Test Škoda Octavia Combi RS 2,0 TSI: mladoboleslavská bohyně

U řady Octavia přišla domácí Škoda nedávno s výraznějším faceliftem přední a zadní části vozu. Letos se facelift nevyhnul ani sportovně laděné verzi RS, které sluší nejvíc z celé rodiny Octavia. Pojďme tedy okusit sportovní výkony oblíbeného rychlíka v elegantním bílém kabátě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Škoda Octavia Combi RS 2,0 TSI: mladoboleslavská bohyně

29.7.2009 | Milan Šmíd | 4 příspěvky

U řady Octavia přišla domácí Škoda nedávno s výraznějším faceliftem přední a zadní části vozu. Letos se facelift nevyhnul ani sportovně laděné verzi RS, které sluší nejvíc z celé rodiny Octavia. Pojďme tedy okusit sportovní výkony oblíbeného rychlíka v elegantním bílém kabátě.

Design ve zkratce

Představovat podrobněji omlazený model Octavia zde není na místě. Ti z vás, kteří pravidelně sledují náš magazín, dobře znají hlavní rysy faceliftu tohoto populárního modelu. Snad jen tedy pár poznámek.

Nové přední světlomety, které působí na standardní verzi možná trochu nudně, zde udávají předku zcela odlišný ráz. V kombinaci s inovovaným robustnějším nárazníkem s integrovanými spoilery získává eReSo skutečně dramatický výraz dravosti. Široké okolí zaujme vaše sportovní škodovka i dnešním módním hitem. Ano, správně tušíte, i oblíbená Octavia dostala, po vzoru jiných automobilek, LE diody pro denní svícení umístěné nad mlhovými světly zapuštěnými v mřížce. Záď dostala nové kryty světel a rovněž robustnější nárazník, obsahující podlouhlé odrazky, který je bohužel téměř identický s obyčejnou verzí.

Zezadu vás budou dychtiví řidiči identifikovat prakticky pouze podle nápisu RS. Lze však říci, že z pohledu designu, vypadá alespoň pro mě omlazení na modelu RS jednoznačně nejlépe.


Test Škoda Octavia Combi RS 2,0 TSI: mladoboleslavská bohyně - 1 - skoda_octavia_rs_combi_2009_05Test Škoda Octavia Combi RS 2,0 TSI: mladoboleslavská bohyně - 2 - skoda_octavia_rs_combi_2009_09Test Škoda Octavia Combi RS 2,0 TSI: mladoboleslavská bohyně - 3 - skoda_octavia_rs_combi_2009_07

Prvotřídní interiér

Po usednutí do předních anatomicky tvarovaných sedadel na vás dýchne příjemná atmosféra. Sportovní tříramenný volant, inspirovaný větším Superbem, s výraznými výkroji vám v rukách drží jako přibytý. Přehledné budíky, bíle podsvícené, vás dokonale informují o stavu a rychlosti vozidla. Interiér jako celek je příkladně zpracován do nejmenšího detailu, připadáte se jako byste obývali vůz o třídu vyšší a možná i dražší. Přístrojová deska působí pevně a robustně, vše dobře lícuje, ani během jízdy nezaznamenáte žádné vrzání.

Test Škoda Octavia Combi RS 2,0 TSI: mladoboleslavská bohyně - 4 - skoda_octavia_rs_combi_interier

Posazení v sedadlech s výrazným bočním vedením je velmi pohodlné, opora těla je rovněž velmi dobrá. Škoda jen, že nejsou standardem u všech verzí. Příjemná je kombinace umělé kůže a Alcantary ve dvoubarevném provedení. Sedadla i volant nesou hrdý emblém RS.

Test Škoda Octavia Combi RS 2,0 TSI: mladoboleslavská bohyně - 5 - skoda_octavia_rs_combi_2009_14Test Škoda Octavia Combi RS 2,0 TSI: mladoboleslavská bohyně - 6 - skoda_octavia_rs_combi_2009_12Test Škoda Octavia Combi RS 2,0 TSI: mladoboleslavská bohyně - 7 - skoda_octavia_rs_combi_2009_10

Úsporný kultivovaný agregát

O pohon se zde stará známý koncernový přeplňovaný zážehový dvoulitr s výkonem 147 kW (200 k), který není nutné představovat. Svým výkonem a rozsahem otáček je určitě do modelu RS vhodnější než jeho vznětová alternativa - nabídne více výkonu a více radosti na klikatých okreskách a jistě lépe vyhoví požadavkům tohoto vozu. Vůz s ním netrpí přetíženou přídí, obtěžuje jen minimálním turboefektem a je velmi pružný.

Diskuze 4 příspěvky

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama