Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Lexus CT 200h: příliš drahé ticho
11.7.2011 | Michal Borský | Přidat příspěvek
Nejmenší Lexus by jako obvykle rád útočil na pozice držené tradiční evropskou konkurencí, novinka místo toho zatím ale spíš orá pole neorané. Co za tím vězí?
Přehled kapitol
Zajímavý, jenže dost drahý
Lexus CT 200h je bezesporu výborné auto, kdo s ním však chce být spokojený, musí vědět, co je zač. Okruh řidičů, kteří by se jeho koupi měli vyvarovat, je totiž stále velký, na paměti je nutné mít hlavně jeho nesrovnatelnost s kolegy s konvenčním pohonem. Předně to není žádný sporťák, jakkoli by tomu pekelně tvrdý a schopný podvozek nasvědčoval, není to ani žádný „dálník“ nebo „drifter“. Hybridní „cétéčko“ prostě žalostně ztrácí všude tam, kde je k zapotřebí prostý výkon motoru.
Hybridní soustava má naopak skvělé předpoklady pro ladný pohyb po městě, avšak nebýt onoho tvrdého pérování, které umí znepříjemnit život - pravda, ne každá evropská metropole nabízí takový výkvět katastrofálních vozovek jako Praha. Městské premise odpovídá i nevelký kufr. Naproti tomu je zde skvěle vyrobený a vypadající interiér a především skutečně nepatrná městská spotřeba.
Věčná škoda, že CT není k mání se silným benzíňákem nebo naftou z většího IS, v takové konfiguraci by mohl konkurenci zatopit o hodně víc. Takto se musíme spokojit s dalším sympatickým příspěvkem k zelené alternativě, kterou si bude pro své městské jezdění moci dovolit jen nepatrný vzorek zákazníků. 1 059 000,- Kč za testované provedení je vzhledem k jeho omezeným dynamickým schopnostem prostě pořád hrozně moc, k tomu je třeba připočíst ožehavé diskuse okolo ekologických škod spojených s výrobou bateriových článků (zvlášť těch Ni-MH) a kontroverze jsou stále na scéně.
Základní cena vozu (CT 200h Comfort): 699 900 Kč
Základní testovaného provedení (CT 200h Premium): 979 900 Kč
Cena testovaného provedení (CT 200h Premium + příplatková výbava): 1 059 000 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, atmosféricky plněný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou + synchronní elektromotor, permanentní magnet
Objem spalovacího motoru: 1 798 ccm
Největší výkon spalovacího motoru: 73 kW (100 k) při 5 200 ot./min
Největší točivý moment spalovacího motoru: 142 Nm při 4 000 ot./min
Palivo spalovacího motoru: Natural 95
Největší výkon elektromotoru: 60 kW (82 k)
Největší točivý moment elektromotoru: 207 Nm
Největší výkon hybridní soustavy: 100 kW (136 k) Přenos výkonu: Bezestupňová automatická převodovka, pohon předních kol.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 180 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 4,2 l
Mimo město: 4,0 l
Kombinovaná: 4,1 l
Objem palivové nádrže: 45 l
Ty akumulátorů: Ni-MH
Napětí akumulátorů: 202 V
Kapacita akumulátorů: - kWh
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 320 mm
Šířka: 1 765 mm
Výška: 1 430 mm
Rozvor náprav: 2 600 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 410 - 1 465 kg
Užitečná hmotnost: 380 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 345 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 985 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
před 11 hodinami - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
včera - Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- König v prvních závodech IDM nebodoval včera 18:39
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side včera 14:52
- 18. Pilníkovo pozdní odpoledne 15. června 2024: FMX, BMX a show Martina Šonky včera 09:00
- Superbike vyhráli Zanetti a Hobelsberger, König bez bodů 5.5.2024
- Supersporty na Sachsenringu: Vítězství pro Zudu 5.5.2024
Nejnovější články
- Němec 20 let pátral po vzácném Lamborghini, které patřilo jeho otci. Nakonec se dočkal zázraku
před 10 hodinami - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
před 11 hodinami - 80 procent všech vyrobených Mercedesů G stále jezdí. Značka doufá, že u elektrické verze to bude stejně, ale jak by mohlo?
včera - Poslední novinka Dacie se ukázala v úplném základu. Je skoro nejdražší ze všech, přesto nemá ani dva stěrače
včera - Němci vyzkoušeli novou čínskou Škodu Fabia, v poměru schopností a ceny je pro ně v úplně jiné dimenzi
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 05.06. 23:25 - Předseda
- Volkswagen obecne 05.06. 22:57 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.06. 22:51 - abgx1
- Rychlodotazy 05.06. 20:39 - M.Z.
- Elektromobily a vse kolem nich 05.06. 18:03 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 05.06. 17:09 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 05.06. 16:25 - jerry
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.06. 12:00 - delphin