Test Renault Clio RS Gordini vs. Renault Twingo RS Gordini: drsný a drsnější

Vyzkoušeli jsme dva malé ostré Renaulty v provedení Gordini. Oslní i něčím jiným než jen svým hávem?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Renault Clio RS Gordini vs. Renault Twingo RS Gordini: drsný a drsnější

13.2.2012 | Michal Borský | Přidat příspěvek

Test Renault Clio RS Gordini vs. Renault Twingo RS Gordini: drsný a drsnější

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vyzkoušeli jsme dva malé ostré Renaulty v provedení Gordini. Oslní i něčím jiným než jen svým hávem?

Kdo chce kam, pomozme mu tam

Twingo i Clio v ostrých úpravách jsou v dnešní době vzácným příkladem aut, jimž není cizí v pravdě „sprostá“ radost z jízdy docílená docela jednoduchými prostředky. Každý z kohoutů na to přitom jde trochu jinými prostředky.

Když pomineme čistě marketingový a estetický význam výbavy Gordini, stojí před vámi dvě různá balení nefalšovaného sportovního náčiní cizelovaná profíky z Renault Sportu. Po týdenním jezdění jsem došel k závěru, že mnohem větší smysl dává Clio, tedy aspoň v tom případě, že nehodláte pěstovat okruhový sport nebo nevlastníte soukromý kopec s hladkým asfaltem. S úzkoprofilovějším Twingem totiž není jednoduchý život a lze ho doporučit jen lidem, kterým jde jen „o to jedno“, a nebudou jej využívat k civilním účelům, pro které bylo původně Twingo navrženo. I takoví borci se ale dozajista najdou.

Drobný problém je, že Twingo Gordini aktuálně v oficiální nabídce českého importéra schází - donedávna bylo k mání za přijatelných 399 900,- Kč (RS za 349 900,- Kč). Mnohem více všestrannosti i zábavy skýtá Clio, se kterým se dá rozumně vyžít i v běžných denních podmínkách. Ryzí radost z jeho ovládání i vyvážené a nezákeřné chování z něj pak dělají jakousi Mazdu MX-5 mezi předokolkami. Se základními 624 900,- Kč si za to také nechá patřičně zaplatit. Když se oklikou vrátím k úpravě Gordini, s klidem bych tuto nafouklou bublinu znamenající 70 000,- Kč navíc k jízdně o nic horší verzi RS nechal stranou a raději popřemýšlel o rozumném příplatku za podvozek CUP (15 200,- Kč), i když je otázkou, kdo by jeho nesporné výhody dokázal do důsledků docenit výměnou za horší komfort.

Test Renault Clio RS Gordini vs. Renault Twingo RS Gordini: drsný a drsnější - 43 - Test Renault Clio RS Gordini 02Test Renault Clio RS Gordini vs. Renault Twingo RS Gordini: drsný a drsnější - 44 - Test Renault Clio RS Gordini 26Test Renault Clio RS Gordini vs. Renault Twingo RS Gordini: drsný a drsnější - 45 - Test Renault Clio RS Gordini 44Test Renault Clio RS Gordini vs. Renault Twingo RS Gordini: drsný a drsnější - 46 - Test Renault Twingo RS Gordini 03Test Renault Clio RS Gordini vs. Renault Twingo RS Gordini: drsný a drsnější - 47 - Test Renault Twingo RS Gordini 19Test Renault Clio RS Gordini vs. Renault Twingo RS Gordini: drsný a drsnější - 48 - Test Renault Twingo RS Gordini 31

Základní cena Renault Clio (1,2 16V Authentique): 294 900 Kč
Cena základního testovaného provedení Renault Clio (2,0 16V RS): 554 900 Kč
Cena testovaného provedení Renault Clio (2,0 16V RS Gordini): 624 900 Kč

Základní cena Renault Twingo (1,2 16V Acces): 164 900 Kč
Cena základního testovaného provedení Renault Twingo (1,6 16V RS): 349 900 Kč
Cena testovaného provedení Renault Twingo (1,6 16V RS Gordini): 399 900 Kč

Technické údaje Renault Clio RS Gordini

Motor

Zážehový, atmosféricky plněný řadový čtyřválec vpředu napříč za přední nápravou
Objem: 1 998 ccm
Největší výkon: 147,5 kW (203 k) při 7 100 ot./min
Největší točivý moment: 215 Nm při 5 400 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 225 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 11,3 l
Mimo město: 6,4 l
Kombinovaná: 8,2 l
Objem palivové nádrže: 55 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 017 mm
Šířka: 2 025 mm (vč. vnějších zpětných zrcátek)
Výška: 1 484 mm
Rozvor náprav: 2 585 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 240 kg
Užitečná hmotnost: 450 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 288 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 028 l

Technické údaje Renault Twingo RS Gordini

Motor

Zážehový, atmosféricky plněný řadový čtyřválec vpředu napříč za přední nápravou
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 98 kW (133 k) při 6 750 ot./min
Největší točivý moment: 160 Nm při 4 400 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: pětistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 201 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,8 l
Mimo město: 5,6 l
Kombinovaná: 6,7 l
Objem palivové nádrže: 40 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 3 607 mm
Šířka: 1 688 mm
Výška: 1 460 mm
Rozvor náprav: 2 368 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 024 kg
Užitečná hmotnost: 350 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 165 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 951 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.