Test Honda Accord 2,2 i-DTEC: komfortní jistota

Za osm generací ušel model Accord opravdu velký kus cesty. Na současné generaci vozu je to znát víc než kdy před tím. I přes mnoho kvalit ale rozhodně není autem pro každého. Námi testovaný vůz s nejvyšší možnou výbavou a vznětovým motorem o objemu 2,2 l tentokrát ukázal zcela jinou tvář, než jsme od vozů značky Honda zvyklí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Honda Accord 2,2 i-DTEC: komfortní jistota

29.6.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek

Test Honda Accord 2,2 i-DTEC: komfortní jistota

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Za osm generací ušel model Accord opravdu velký kus cesty. Na současné generaci vozu je to znát víc než kdy před tím. I přes mnoho kvalit ale rozhodně není autem pro každého. Námi testovaný vůz s nejvyšší možnou výbavou a vznětovým motorem o objemu 2,2 l tentokrát ukázal zcela jinou tvář, než jsme od vozů značky Honda zvyklí.

Úvod

Není třeba se obávat, protože jinou tváří nemyslím nic negativního, jen jde o způsob jakým pracuje se vznětovým agregátem. A je až s podivem, jak hodně se změní ambice vozu oproti zážehové verzi, ale hlavně jeho působení na řidiče za volantem. A také fakt že, není vůbec třeba být za každou cenu sportovní. Naskýtá se tak pohled na zcela jiný jízdní charakter.


Test Honda Accord 2,2 i-DTEC: komfortní jistota - 1 - honda_accord_idtec_test._2009_09Test Honda Accord 2,2 i-DTEC: komfortní jistota - 2 - honda_accord_idtec_test._2009_10Test Honda Accord 2,2 i-DTEC: komfortní jistota - 3 - honda_accord_idtec_test._2009_11

Vzhled nové generace

Za svoji osmiletou cestu se nyní nachází někde mezi běžným sedanem střední třídy a větší limuzínou. Svým vzhledem velmi čistě navazuje na úspěch předchozí generace. A i když na první pohled vypadá hodně podobně, právě kvůli sdíleným designovým linkám, jedná se o zcela nový vůz s ještě agresivnějším vzhledem.

Ostře lámané tvary prostupují celým autem, aby na závěr velmi jemně přešly a dokonce zdůraznily rozšířené lemy podběhů. Ale i zde platí to, co bylo řečeno na začátku - ani čistý design není pro každého.

Test Honda Accord 2,2 i-DTEC: komfortní jistota - 4 - honda_accord_idtec_test._2009_06Test Honda Accord 2,2 i-DTEC: komfortní jistota - 5 - honda_accord_idtec_test._2009_03Test Honda Accord 2,2 i-DTEC: komfortní jistota - 6 - honda_accord_idtec_test._2009_07

Interiér a pohodlí

Interiér byl čalouněn krémovou kůží, což dodalo vozu na exkluzivitě a luxusu. A s výbavou Top Executive je zase o krůček blíž modelu Legend.

Místa nabídne tak akorát, stísněný rozhodně není, ale extra prostorný také ne. Tento kompromis však napomáhá k velmi dobré pozici za volantem. Interiér totiž dokonale obepíná a stejně jako zvenčí tak i zevnitř vše dokonale pasuje a navazuje.

Někomu by se snad mohla palubní deska posetá tlačítky a multifunkční volant, zdát jako chaotické až matoucí. Naštěstí se jedná o značku Honda, takže díky vysoké míře intuitivity si člověk rychle zvykne. Brzo tak zmíněné ovládání obsluhujete skoro poslepu. I tak musím přiznat, že ze začátku i mě přišel interiér poněkud přetlačítkovaný.

Naopak žádné výhrady nemám k funkcím tlačítek a jejich ovládání. Vše má člověk dokonale po ruce, ale hlavně v přímém zorném poli. Řidič tak prakticky nemusí uhýbat pohledem mimo a pokud ano tak jen minimálně.

Zavazadlový prostor nabídne kapacitu 467 litrů, ale s rozměrnějším nákladem moc nepočítejte. Nákladová hrana je poměrně vysoko, a samotný vstupní prostor je poměrně úzký. Odjištění zadního sedadla ze prostoru je sice šikovná pomůcka, ale tříprostorové uspořádání neumožní vytvořit zcela rovnou plochu. Na druhou stranu pro výlet na lyže či převoz koberce prostor bohatě stačí, nehledě na spoustu úchytů pro uchycení nákladu.

Test Honda Accord 2,2 i-DTEC: komfortní jistota - 7 - honda_accord_idtec_test_2009_08Test Honda Accord 2,2 i-DTEC: komfortní jistota - 8 - honda_accord_idtec_test_2009_09Test Honda Accord 2,2 i-DTEC: komfortní jistota - 9 - honda_accord_idtec_test_2009_05Test Honda Accord 2,2 i-DTEC: komfortní jistota - 10 - honda_accord_idtec_test_2009_06Test Honda Accord 2,2 i-DTEC: komfortní jistota - 11 - honda_accord_idtec_test_2009_07Test Honda Accord 2,2 i-DTEC: komfortní jistota - 12 - honda_accord_idtec_test._2008_18Test Honda Accord 2,2 i-DTEC: komfortní jistota - 13 - honda_accord_idtec_test._2008_19

Test Honda Accord 2,2 i-DTEC: komfortní jistota - 14 - honda_accord_idtec_test._2008_14Test Honda Accord 2,2 i-DTEC: komfortní jistota - 15 - honda_accord_idtec_test._2008_15Test Honda Accord 2,2 i-DTEC: komfortní jistota - 16 - honda_accord_idtec_test._2008_16Test Honda Accord 2,2 i-DTEC: komfortní jistota - 17 - honda_accord_idtec_test._2008_17

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.