Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Ford Grand C-Max 1,6 TDCi: kinetické MPV
28.2.2011 | Martin Šimek | Přidat příspěvek
Dosud byl C-Max spíše decentním autem. Co se změnilo s příchodem nové generace? Vyzkoušeli jsme ji ve verzi Grand s motorem 1,6 TDCi.
Přehled kapitol
Až na ten prostor...
Nový Ford Grand C-Max je důstojným nástupcem první generace. Osobně mu předpovídám prodejní úspěch, a to především kvůli jistým jízdním vlastnostem, akustické pohodě na palubě, výbornému manuálu a přítomnosti standardně dodávaných a příkladně praktických bočních posuvných dveří. To jsme vyjmenovali silné stránky, jaké jsou ty slabé?
Pro někoho to může být už samotný design, který je hlavně v interiéru snad až moc futuristický a vyžaduje zvyk. V době, kdy francouzská konkurence nabízí zástup odkládacích prostorů všude možně včetně míst v podlaze, by si i Ford zasloužil v tomto ohledu o něco větší péči. To, co bude pravděpodobně zákazníkům vadit nejvíce, je jen průměrná nabídka vnitřního prostoru. Zavazadelník svou velikostí neoslní a ani s místem ve druhé řadě to není žádná sláva.
Ford Grand C-Max celkově hodnotím jako povedený automobil. Jestliže plánujete koupi MPV, určitě byste tuto novinku neměli minout. Minimálně si ji vyzkoušejte a třeba vás přesvědčí tak, jako přesvědčila mě. Pro všechny, kteří už se pro C-Max rozhodli, ale zatím jej nekoupili, mám na závěr dvě doporučení. Zvažte, zda se vám vyplatí silnější a dražší naftový motor, protože testovaná jedna-šestka TDCi autu stačí. Pokud nutně nepotřebujete automat, určitě sáhněte po manuální převodovce. Práce s ní je totiž vyloženě radost a ještě vám zbude 40 000 Kč na praktičtější doplňky.
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 560 ccm
Největší výkon: 85 kW (115 k) při 3 600 ot./min
Největší točivý moment: 270 Nm při 1 750 - 2 500 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: Šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 180 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,8 l
Mimo město: 4,4 l
Kombinovaná: 4,9 l
Objem palivové nádrže: 60 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 520 mm
Šířka: 1 828 mm
Výška: 1 684 mm
Rozvor náprav: 2 788 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 504 kg
Užitečná hmotnost: 796 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru (6 sedadel/4 sedadla): 92 l/439 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 742 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Zapomenutá silniční stíhačka od Peugeotu se ze z nouze ctnosti stala cenností, dodnes krásné kusy stojí majlant
před 2 hodinami - Vlastnictví vzácného Mercedesu ze začátku milénia ruinuje i boháče, jen výměna brzd je stojí miliony
před 4 hodinami - Američané chystají opulentní tank pro civilisty, do pancíře z kompozitu zabalí oázu luxusu
před 5 hodinami - Ohromující susperjachtu Porsche s 4 663 koňmi nikdo nechce ani po obří slevě, koupit ji půjde ještě levněji
před 7 hodinami - Tesle se na skladech dál hromadí neprodaná auta, pronajímá si parkoviště i letiště, aby je měla kam dávat
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva