Pražský Rallysprint bude víkendovým zpestřením dění v hlavním městě

27.11.2015 | tisková zpráva

(+ video) V pořadí už 22. Pražský Rallysprint neznamená nic jiného, než sobotní závodění kolem Strahova.

Už ve čtvrtek se začali sjíždět první účastníci do servisní zóny, která v pátek dopoledne ožije naplno. XXI. TipCars Pražský Rallysprint zahájí technické přejímky na Strahově v pátek 27. listopadu odpoledne, závod samotný se odehraje v sobotu 28., přes startovní rampu přejede první vozidlo v 9:20h. Listina se startovními čísly už také vypadá, že je finální, zdobí ji i devět závodních speciálů kategorie WRC, a tak se už jen odpočítávají poslední hodiny do startu.

Hlavní organizátor Petr Mihule ještě požádá o přízeň počasí i diváky, které navíc vyzve a poprosí, aby dbali na bezpečnost, na pokyny pořadatelů a nevstupovali do zakázaných prostor včetně ochozů a střechy strahovského stadionu. Závodníky pak pořadatel upozorňuje, že v souvislosti s bezpečností a domluvou s magistrátem se přísně zakazují seznamovací jízdy mimo ty pořadatelem určených a vůbec zkušební jízdy na území hl. města Prahy.

A pražská show může začít. Návštěvníci se mohou těšit na letos „přecpanou“ servisní zónu mezi stadiony - no snad se všech 58 přihlášených posádek vejde, včetně Václava Pecha, který s Mini John Cooper Works 1,6 turbo bude jistě chtít svoji úchvatnou kulatou sbírku zlatých věnců z Prahy rozšířit na ty dvě jedničky (desetinásobný vítěz doposud), ale bude to mít zase těžší. S WRC ho budou nahánět Trněný, Drotár, Kukučka, Dirk Richter a Dohnal. S2000 si vypíšou vlastní minipohár pro Škodu Fabii, se kterou pojedou např. Antonín Tlusťák, Pavel Valoušek nebo Martin Hudec. Následuje široké závodní pole přes R5ky, eNka až k historikům, za zmínku též stojí Gassnerova nová GT 86-CS R3.

Pořadatelé připravili dva oficiální divácké prostory: první je tradičně pod severní tribunou spartakiádního stadionu, kde se soutěžící posádky budou točit okolo retardéru, oblíbeného to místa pro „kolečka“. Toto místo je vřele doporučováno, je to velký a bezpečný prostor s kapacitou 7000 míst, který bude zajištěn oplocenkami a betonovými obrubníky. Navíc je letos trať upravena tak, aby v tomto prostoru bylo opravdu hodně k vidění.

„Parkoviště“ je taktéž tradiční místo, kam diváci směřují, ale zde se také trochu změnila trať oproti posledním ročníkům, které se na Strahově jezdily. Letos se totiž využije komunikace mezi stadiony a závodníci tak vůbec nebudou muset prostor Strahova opouštět, hezky mezi stadiony se vrátí do servisní zóny. Na horní části „parkoviště“ tak vznikne bezpečný divácký prostor, který bude též ohraničen oplocenkami a částečně betonovými svodidly, pro zajištění co největšího bezpečí.

Přechody přes trať pro diváky se budou uzavírat v 9:00 hod a příchod od křižovatky Malovanka bude celodenní, zde žádné omezení není. Více informací o závodu se dozvíte také na webu akce či na jejím Facebookovém profilu.

tisková zpráva

Další zajímavé články:

 

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše