Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Škoda Octavia Combi RS 2,0 TSI: mladoboleslavská bohyně
29.7.2009 | Milan Šmíd | Přidat příspěvek
U řady Octavia přišla domácí Škoda nedávno s výraznějším faceliftem přední a zadní části vozu. Letos se facelift nevyhnul ani sportovně laděné verzi RS, které sluší nejvíc z celé rodiny Octavia. Pojďme tedy okusit sportovní výkony oblíbeného rychlíka v elegantním bílém kabátě.
Přehled kapitol
Design ve zkratce
Představovat podrobněji omlazený model Octavia zde není na místě. Ti z vás, kteří pravidelně sledují náš magazín, dobře znají hlavní rysy faceliftu tohoto populárního modelu. Snad jen tedy pár poznámek.
Nové přední světlomety, které působí na standardní verzi možná trochu nudně, zde udávají předku zcela odlišný ráz. V kombinaci s inovovaným robustnějším nárazníkem s integrovanými spoilery získává eReSo skutečně dramatický výraz dravosti. Široké okolí zaujme vaše sportovní škodovka i dnešním módním hitem. Ano, správně tušíte, i oblíbená Octavia dostala, po vzoru jiných automobilek, LE diody pro denní svícení umístěné nad mlhovými světly zapuštěnými v mřížce. Záď dostala nové kryty světel a rovněž robustnější nárazník, obsahující podlouhlé odrazky, který je bohužel téměř identický s obyčejnou verzí.
Zezadu vás budou dychtiví řidiči identifikovat prakticky pouze podle nápisu RS. Lze však říci, že z pohledu designu, vypadá alespoň pro mě omlazení na modelu RS jednoznačně nejlépe.
Prvotřídní interiér
Po usednutí do předních anatomicky tvarovaných sedadel na vás dýchne příjemná atmosféra. Sportovní tříramenný volant, inspirovaný větším Superbem, s výraznými výkroji vám v rukách drží jako přibytý. Přehledné budíky, bíle podsvícené, vás dokonale informují o stavu a rychlosti vozidla. Interiér jako celek je příkladně zpracován do nejmenšího detailu, připadáte se jako byste obývali vůz o třídu vyšší a možná i dražší. Přístrojová deska působí pevně a robustně, vše dobře lícuje, ani během jízdy nezaznamenáte žádné vrzání.
Posazení v sedadlech s výrazným bočním vedením je velmi pohodlné, opora těla je rovněž velmi dobrá. Škoda jen, že nejsou standardem u všech verzí. Příjemná je kombinace umělé kůže a Alcantary ve dvoubarevném provedení. Sedadla i volant nesou hrdý emblém RS.
Úsporný kultivovaný agregát
O pohon se zde stará známý koncernový přeplňovaný zážehový dvoulitr s výkonem 147 kW (200 k), který není nutné představovat. Svým výkonem a rozsahem otáček je určitě do modelu RS vhodnější než jeho vznětová alternativa - nabídne více výkonu a více radosti na klikatých okreskách a jistě lépe vyhoví požadavkům tohoto vozu. Vůz s ním netrpí přetíženou přídí, obtěžuje jen minimálním turboefektem a je velmi pružný.
Následující >1 / 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 57 minutami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 2 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 4 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 14:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien