Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Volkswagen Golf VI TSI: špičkový kompromis
15.1.2009 | David Siegl | 16 příspěvků
Volkswagen Golf se již dávno stal pojmem. Svým zaměřením měl kdysi především oslovit mladé, čehož hravě dosáhl. Po pětatřiceti letech výroby se objevuje na trhu již v šesté generaci, která má mnohem vyšší cíle, zasáhnout nesmírně široké spektrum zákazníků. Je VW Golf VI skvělým autem pro každého, nebo jen stárnoucí ikonou, marně dohánějící inovativní konkurenci?
Tip: Přečtěte si také test verze 2,0 TDI DSG s cenou blížící se jednomu milionu Kč.
Vzhled
Designová podobnost nového Golfu s posledním VW Scirocco je na místě, protože vývoj obou vozů probíhal společně. Golf však zůstal usedlejší, jeho silueta není tak dravá a i detaily jako přední a zadní světla světla očividně hrají na konzervativnější notu.
Na tvaru zadních sdružených svítilen lze rozpoznat křivky inspirované Volkswagenem Touareg, při pohledu z profilu jsme ale zpátky doma - charakterictickým liniím společným pro poslední generace Golfu vévodí C sloupek.
Celkově se dá říci, že Volkswagen novým Golfem nepřekvapil, ostatně zřemě ani nechtěl. Jeho vzhled je spíše evolucí předchozí generace, než smrští nových nápadů a pokud jste zvyklí, že se za vámi v novém autě kolemjdoucí otočí, u Golfu VI na to můžete zapomenout, žhavou novinku rozpoznají spíše znalci než davy. Přesto novinka nabízí svěží vzhled, který bude jen málokoho odpuzovat a jen tak se neokouká.








Interiér
Ačkoliv ani vnitřek vozu nepřekvapí revolučními tvary, nabídne pohled na kvalitní materiály a čistou ergonomii. Celkově působí příjemně a vyzrále oproti chaotickému stylu v interiéru VW Scirocco, který kombinuje nové designové prvky a materiály s prvky starších modelových řad. Rodinnou příslušnost tak prozrazuje pouze středová konzole s audio systémem, který se ovládá přes dotykový LCD displej. Ten je už v základní výbavě vozu, proto doporučuji výbavu s ovládáním audia na volantu, protože při jízdě po městě je ovládání na displeji dosti nepraktické a provedení některé z operací přes LCD displej odvádí pozornost od samotného řízení.
Po prvních chvilkách za volantem je více než patrná orientace na řidiče, kterého okolí perfektně obklopí a většina ovládacích prvků je na dosah prstů nežli celé ruky. Při hledání ideální pozice za volantem, nastane problém spíše s výběrem, nežli se samotným nalezením. Nový model nabízí opravdu velkou škálu kombinací podélně i výškově nastavitelného volantu v závislosti na nastavitelných sedadel s výborným bočním vedením.
Tříramenný volant je zcela nový a příjemně doplňuje celkový dojem z interiéru. Věnec volantu není ani tenký, ani tlustý a zřejmě vyhoví většíně „konfekčních rukou”.
Následující >1 / 3
Diskuze 16 příspěvků
Bleskovky
- Tatry s pohonem 8x8 ve světě dodnes ohromují v extrémních terénních závodech
před 5 hodinami - Majitelé tradičních pick-upů si upravují své vozy tak, aby vypadaly jako Cybertruck Tesly
dnes - Umělec dva roky za peníze vytvářel zácpu na pláži, jeho práci zničí první větší déšť
6.12.2019 - Ve Švýcarsku našli opuštěné Porsche 911, to pravé překvapení ale čekalo v motoru
5.12.2019 - Řidič v plné rychlosti vyjel ze silnice a přeskočil asi 12 aut stojících poblíž
5.12.2019
Nejnovější články
- Jeremy Clarkson má nové nejlepší auto, které kdy řídil, jen není úplně jasné, jaké
před 3 hodinami - Tatry s pohonem 8x8 ve světě dodnes ohromují v extrémních terénních závodech
před 4 hodinami - Příchod nové generace poslal dolů ceny i špičkových Golfů VII, některé vážně lákají
před 6 hodinami - Americká auta mají pořád o hodně větší motory, můžeme jim to jen závidět
před 7 hodinami - Miliardář si objednal limitované Porsche za 18 milionů, cena sedadla překvapila i jeho
před 9 hodinami - Proč jsou elektromobily mizerné na tahání přívěsů? Většina nezvládne vůbec nic
před 10 hodinami - První majitel po 19 letech prodává vyhlášenou stylovku, je dodnes jako nová
před 11 hodinami - Luxusní korejská značka aut se hrne zpět do Evropy, může z toho být další fiasko
dnes - Muž na Mercedesu bez karoserie ukázal, co s auty dělají přejezdy příčných prahů
dnes - Ve skladě bylo objeveno sotva jeté, vzácné Porsche. Může být vaše jako nové, nebo také ne
dnes

Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 19:04 - ctrl_j
- BMW Divize 18:16 - HondaMan
- Onboard videa 17:57 - aikoN
- Volkswagen obecne 16:07 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 13:07 - pavproch
- Politický koutek 12:30 - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) 19:25 - Stepan
- Rychlodotazy 17:00 - abgx1
- Hon na piráty 14:18 - aikoN
- VZKAZY 14:10 - Stepan
Autobazar
Toyota Yaris 1.5 Dual-VVT-i
r.v. 2018
290 000,- KčŠkoda Octavia 1.6 TDI
r.v. 2016
221 000,- KčHonda Civic 1.4 i-VTEC
r.v. 2012
200 000,- KčToyota Yaris Hybrid
r.v. 2017
340 000,- KčFord Fiesta 1.25 i
r.v. 2012
99 000,- KčRenault Thalia 1.2 16V
r.v. 2011
73 000,- Kč