Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Suzuki Kizashi 2,4 VVT 4x4: nesměle atraktivní
21.3.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Suzuki je u nás známo hlavné jako producent malých aut a SUV. Jeho novinka ve střední třídě tak v může budit trochu nedůvěry. Oprávněně?
Přehled kapitol
Prémiový sedan za neprémiovou cenu
Zbývá tedy udělat shrnutí a pokusit se odpovědět na otázku, jestli Suzuki ve své snaze uspělo. Ano, uspělo. Za neprémiovou cenu totiž nabízí vůz na úrovni prémiových značek. Samozřejmě, nedá vám jejich prestiž, ale jejich schopnosti ano. Kritizoval jsem interiér. Ovšem zde máte ve standardu téměř vše, na co si vzpomenete. Pokud se posadíte například do stejně drahého Mercedesu třídy C, váš pocit z interiéru nebude o mnoho lepší. Abyste opravdu cítili tu prémiovost, musíte řádně připlatit, přikoupit lepší obložení palubní desky, kůži, sedadla a další.
Je otázkou, koho může Kizashi na našem trhu oslovit. Je silně znevýhodněn absencí dieselu a praktičtěji orientované karoserie. Myslím, že typickým zákazníkem bude spíše řidič v letech, který nepotřebuje někomu dokazovat, že má na Audi, chce mít velmi slušně vybavené auto a chce si za volantem ještě užít nějakou tu zábavu. Nebo někdo ze svobodných třicátníků, kdo hodně cestuje sám či ve dvou, rád řídí a přitom nemá předsudky vůči japonským vozům. Kizashi nabízí mnoho a ještě to doplňuje schopností bezbolestných přesunů na dlouhé vzdálenosti.
Koupil bych si Kizashi já za svoje peníze? Ano za předpokladu, že bych ho dostal s motorem o výkonu alespoň 200 k, manuální převodovkou a pohonem všech kol. A když už mluvím o tom manuálu, tak dodám, že přestože jsem v něm nejel, spíše bych doporučil variantu pouze s pohonem přední nápravy a manuální převodovkou. Bude o 80 000 Kč levnější, 110 kg lehčí, rozhodně bude rychlejší, úspornější a zábavnější.
Technické údaje
\'\'\'Motor\'\'\'
Zážehový, řadový čtyřválec 2,4 VVT
Objem: 2 393 ccm
Největší výkon: 131 kW (185 k) při 6 500 ot./min (v testovaném voze 180 k při 6 000 ot./min)
Největší točivý moment: 230 Nm při 4 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: automatická převodovka CVT, pohon všech kol iAWD
\'\'\'Provozní vlastnosti\'\'\'
Max. rychlost: 205 km/h (215 km/h FWD verze s manuální převodovkou)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,8 s (7,8 s FWD verze s manuální převodovkou)
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 11,3 l
Mimo město: 6,6 l
Kombinovaná: 8,3 l
Objem palivové nádrže: 63 l
\'\'\'Rozměry a hmotnosti\'\'\'
Délka: 4 650 mm
Šířka: 1 820 mm
Výška: 1 470 mm
Rozvor náprav: 2 700 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 585 kg
Užitečná hmotnost: 445 kg
Základní objem zavazadlového prostoru: 461 l (při sklopení zadního opěradla 760 l)
Výbava a cena
\'\'\'Cena ve standardní výbavě (Kizashi 2,4 VVT 4x4, CVT):\'\'\' 759 900 Kč
\'\'\'Cena testovaného modelu:\'\'\' 759 900 Kč
\'\'\'Základní výbava:\'\'\' Airbag řidiče a spolujezdce, Boční airbagy, Hlavové airbagy přední, zadní, Kolenní airbag - sedadlo řidiče, Deaktivace airbagu spolujezdce, ABS + EBD, ESP®, Elektricky ovládaná přední a zadní okna, Centrální zámek s dálkovým ovladačem, Startování motoru tlačítkem START/STOP, Dvouzónová automatická klimatizace, Rádio s CD/MP3 + Bluetooth®, 4 reproduktory, 2 výškové reproduktory 1 subwoofer, středový reproduktor v palubní desce, Vyhřívání předních sedaček - třístupňové, Elektricky nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce (řidiče s pamětí), Elektricky nastavitelná bederní opěrka řidiče, Kožené čalounění sedaček a výplně dveří, Světlomety HID (xenon) projektory s ostřikovačem, Denní svícení, Automatické výškové nastavení světlometů, Přední mlhová světla, Tónovaná skla (zelená), Tmavá neprůhledná okna v zadních bočních dveřích + zadním okně, Stěrače 2rychlostní + automatické (s dešťovým senzorem), Vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie elektricky sklopná, stavitelná a vyhřívaná, Elektrické střešní okno, Volant obšitý kůží, multifunkční tříramenný, výškově a podélně nastavitelný, Ovladače audio, informačního displaye, tempomatu a hands-free na volantu, Ovládání automatické převodovky na volantu, Asistent pro rozjezd do kopce, Brzdový asistent, Tempomat, Přední a zadní parkovací senzory, 235/45 R18 + disky z lehké slitiny
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
před 8 hodinami - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
včera - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
před 4 hodinami - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
před 5 hodinami - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
před 7 hodinami - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
před 8 hodinami - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 05.07. 19:11 - řidičBOB
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.07. 17:38 - code
- BMW Divize 05.07. 16:05 - Předseda
- Politický koutek 05.07. 15:55 - jerry
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.07. 12:40 - řidičBOB
- Onboard videa 05.07. 12:00 - M.Z.
- Elektromobily a vse kolem nich 05.07. 07:36 - Snowman000
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.07. 07:34 - Truck Daškam