Test Porsche Boxster S 981: král vlastní ligy

(+ videa) První kilometry za volantem nového Boxsteru ukazují, jak velký kus cesty budou muset jeho konkurenti ujít, aby se tomuto kompaktnímu roadsteru mohli rovnat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Porsche Boxster S 981: král vlastní ligy

11.5.2012 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

Test Porsche Boxster S 981: král vlastní ligy

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) První kilometry za volantem nového Boxsteru ukazují, jak velký kus cesty budou muset jeho konkurenti ujít, aby se tomuto kompaktnímu roadsteru mohli rovnat.

Z hlediska jízdy bez konkurence, alespoň zatím

Porsche Boxster S mi bylo vždy sympatické a jsem docela rád, že ani pro rok 2012 nemusím své preference měnit. V poslední době se mi skutečně jen zřídkakdy přihodí, aby nové auto se sportovními ambicemi bylo něčím jiným, než rozplizlým pokusem oslovit absurdně širokou klientelu a ještě přitom vykouzlit úsměv na tvářích lidí z hnutí Greenpeace. Ani novému Boxsteru S sice podobné choutky nejsou úplně cizí (systém start-stop je v tomto autě vážně omyl), navzdory jim si ale ponechal svůj charakter a v některých ohledech jej posouvá ještě dál.

Tím nejzásadnějším je jízdní projev, který je tak výjimečný, že jsem už po prvních padesáti kilometrech začal přemýšlet o tom, jestli ve své třídě v tomto ohledu vůbec má nějakou konkurenci. A jsem přesvědčen, že nemá, rozhodně ne dnes - auto takto vyspělé konstrukce s tak vycizelovanými jízdními vlastnostmi dnes nikdo nenabízí. Karty budou znovu rozdány v příštím roce po příchodu Jaguaru F-Type, do té doby ale může Boxster S v klidu spát na vavřínech.

Pochopitelně ne vše je tak dobré jako jízdní projev, ale nemohu si pomoci, auto pro mě pořád reprezentují právě tyto vlastnosti a u Porsche to platí dvojnásob. Smutné je snad jen to, že při jízdě s novým Boxsterem S citíte, že by klidně mohl mít 100 nebo 200 koní navíc a vůbec nic by se nestalo. Bohužel, to je rajón 911 a testované provedení zůstane zřejmě ještě pěkných pár let tím nejsilnějším Boxsterem v nabídce.

Přesto říkám: Nudíte se a medvídek mýval už není co býval? Pak si kupte nové Porsche Boxster S. Za peníze, které stojí, žádný lepší sportovní roadster nedostanete.

Test Porsche Boxster S 981: král vlastní ligy - 51 - Test Porsche Boxster S 981 2012 007Test Porsche Boxster S 981: král vlastní ligy - 52 - Test Porsche Boxster S 981 2012 018Test Porsche Boxster S 981: král vlastní ligy - 53 - Test Porsche Boxster S 981 2012 084Test Porsche Boxster S 981: král vlastní ligy - 54 - Test Porsche Boxster S 981 2012 078Test Porsche Boxster S 981: král vlastní ligy - 55 - Test Porsche Boxster S 981 2012 100

Proč ho chtít?

Jde o jízdně daleko nejpřesvědčivější kompaktní roadster dneška, kterému nechybí ani kvalita a image věhlasné značky. Pokud rádi řídíte a chcete mít v rukou to nejlepší, nemůžete volit jinak. Porsche po vás ani nebude chtít žádné nehorázné peníze

Proč ho nechtít?

Snad jedině proto, že by vás s novým Boxsterem S v garáži mohla strašit myšlenka, jak skvělé by to muselo být auto se 100 nebo 200 koňmi k dobru.

Cena

Základní cena vozu (Boxster): 1 327 000 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (Boxster S): 1 617 00 Kč
Cena testovaného provedení (Boxster S PDK + příplatková výbava): 2 487 769 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, atmosféricky plněný plochý šestiválec uložený vzadu podél před zadní nápravou
Objem: 3 436 ccm
Největší výkon: 232 kW (315 k) při 6 700 ot./min
Největší točivý moment: 360 Nm při 4 500 - 5 800 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: sedmistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 277 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 11,2 l
Mimo město: 6,2 l
Kombinovaná: 8,0 l
Objem palivové nádrže: 64 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 374 mm
Šířka: 1 801 mm
Výška: 1 281 mm
Rozvor náprav: 2 475 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 350 kg
Užitečná hmotnost: 335 kg

Vnitřní rozměry

Objem zavazadlového prostoru vpředu: 150 l
Objem zavazadlového prostoru vzadu: 130 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.