najdeme v pravém rohu nad poznávací značkou. Sportovní nádech umocní větší litá kola.

Test Chevrolet Aveo 1,4: sport pro nenáročné - 1 - chevrolet_aveo_test_2009_16Test Chevrolet Aveo 1,4: sport pro nenáročné - 2 - chevrolet_aveo_test_2008_10Test Chevrolet Aveo 1,4: sport pro nenáročné - 3 - chevrolet_aveo_test_2009_20

Interiér a pohodlí

Po usednutí za volant mi ihned padl zrak na zcela novou přístrojovou desku, která se těší poměrně dobrému zpracování i ergonomii a rozhodně je na pohled příjemná. Ovládací prvky fungují dobře, bez vynaložení větší síly a s klasickým mechanickým cvaknutím. Proto je škoda, že řidič je nucen koukat na nevzhledný plochý volant, který do auta v tomto segmentu opravdu nepatří. A ovládací páčky stěračů a blinkrů, stejně jako nevkusný ovládací panel ovládání sterea už vůbec ne, ačkoliv musím dodat, že i přes svůj starý vzhled jim mechanické fungování upřít nelze. Samotný panel sterea najdeme v každém modelu Chevroletu - od Avea až po Captivu.

Test Chevrolet Aveo 1,4: sport pro nenáročné - 4 - chevrolet_aveo_test_2008_11Test Chevrolet Aveo 1,4: sport pro nenáročné - 5 - chevrolet_aveo_test_2008_12

Samotná sedadla jsou relativně pohodlná a díky třem směrům nastavení lze velmi jednoduše nalézt správnou jízdní pozici. Při průjezdu zatáčkou ale ihned prozradí, že na první pohled dobré boční vedení je příliš měkké než aby kohokoli udrželo na svém místě. A po delší jízdě dají zabrat vašim zádům, ovšem na dlouhé cesty není Aveo určeno.

Na sedadlech jsem našel jednu potěšující maličkost v podobě malé kapsy na boku spolujezdcova sedadla v úrovni lokte, i když je schopna pojmout jen malé objekty rozhodně je praktická, protože interiér celkově trpí na nedostatek úložných prostor.

Test Chevrolet Aveo 1,4: sport pro nenáročné - 6 - chevrolet_aveo_test_2008_14Test Chevrolet Aveo 1,4: sport pro nenáročné - 7 - chevrolet_aveo_test_2008_13

Vnitřní prostor

Když přijde řeč na vnitřní prostor, musím uznat, že není až tak špatný jak by se mohlo na první pohled zdát. Rozhodně se nedá říct že by se člověk cítil stísněně. Horší je pobyt na zadních sedadlech, ale to se vzhledem k třídveřové karoserii dá očekávat. Kvůli tvrdým tlumičům na zadní nápravě je delší jízda vzadu nemyslitelná a tak rovnou řekněme, že Aveo 3D je autem spíše pro dva než pro čtyři či pět pasažérů.

Prostor pro náklad je ale dostatečný, i když zavazadelník nepatří mezi objemově neprostornější. Díky chytré architektuře pojme i tři banánové krabice.

Diskuze 2 příspěvky

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama