Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Ford Grand C-Max 1,6 TDCi: kinetické MPV
28.2.2011 | Martin Šimek | Přidat příspěvek
Dosud byl C-Max spíše decentním autem. Co se změnilo s příchodem nové generace? Vyzkoušeli jsme ji ve verzi Grand s motorem 1,6 TDCi.
Přehled kapitol
Měkčí, ale stále Ford
Ford umí pro řidiče připravit zábavná auta. Platí to nejen pro jakékoliv ostré ST nebo RS, ale i pro „obyčejný“ hatchback Focus a něco podobného mohu prohlásit také o menší Fiestě. Nový C-Max je samozřejmě měkčí a komfortnější, což je jenom dobře, ale když se s ním pustíte do rychlejších průjezdů zatáček, zjistíte, že na tom není podvozkově vůbec špatně. Zvolené stopy se drží překvapivě dobře a karoserie se příliš nenaklání. Kratší verze C-Maxu je na tom po stránce jízdních vlastností logicky ještě lépe.
U Grandu se v zatáčkách projevuje tendence odskočení zadní nápravy. S něčím podobným jsem se setkal u taktéž jízdně velmi schopného Peugeotu 5008. Čím více toho povezete, tím více bude zadek auta v zatáčkách na příčných nerovnostech nervóznější. Svůj podíl na tom mají příplatková sedmnáctipalcová kola s nízkými pneumatikami. Vypadají báječně, ale do karoserie přenáší nepříjemné rázy. Za 16 000 Kč můžete ozdobit svůj vůz dokonce osmnáctipalcovými disky, s ohledem na komfort cestování a kvalitu českých komunikací bych to ale nedělal.
Na dálnicích vůz velmi úspěšně maskuje rychlost. Maximum motoru 1,6 TDCi je 180 km/h, přičemž rychlosti blížící se k této hranici zvládá C-Max bez sebemenšího zaváhání. Ale jak jsem už výše napsal, MPV přece není o rychlosti. Důležitější je všudypřítomné ticho při jízdě povolenou stotřicítkou a solidní spotřeba.
Abych se vrátil k mým úvodním pochybnostem, jezdí Grand C-Max alespoň z poloviny tak dobře, jak vypadá? Ano, jezdí. Sice nepatří mezi největší zástupce segmentu (větší je Grand Scénic, Grand C4 Picasso i Peugeot 5008), to ale kompenzuje dobrým motorem, výbornou převodovkou a nadstandardními jízdními vlastnostmi. Jestliže je vaší prioritou především jízdní projev, pak je C-Max jasná volba. Lépe jezdící konkurenci budete shánět těžko.
Bohatá výbava, vyšší cena
Ford Grand C-Max se nabízí ve dvou úrovních výbavy. Už nejdostupnější Trend není žádný chudáček, obsahuje například manuální klimatizaci, 6 airbagů, elektrická okna, rádio s CD/MP3 a samozřejmě boční posuvné dveře. Cenově představuje Ford zlatou střední cestu. Jestliže totiž zajdete pro své MPV k Renaultu nebo Citroënu, čeká na vás nižší pořizovací cena a stejná nebo bohatší výbava (například Grand Scénic přihodí navíc kontrolu tlaku v pneumatikách a mlhovky). Grand C4 Piccaso 1,6 VTi (88 kW) začíná na 384 900 Kč, Grand Scénic 1,6 16V (81 kW) jde dokonce ještě o 40 000 Kč níže než Citroën a v testu několikrát uvedený Touran (který je ale celkově menší) s motorem 1,2 TSI (77 kW) startuje na akční ceně 409 900 Kč. V Německu vám k obvyklé porci výbavy přibalí ještě systém Start/Stop a tempomat. Nejlevnější Grand C-Max 1,6 Ti-VCT (77 kW) pořídíte za 419 900 Kč, Peugeot 5008 1,6 VTi 88 kW už je s cenou 439 900 Kč dražší. Ještě více (469 900 Kč) zaplatíte za základní Toyotu Verso 1,6 Valvematic (97 kW).
Testovaný Grand C-Max byl přehlídkou toho, čím vším si zákazník může vůz dovybavit. Základem je vyšší výbava Titanium, za kterou se připlácí u motoru 1,6 TDCi (85 kW) 45 000 Kč, začíná tedy na ceně 539 900 Kč. Kromě prvků typu bezklíčkového startování nebo automatické klimatizace si můžete vybírat z velké spousty dalších příplatkových položek.
Jako praktický pomocník se ukázal parkovací asistent se zadní kamerou, jejíž obraz se přenáší na multifunkční displej umístěný uprostřed palubní desky. Vyzdvihnout musím jeho kvalitní obraz. Podobně jako to umí Volkswagen, také Ford už dokáže sám zaparkovat podél chodníku. Pomocí čidel na blatníku si změří mezeru, a když ji vyhodnotí jako dostatečně velkou, pomůže řidiči zaparkovat. Ten se stará pouze o plyn a brzdu, točení volantem má na starost parkovací pilot. Výsledek je sice efektní pro neznalé spolujezdce, ale není příliš efektivní, protože auto zaparkuje pouze do velkých mezer, do kterých byste stejně bez problémů zacouvali. Do užších prostor se asistent raději nepouští.
Dalším prvkem, který jsem v testovaném voze nečekal, bylo elektricky ovládané víko zavazadelníku. To je dostupné v rámci paketů Family od 10 900 Kč. Praktický je také systém hlídání mrtvého úhlu BLIS. Ten si můžete pořídit spolu se sadou Assist (tempomat, parkovací čidla, el. sklopná zrcátka atd.) za 26 000 Kč.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Na Sachsenringu začal letošní šampionát IDM včera 20:00
- Účastníci IDM v SBK a SSP včera 15:00
- BMW ASA: automatické řazení pro motocykly včera 13:13
- Grand Prix Kazachstánu odložena na pozdější termín včera 11:46
- IDM letos bez Michala Práška 2.5.2024
Nejnovější články
- Aston Martin otevřel svou první rezidenční budovu, úchvatná stavba je prý téměř úplně rozprodaná
před 6 hodinami - Náklady na provoz elektromobilů dramaticky převyšují ty spojené s provozem spalovacích aut, říká konečně komplexní studie
před 7 hodinami - Zapomenutá silniční stíhačka od Peugeotu se ze z nouze ctnosti stala cenností, dodnes krásné kusy stojí majlant
před 9 hodinami - Vlastnictví vzácného Mercedesu ze začátku milénia ruinuje i boháče, jen výměna brzd je stojí miliony
před 10 hodinami - Američané chystají opulentní tank pro civilisty, do pancíře z kompozitu zabalí oázu luxusu
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva