Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Volvo XC70 D5 AWD: rodinný tank
21.10.2011 | Michal Borský | Přidat příspěvek
Nejtradičnější švédské kombi se už přes 10 let vyrábí i v odolnější verzi XC. Důvod, proč by Volvo mělo jeho produkce zanechat, najdete těžko.
Přehled kapitol
Jde si svou cestou
Velké kombi od Volva si žije podobně jako třeba Renault Espace, Mercedes G nebo Porsche 911 vlastním životem živoucí legendy, jejíž úspěch není závislý na nejnovějším vrtochu konkurence. Na dlouhé cestování s rodinou a hromadou harampádí si v dané cenové skupině lze těžko představit něco lepšího. Konzervativní karoserie skýtá spoustu místa a vládne nevtíravě příjemnou atmosférou podpořenou nadčasovým designem a sofistikovanou technologií palubních systémů. Na prvním místě je zde bezpečnost a proto si snadno představíte, že XC70 (ani většina jiných aut Volva) není vozem pro řidiče, který chce opravdu řídit. Sázkou na jistotu je naftový pětiválec D5 v kombinaci s hedvábným automatem.
Mnohem víc už lze spekulovat o smysluplnosti verze XC oproti klasickému kombíku V70. Stále jde především o „imidžovou“ záležitost, jakkoliv je pravda, že v „terénu“ je spolu se Subaru Outback pravděpodobně nejpoužitelnějším 4x4 kombíkem na trhu - ten terén berte ale opravdu v úvozovkách. Za svojí klasiku si Volvo nechává také patřičně zaplatit, když za testovaný vůz žádá 1 323 500,- Kč.
Základní cena vozu (XC70 Drive Kinetic): 1 060 000 Kč
Základní cena testovaného provedení (XC70 D5 Kinetic): 1 210 000 Kč
Cena testovaného vozu (XC70 D5 Volvo Ocean Race): 1 323 500 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový pětiválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 2 400 cm3
Největší výkon: 158 kW (215 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 440 Nm při 1 500 - 3 250 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 205 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: - l
Mimo město: - l
Kombinovaná: 6,8 l
Objem palivové nádrže: 70 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 838 mm
Šířka: 1 870 mm
Výška: 1 604 mm
Rozvor náprav: 2 815 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 815 kg
Užitečná hmotnost: 585 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 555 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 850 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
před 3 hodinami - Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli novou čínskou Škodu Fabia, v poměru schopností a ceny je pro ně v úplně jiné dimenzi
před hodinou - Moderní Alfy Romeo možná konečně vydrží. Tato zvládla zápřah, o kterém se italským autům obvykle jen zdá
před 2 hodinami - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
před 3 hodinami - Musk se Superchargery hraje vabank. Ruší novou výstavbu, vedle zaměstnanců děsí i konkurenční automobilky
před 4 hodinami - Elektromobily poškozují drahé značky, říká prodejce. Porsche Taycan masivně ztrácí hodnotu i zájem, zákazníci jsou nuceni ho kupovat
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva