Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Hyundai i30 kombi 2012 1,6 CVVT: zpátky na zem
23.12.2012 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
Hyundai i30 je i jako kombík s levnější benzinovou 1,6 velmi dobrým autem. Auru výjimečnosti ale vedle naftového hatchbacku postrádá.
Přehled kapitol
Koupě skvělá, samotné auto s kompromisy
Na testovanou i30 kombi lze hledět dvojí optikou. Ta první, pro vůz méně příjemná, je, že vedle špičkových soukmenovců z vlastní stáje prostě není tak přesvědčivá a tudíž ani v rámci své třídy nefascinuje tolik jako napoprvé. Jistě je tomu tak je i kvůli levnějšímu provedení, hlavní příčina ale tkví v něčem jiném. Nejvíce autu škodí hlučný motor, i když se tak projevuje jen někdy. A podvozek, který je sice na možnosti kombíků této třídy stále výborný, ale jakási dokonalost fungování „bezabtohové” verze je ta tam.
Testovat napoprvé tuto variantu, tak okouzlený bych nebyl. To ale neznamená, že jde o špatné auto, pořád je velmi dobré. Jako skvělá koupě se ukáže až poté, co se podíváte do ceníku. A to je druhá optika, která i30 hodně nahrává - testovaná verze, které má už výbavu, ve které něco bude chybět jen náročnějším, má ceníkovou cenu 381 tisíc Kč. A to je na dynamicky neurážející, efektivní, velmi komfortní, prostorný a příjemné ovladatelný vůz prostě docela málo.
Nic to ale nemění na tom, že karoserií kombi a tímto motorem i30 sestupuje z piedestalu. Zatímco hatchback 1,6 CRDi bych při všech jeho kvalitách bral i za o 100 tisíc vyšší cenu, kombík 1,6 CVVT už musí přesvědčovat poměrem výkonu a ceny. Ten je naštěstí pro něj stále skvělý, přesto bych vám doporučoval raději pětidvířko, raději s jiným motorem. Za velmi podobné peníze dostanete jednoduše ještě o dost více...
Proč ho chtít
Za dané peníze si v nižší střední třídě zásadně lepší kombi nekoupíte. Je komfortní, řidičský příjemné, úsporné, prostorné, promyšlené. Musíte se ale smířit s tím, že tohle všechno u testované verze jen pro méně náročně řidiče, zvukový projev motoru ji uspokojování vyšších nároků nedovoluje.
Proč ho nechtít
Klíčovým důvodem je hluk motoru, který značně omezuje šíři využitelnosti jinak velmi talentovaného základu. Jiná karoserie pak o úroveň níže sráží komfort i jistotu jízdy. Jsou to ale spíše důvody, proč nechtít i30 jako kombi nebo s motorem 1,6 CVVT, vedle konkurentů s podobnou technikou krom někdy přespříliš hlučného motoru (to se opravdu jen tak nevidí) mnoho důvodů k nezájmu nedává.
Cena
Základní cena vozu (i30 kombi 1,4i CVVT Entry): 299 900 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (i30 kombi 1,6 CVVT Trikolor): 355 990 Kč
Cena testovaného provedení (i30 kombi 1,6 CVVT Parking + příplatková výbava): 380 990 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, atmosféricky plněný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 591 ccm
Největší výkon: 88 kW (120 k) při 6 300 ot./min
Největší točivý moment: 156 Nm při 4 850 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 190 km/h (el. omezeno)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,7 l
Mimo město: 5,4 l
Kombinovaná: 6,6 l
Objem palivové nádrže: 53 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 485 mm
Šířka: 1 780 mm
Výška: 1 500 mm
Rozvor náprav: 2 650 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 290 kg
Užitečná hmotnost: 530 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 528 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 642 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024 - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nejnovější články
- K mání je překrásná vzpomínka na dobu, kdy VW skutečně dělal auta pro lidi, téměř netknutý Golf s unikátním motorem
před hodinou - Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
včera - Dvě nejexkluzivnější SUV světa od Ferrari a Lamborghini si to konečně rozdala ve sprintu, o vítězi rozhodly centimetry
včera - Lotus zajel třetí absolutně nejrychlejší čas nejnáročnějšího okruhu světa, celý výkon je ale tak trochu levá
včera - První majitel ročník 1926 schoval nejetou legendu Opelu, kterou téměř do jedné sežrala rez, teď ji docela levně prodává
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva