Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Nissan Qashqai 1,6: černá ovce i bílá vrána
24.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Nejslabší Qashqai vypadá, jako by byl načapán na hranici mezi SUV a hatchbacky a dostal se do situace, kdy neví, jestli tam, nebo zpátky.
Přehled kapitol
Dobré auto ve špatné verzi
Malou polehčující okolností, proč pro Nissan Qashqai 1,6 s manuálem nepožadovat trest nejvyšší a rovnou ho nespláchnout jako parodii na rivala Golfu a Focusu je ta, že se o něj zákazníci stejně neporvou a je mi ho vlastně docela líto. Nissan zde prostě spojil nespojitelné a nedivím se, že se prodával hlavně s dieselovými motory nebo větším zážehovým dvoulitrem. V těchto kombinacích a především s pohonem všech kol, respektive nejluxusnější výbavou se z něj stává kompletně jiný stroj operující ve zcela odlišném okruhu zákazníků i konkurentů.
Nissan Qashqai 1,6 existuje, ale svůj původní účel, přiblížit se nejlevnějším zástupcům nižší střední třídy, dost dobře neplní. Na to dostal nevhodný motor a jeho nejdůležitější benefit, tedy výška, se zde stala překážkou. Zkrátka černá ovce mezi crossovery, bílá vrána v segmentu Golfu.
Snad jediným způsobem, jak by mohli Japonci udělat účinnou agitku na tento vůz, je prodávat jej letos pod cenu jako výběhový model. Základ je za 380 tisíc korun a získat slevu na nový Qashqai nebylo ani dosud nijak složité. Se zážehovou šestnáctistovkou bych jej ale doporučoval jen skutečně velmi nenáročným řidičům.
Základní cena vozu (1,6 Visia): 379 900 Kč
Cena základního testovaného provedení (1,6 stop-start Acenta): 429 000 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, atmosférický řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 86 kW (117 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 158 Nm při 4 400 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: pětistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 181 km/h (el. omezena)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,5 l
Mimo město: 5,0 l
Kombinovaná: 5,9 l
Objem palivové nádrže: 65 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 330 mm
Šířka: 1 780 mm
Výška: 1 615 mm
Rozvor náprav: 2 630 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 380 kg
Užitečná hmotnost: 415 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 410 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 513 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Konkurence Dacie od Stellantisu už je hotová věc, levná auta začne ještě letos sekat jako Baťa cvičky
včera - Kupec kýčovitého Mercedesu za rok a půl vlastnictví prodělal kalhoty, každý ujetý kilometr ho stál přes 374 Kč
včera - „Bezemisní nafta” prolomila klíčovou cenovou hranici, elektromobily dávají ještě menší smysl
včera - Údajně revoluční čínské baterie pro elektromobily až tak revoluční nejsou, i proto je Nio nikomu neprodá
včera - Uctívaný nezničitelný kombík Mercedesu se dá koupit skoro nejetý po 1. majiteli, stojí pakatel díky kosmetické vadě
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva