Test Citroën DS4 2,0 HDI Faubourg Addict: válku všem konvencím

DS, to nejsou běžné Citroëny a DS4 vše jen umocňuje. Jak to dopadne, když se do ní nastěhuje vrcholný turbodiesel? Vskutku zajímavě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Citroën DS4 2,0 HDI Faubourg Addict: válku všem konvencím

17.4.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Test Citroën DS4 2,0 HDI Faubourg Addict: válku všem konvencím

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

DS, to nejsou běžné Citroëny a DS4 vše jen umocňuje. Jak to dopadne, když se do ní nastěhuje vrcholný turbodiesel? Vskutku zajímavě.

Za tu cenu někdy až příliš velké oběti

Závěrem lze zmínit jen cenu doplněnou stručnou sumarizací. Testovaný kus se základní cenovkou 708 900 Kč nakonec vyšplhal kvůli příplatkům na 830 tisíc. Nevím, jak vám, ale mně to přijde už kvůli nejvyššímu výbavovému stupni jako pořádný skok. Luxusem, špičkovou bezpečnostní i dobrou komfortní výbavou zvedá DS4 první i poslední cenu nad C4 docela razantně. Jistě, s identicky vybaveným vozem stále „prémiovější” značky se v této třídě bez problémů dostanete ještě výše, ale jízdně a ve většině ostatních ohledů to bude platit rozhodně také.

Lépe bude jezdit určitě i korejská konkurence v podobě Cee'du GT nebo Alfy Romeo Giulietta. Za 830 tisíc už si ostatně koupíte i silnou jedničku od BMW, například benzinovou 125i, i když se základní výbavou. Se 120d už si ale budete moci i něco navíc přiobjednat. Vejdete se sem i s naftovým Áčkem od Mercedesu.

To podstatné, proč by si tedy někdo měl DS4 vlastně koupit, to prostě chybí. Pokud by byla startovací cena nižší, dalo by se o tom polemizovat. Jenomže ten, kdo prahne po devízách DS4 zřejmě nebude začínat na holém voze, a logicky tak po vyšší verzi skočí. Otázkou je, zda by to pro tolik nedokonalostí měl vůbec udělat. Vím, že v této třídě všeobecně nepořídíte mnoho extravagantnějších modelů, ale určitě dostanete lepší poměr ceny a užitné hodnoty, pokud tedy za užitnou hodnotu nepovažujete vysoký styl.

DS4 je pro mě sice zajímavým, ale spíše vnitřně se hádajícím crossoverem, který chtěl jít proti proudu, avšak ten ho strhl do peřejí, kam si pro něho jen tak někdo nepůjde. Ani když bude křičet, jak statečně se postavil zažitým konvencím. Kazí si reputaci pošramoceným přístupem dozadu i prostorem tamtéž a do rozpaků přivede i zbytečně tužším podvozkem, se kterým nebude mít na českých tankodromech zrovna nejlehčí život. Že by to zachránila chováním na hladkém asfaltu si prostě nemyslím. Škoda, že je DS4 tak zbytečně vysoká.

Dobrá je, ale podle mého soudu zase ne až tak moc, aby si zasloužila svou cenovku. Bohužel to není schopna zachránit ani výtečným dynamickým motorem s nízkou spotřebou a dobrou převodovkou, odhlučněním ani kvalitní kabinou. Všechno tedy musí být od počátku sázkou na styl, jinak si tuhle zhmotnělou válku zažitým konvencím nedokážu v nabitém segmentu kompaktních hatchbacků vysvětlit. Ale třeba bude právě tohle pro vás zásadní nákupní argument, pak ostatně není mnoho co namítat...

Test Citroën DS4 2,0 HDI Faubourg Addict: válku všem konvencím - 44 - Test Citroen DS4 20 HDI FA 2014 17Test Citroën DS4 2,0 HDI Faubourg Addict: válku všem konvencím - 45 - Test Citroen DS4 20 HDI FA 2014 41Test Citroën DS4 2,0 HDI Faubourg Addict: válku všem konvencím - 46 - Test Citroen DS4 20 HDI FA 2014 79

Cena

Základní cena testovaného vozu (DS4 1,6 VTI 120 Design): 495 900 Kč
Základní cena testovaného vozu s uvedenou motorizací (DS4 2,0 HDI 160 Style): 665 900 Kč
Cena testovaného vozu s uvedenou motorizací a výbavou (DS4 2,0 HDI 160 Sport Faubourg Addict): 830 000 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 997 ccm
Největší výkon: 120 kW (163 k) při 3 750 ot./min
Největší točivý moment: 340 Nm při 2 000-3 000 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 212 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,6 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,1 l
Mimo město: 4,2 l
Kombinovaná: 4,9 l
Objem palivové nádrže: 60 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 275 mm
Šířka: 1 810 mm
Výška: 1 523 mm
Rozvor náprav: 2 612 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 421/1 346 kg
Užitečná hmotnost: 459 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 359 l (bez rezervního kola)
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 021 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.