Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Mazda 3 1,6 MZR-CD: naftová lehkonožka
27.7.2011 | Michal Borský | Přidat příspěvek
Kompaktní Mazda 3 má pověst auta se sportovními geny. Jak do tohoto schématu zapadá malý dieselový motor o objemu 1,6 litru?
Přehled kapitol
Žádná nepříjemná překvapení
V případě Mazdy 3 jsem před usednutím za volant ani v nejmenším netrpěl předsudky, jaké vždy v průběhu testování pracně odbourávám třeba u korejských značek. Věděl jsem, že „trojka“ je dobré auto a jen kdesi hluboko ve skrytu motoristické duše jsem se obával, aby mi přeci jen nepřipravila nějaké neočekávaně nepříjemné překvapení. S potěšením konstatuji, že se nekonalo.
Toto auto je totiž pravý Japonec v tom nejlepším slova smyslu. Fešná karoserie střídmě sportovních linek skýtá decentní nadčasový interiér s bezchybným zpracováním, kterému snadno odpustíte nějakou tu (ne)ergonomickou hříčku s různě barevnými displeji. Ocenil jsem dobrou prostornost, méně už kvalitu některých materiálů.
Srdce velí vsadit do japonského hatchbacku točivý atmosférický šestnáctiventil, ani základní naftová motorizace ale ostudu nedělá, jakkoliv je škoda, že nabídka neobsahuje naftový dvoulitr, který by vyplnil mezeru mezi vznětovými motory 1,6 a 2,2 litru. V cenách už tak velký rozdíl není neboť o 35 koní silnější naftu pořídíte jen o 14 000,- Kč dráže. Každý pak ocení nadprůměrně jisté a zábavné jízdní vlastnosti dané velkou měrou také nízkou hmotností auta.
Základní cena vozu (3 1,6 MZR Base): 299 900,- Kč
Základní testovaného provedení (3 1,6 MZR-CD CE): 399 900 Kč
Cena testovaného provedení (3 1,6 MZR-CD CE): 399 900 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 560 ccm
Největší výkon: 85 kW (116 k) při 3 600 ot./min
Největší točivý moment: 270 Nm při 1 750 - 2 500 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: Šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 188 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,0 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,3 l
Mimo město: 3,9 l
Kombinovaná: 4,4 l
Objem palivové nádrže: 55 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 460 mm
Šířka: 1 755 mm
Výška: 1 470 mm
Rozvor náprav: 2 640 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 185 kg
Užitečná hmotnost: 645 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 340 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
dnes - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- O bobra míň nebude. BMW řadu 4 nezařízne, chce lidi nechat dál si vybírat to, po čem touží
před 6 hodinami - Slovenské létající si naostro vyzkoušel slavný hudebník, dodávky prý začnou už příští rok
před 7 hodinami - Mercedes se kaje a říká, že už nebude lidem vnucovat elektromobily, nechá je si vybrat. Ale kde?
před 9 hodinami - Trápící se Rivian zkouší rozprášit sklady slevami. Zákazníkům konkurence nabízí 117 tisíc Kč, i když prodělává miliony na autě
před 10 hodinami - Někdo si za půl miliardy koupil možná nejkrásnější McLaren F1 a ujel s ním 23 km, teď ho prodává
dnes
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.27. 16:57 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 16:45 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 09:56 - Truck Daškam
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz