Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Volvo C70 D4: dieselová stylovka ze Severu
21.10.2012 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Volvo asi není to první, co vám přijde na mysl, přijde-li řeč na otevřené vozy či kupé. Přesto jedno existuje. Jmenuje se C70 a má co nabídnout.
Přehled kapitol
Volvo každým coulem
Seveřané jsou v konstrukci svých aut konzistentní. Jednu z hlavních rolí vždy hraje pasivní bezpečnost. Nejinak je tomu u C70. Stačí jen otevřít dveře, abyste věděli, že dovnitř se jen tak něco nedostane. A výsledky crashtestů provedených v USA o tom také svědčí. Druhým hlavním atributem je komfort. Kombinace výborných sedadel, dobře naladěného a odhlučněného podvozku dělá i z cestování po D1 docela pohodový výlet. Sportovní auto ale C70 není. Ani ve Volvu se vám nebudou snažit namluvit opak. Na rovinu přiznají, že C70 je ztělesnění stylu a jejím revírem je otevřené nad hlavou. Nic o sportu, spíše o emocích. Ale ani ty nejsou příliš zmiňovány v souvislosti se samotnou jízdou.
C70 je dosti vyhraněné auto. Ono pohodové přesunování zvládá na výbornou, ať už máte střechu nad hlavou, nebo v kufru. Cokoliv jiného odmítne a budete ho muset nutit. Velkou otázkou je použitý motor. Diesel se ke kabrilotu prostě nehodí. Může pro něj mít vhodný charakter, dobrou spotřebu a já nevím co ještě, jeho zvuk je jednoduše nevhodný. Dnes už je bohužel minulostí nabídka celé řady čtyř a pětiválcových přeplňovaných motorů, se kterými byla k dostání první generace C70. Benzínový motor je v ceníku jen jeden, pětiválec T5 o výkonu 230 koní. Bude mít vyšší spotřebu, ale na druhou stranu dá tomu autu jistou noblesu, kterou by si zasloužilo. Zvláště když se vezme do úvahy, že za něj připlatíte jen 20 000 Kč. Jeden kůň za 500 Kč, tomu já říkám neodolatelná nabídka.
Proč ho chtít?
Je to opravdu pěkné auto. Navíc bezpečné, pohodlné, neprovokující. Chce být jen tím, čím je. Pojem sport je mu cizí, emoce za volantem zažijete jen kvůli chování ostatních řidičů. Je to prostě kabrio od Volva.
Proč ho nechtít?
Radost z jízdy vám dá jen tou nestresující pohodou a nebem nad hlavou. Do akce se mu nechce a když už ho přinutíte, dá vám jasně najevo, že ne a ne a ne. Pokud nejste přímo naftoví fanatici, vyhněte se dieselu pod kapotou, je drahý a nezní, jak by měl.
Cena
Základní cena vozu (D3 2,0 Kinetic): 985 000 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací a výbavou: 1 189 500 Kč
Cena testovaného provedení (D4 2,0 Inscription): 1 380 000 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový pětiválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 984 ccm
Největší výkon: 130 kW (177 k) při 3 500 ot./min
Největší točivý moment: 400 Nm při 1 750 - 2750 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 215 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Kombinovaná: 6,4 l
Objem palivové nádrže: 60 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 615 mm
Šířka: 1 836 mm
Výška: 1 407 mm
Rozvor náprav: 2 640 mm
Provozní hmotnost (s řidičem): 1 748 kg
Užitečná hmotnost: 402 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 233 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 404 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Policisté se pochlubili novým služebním Rolls-Roycem, od lidí teď schytávají ránu za ranou
12.5.2024 - Dodnes úplně nový, ovšem totálně oholený Ford Focus legendární první generace se prodal za směšné peníze
11.5.2024 - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
10.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Dvě druhá místa v Hengelu pro Petra Najmana včera 20:56
- Vítězný double pro Nicholase Spinelliho včera 12:00
- Dvě španělská vítězství v RBRC včera 11:00
- Červený vyhrál dvakrát v Hengelu včera 08:00
- Filip Salač 12. místo se zraněným zápěstím 12.5.2024
Nejnovější články
- Stále současné BMW 3 není problém koupit jako ojeté. Ceny klesly až na úroveň Škody Fabia, problémů není moc
před 10 hodinami - Čínská Škoda Fabia zabodovala v dalším testu, Němci říkají, že je lepší než VW Polo
včera - Šéf Bugatti prozradil detaily o novém motoru V16. Téměř metrové monstrum si vystačí bez jediného turba
včera - Hertz zkouší, co se dá. Elektromobily, které ho táhnou ke dnu, půjčuje v přestrojení za spalovací legendu
včera - Továrnu Tesly v Berlíně vzaly útokem tisíce ekologických aktivistů, absurdní scéna připomíná středověké bitvy
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 05.13. 23:31 - Truck Daškam
- BMW Divize 05.13. 21:54 - jerry
- Video a Nordschleife, the best of 05.13. 20:17 - M.Z.
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.13. 15:58 - řidičBOB
- Suzuki obecně 05.13. 11:51 - jarka
- Lampárna (stěžovatelna) 05.12. 17:57 - PepaSFI
- S větrem ve vlasech.... 05.12. 16:27 - pavproch
- Rychlodotazy 05.12. 12:41 - abgx1