Test VW Scirocco R: střih má konečně švih

Volkswagen Scirocco vzbuzuje svým vzhledem dojem ohromně dynamického vozu, ale v běžných verzích zůstává svým chováním za očekáváními. Byli jsme proto zvědavi na verzi R. Je to jen další přemotorovaná předokolka, nebo postrach nejlepších hot hatchů?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test VW Scirocco R: střih má konečně švih

17.6.2010 | Walter Kraft | 5 příspěvků

Volkswagen Scirocco vzbuzuje svým vzhledem dojem ohromně dynamického vozu, ale v běžných verzích zůstává svým chováním za očekáváními. Byli jsme proto zvědavi na verzi R. Je to jen další přemotorovaná předokolka, nebo postrach nejlepších hot hatchů?

Tohle auto má smysl i šťávu

Zdá se, že Volkswagen zase jednou udělal auto, které má šťávu. Takový je i Golf GTI, ale Scirocco R je proti němu jízdně o třídu výše. Nikoli jen svým výkonem, ale i celkovým naladěním podvozku, či schopností brzd je mnohem dále než auta, která působí na první pohled podobným dojmem.

Teprve s verzí R dostálo Scirocco tomu, co naznačuje svým vzhledem a prodalo své fyzické předpoklady být lepším sportovním vozem než jakýkoli jiný koncernový kompakt. Jistě, je to něco za něco, ale nikoli oproti běžnému Sciroccu - proti němu neztratilo prakticky nic a naopak přidalo navíc brilantní jízdní výkony. Ty výrazně překonávají to, co může nabídnout Golf GTI a dokážou konkurovat vozům jako BMW 130i nebo Ford Focus RS. Otázka zbývá jediná - dokáže Golf R s tou samou technikou, navíc s pohonem všech kol, dosáhnout ještě dále, nebo svou jedinou přednost „prodá“ za vyšší těžiště a hmotnost? Uvidíme, tohle srovnání nás teprve čeká.

V kontextu s výše uvedeným není základní cena Scirocca s hodnotou 785 000 Kč vč. DPH vysoká. Otázkou jen je, jestli jste ochotni „vysolit“ takovou cenu za vůz, který je využitelný „jen“ jako velmi zábavná a rychlá hračka, kterou musíte pravidelně sytit...

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec
Objem: 1 984 ccm
Největší výkon: 195 kW (265 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 350 Nm při 2 500 - 5 000 ot./min
Palivo: Natural 98
Přenos výkonu: Šestistupňová automatická převodovka se dvěma spojkami (DSG). Pohon předních kol.

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 10,9 l
Mimo město: 6,3 l
Kombinovaná: 8,0 l
Objem palivové nádrže: 55 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 256 mm
Šířka: 1 810 mm
Výška: 1 404 mm
Rozvor náprav: 2 578 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 439 kg
Užitečná hmotnost: 351 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 312 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1006 l

Výbava a cena

Cena v základní výbavě (Scirocco R): 784 600 Kč
Cena v základní testované výbavě (Scirocco R DSG): 854 600 Kč

Walter Kraft

Diskuze 5 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše