Test Volkswagen Golf VI TSI: špičkový kompromis

Volkswagen Golf se již dávno stal pojmem. Svým zaměřením měl kdysi především oslovit mladé, čehož hravě dosáhl. Po pětatřiceti letech výroby se objevuje na trhu již v šesté generaci, která má mnohem vyšší cíle, zasáhnout nesmírně široké spektrum zákazníků. Je VW Golf VI skvělým autem pro každého, nebo jen stárnoucí ikonou, marně dohánějící inovativní konkurenci?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Volkswagen Golf VI TSI: špičkový kompromis

15.1.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek

Test Volkswagen Golf VI TSI: špičkový kompromis

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Volkswagen Golf se již dávno stal pojmem. Svým zaměřením měl kdysi především oslovit mladé, čehož hravě dosáhl. Po pětatřiceti letech výroby se objevuje na trhu již v šesté generaci, která má mnohem vyšší cíle, zasáhnout nesmírně široké spektrum zákazníků. Je VW Golf VI skvělým autem pro každého, nebo jen stárnoucí ikonou, marně dohánějící inovativní konkurenci?

Tip: Přečtěte si také test verze 2,0 TDI DSG s cenou blížící se jednomu milionu Kč.

Vzhled

Designová podobnost nového Golfu s posledním VW Scirocco je na místě, protože vývoj obou vozů probíhal společně. Golf však zůstal usedlejší, jeho silueta není tak dravá a i detaily jako přední a zadní světla světla očividně hrají na konzervativnější notu.

Na tvaru zadních sdružených svítilen lze rozpoznat křivky inspirované Volkswagenem Touareg, při pohledu z profilu jsme ale zpátky doma - charakterictickým liniím společným pro poslední generace Golfu vévodí C sloupek.

Celkově se dá říci, že Volkswagen novým Golfem nepřekvapil, ostatně zřemě ani nechtěl. Jeho vzhled je spíše evolucí předchozí generace, než smrští nových nápadů a pokud jste zvyklí, že se za vámi v novém autě kolemjdoucí otočí, u Golfu VI na to můžete zapomenout, žhavou novinku rozpoznají spíše znalci než davy. Přesto novinka nabízí svěží vzhled, který bude jen málokoho odpuzovat a jen tak se neokouká.


Test Volkswagen Golf VI TSI: špičkový kompromis - 1 - golf_IV_1,4TSI_2008_37Test Volkswagen Golf VI TSI: špičkový kompromis - 2 - golf_IV_1,4TSI_2008_38Test Volkswagen Golf VI TSI: špičkový kompromis - 3 - golf_IV_1,4TSI_2008_36Test Volkswagen Golf VI TSI: špičkový kompromis - 4 - golf_IV_1,4TSI_2008_28Test Volkswagen Golf VI TSI: špičkový kompromis - 5 - golf_IV_1,4TSI_2008_29Test Volkswagen Golf VI TSI: špičkový kompromis - 6 - golf_IV_1,4TSI_2008_27Test Volkswagen Golf VI TSI: špičkový kompromis - 7 - golf_IV_1,4TSI_2008_30Test Volkswagen Golf VI TSI: špičkový kompromis - 8 - golf_IV_1,4TSI_2008_31

Interiér

Ačkoliv ani vnitřek vozu nepřekvapí revolučními tvary, nabídne pohled na kvalitní materiály a čistou ergonomii. Celkově působí příjemně a vyzrále oproti chaotickému stylu v interiéru VW Scirocco, který kombinuje nové designové prvky a materiály s prvky starších modelových řad. Rodinnou příslušnost tak prozrazuje pouze středová konzole s audio systémem, který se ovládá přes dotykový LCD displej. Ten je už v základní výbavě vozu, proto doporučuji výbavu s ovládáním audia na volantu, protože při jízdě po městě je ovládání na displeji dosti nepraktické a provedení některé z operací přes LCD displej odvádí pozornost od samotného řízení.

Test Volkswagen Golf VI TSI: špičkový kompromis - 9 - golf_IV_1,4TSI_2008_33Test Volkswagen Golf VI TSI: špičkový kompromis - 10 - golf_IV_1,4TSI_2008_26Test Volkswagen Golf VI TSI: špičkový kompromis - 11 - golf_IV_1,4TSI_2008_24Test Volkswagen Golf VI TSI: špičkový kompromis - 12 - golf_IV_1,4TSI_2008_40Test Volkswagen Golf VI TSI: špičkový kompromis - 13 - golf_IV_1,4TSI_2008_25Test Volkswagen Golf VI TSI: špičkový kompromis - 14 - golf_IV_1,4TSI_2009_44

Po prvních chvilkách za volantem je více než patrná orientace na řidiče, kterého okolí perfektně obklopí a většina ovládacích prvků je na dosah prstů nežli celé ruky. Při hledání ideální pozice za volantem, nastane problém spíše s výběrem, nežli se samotným nalezením. Nový model nabízí opravdu velkou škálu kombinací podélně i výškově nastavitelného volantu v závislosti na nastavitelných sedadel s výborným bočním vedením.

Tříramenný volant je zcela nový a příjemně doplňuje celkový dojem z interiéru. Věnec volantu není ani tenký, ani tlustý a zřejmě vyhoví většíně „konfekčních rukou”.

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.