Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Volkswagen Golf VI TSI: špičkový kompromis
15.1.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Volkswagen Golf se již dávno stal pojmem. Svým zaměřením měl kdysi především oslovit mladé, čehož hravě dosáhl. Po pětatřiceti letech výroby se objevuje na trhu již v šesté generaci, která má mnohem vyšší cíle, zasáhnout nesmírně široké spektrum zákazníků. Je VW Golf VI skvělým autem pro každého, nebo jen stárnoucí ikonou, marně dohánějící inovativní konkurenci?
Závěr
Papírové hodnoty, udávající spotřebu 6 l/100 km, jsem sice nedosáhl, ale při troše snažení jsem se ji dokázal alespoň blížit. Při jízdě po městě a se čtyřmi pasažéry, nebo při svižné jízdě mimo město spotřeba povyskočila nad 10 l/100 km/h, což už je horší, ale tak už to u turbomotorů bývá. Pohybovat se v kombinaci se spotřebou okolo 8 litrů na sto, tedy na dohled udávané kombinované spotřebě, by neměl být problém. Pokud chcete jezdit úsporněji, sáhněte po dieselu, pokud si libujete v rychlejší jízdě, odpovědí vám bude 160koňová verze motoru.
S novým Golfem jsem strávil příjemné tři dny a najezdil 574 kilometrů. Přesvědčil mě, že je především velmi všestranným autem, schopným uspokojit široké spektrum skupin řidičů. Na extrémisty si netroufne, pokud jsou ale vaše nároky v mezích normálu, uspokojí i vás. A je opravdu jedno, zda je vaším primárním nárokem klidná a komfortní jízda, nebo svižnější aktivní svezení. Zkrátka a jednoduše - Golf byl vždy velmi smysluplným kompromisem. A zůstává jím i nadále.
Technické parametry
Motor
Zážehový čtyřválec s přímým vstřikováním, přeplňovaný turbodmychadlem
Objem: 1390 cm3
Největší výkon: 90 kW (122 k) při 5000 1/min.
Největší točivý moment: 200 N.m při 1500 1/min.
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka. Pohon předních kol.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 200 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,5 s
Spotřeba paliva (l/100 km): kombinovaná 6,2 l
Objem palivové nádrže: 55 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4199 mm
Šířka: 1779 mm
Výška: 1479 mm
Rozvor náprav: 2578 mm
Rozchod vpředu: 1540 mm
Rozchod vzadu: 1513 mm
Pohotovostní hmotnost: 1286 kg
Užitečná nosnost: 574 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 305 l
Objem při sklopených sedačkách: 1305 l
Výbava a cena
VW Golf VI 1,4 TSI
Základní cena vč. DPH: 449 900 Kč
Cena testovaného vozu: 469 700 Kč
Typ výbavy: Trendline
Výbava navíc: Packet Comfort (4 900 Kč) + Packet All in (14 900 Kč)
Základní výbava:
Čelní airbagy řidiče a spolujezdce, kolenní airbag, možnost deaktivace airbagu spolujezdce, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy, ABS včetně EDS + ESP, ASR a brzdového asistentu "dual rate", asistent pro rozjezd do kopce, palubní počítač PLUS, klimatizace "Climatic" s poloautomatickou regulací, rádio s CD-MP3 přehrávačem a 8 reproduktory, elektrické ovládání oken vpředu, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, zrcátko na straně řidiče asferické, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, automatický spínač světlometů - trvalé svícení, tempomat, kotoučové brzdy na všech kolech, posilovač řízení s proměnlivým účinkem, kola z lehkých slitin 205/55 R16, dojezdová rezerva, přední mlhové světlomety s přisvěcování do zatáčky, sportovní výškově nastavitelná sedadla, kožený volant nastavitelný ve dvou osách, madlo ruční brzdy a hlavice řadící páky v kůži, loketní opěrka vpředu.
< Předchozí3 / 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před hodinou - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před hodinou - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
včera - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
včera - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva