Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Audi RS3 Sportback od MTM dostalo 435 koní, dokáže jet přes 300 km/h
23.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý hatchback se dočkal vizuálních i mechanických úprav, nově tak pokoří i metu 292 km/h. V plánu je však ještě razantnější posílení.
Německá tuningová firma MTM rozhodně nepatří mezi troškaře. O tom svědčí třeba její kreace zvaná Talladega S, která je poctou slavnému americkému závodu. Zároveň se toto přepracované Audi S8 chlubí neskutečným potenciálem, neboť do vínku dostalo 802 koní, s nimiž zvládá 350 km/h. To jsou hodnoty vyhrazené ještě donedávna supersportovní lize, MTM však jimi dokáže ověnčit nejen velký sedan, ale i malého městského prcka. Takové Audi A1 Nardo může disponovat 450 koňmi a zvládat třistadvacítku.
My se dnes podíváme mezi tyto dva extrémy, a to konkrétně na přepracované Audi RS3 Sportback. To již ve standardu patří velmi rychlé vozy, neboť pochlubit se může 2,5litrovým pětiválcem naladěným na 367 koní a 465 Nm. Úpravce vám však nabídne hned dvojí zvýšení výkonu, kdy v prvním případě dostanete 415 koní a 550 Nm. To srazí čas potřebný k akceleraci z klidu na stovku ze 4,3 sekund na rovné čtyři sekundy, dvoustovky pak vůz dosáhne za 14,5 s.
Souběžně s tímto nárůstem dochází také k přenastavení omezovače nejvyšší rychlosti na 285 km/h u modelů, které dříve jely dvěstěpadesátkou, či na 292 km/h u verzí osazených továrním paketem, s nímž je spjata dvěstěosmdesátka. Podle tuningové firmy přitom v některých fázích jízdy dochází oproti sérii ke snížení spotřeby až o 20 procent, modul M-Cantronic vás přitom bude stát 2 490 Eur (cca 67 300 Kč).
Sáhnout ovšem můžete také po druhé fázi ladění, kdy výkon motoru naroste na 435 koní a 605 Nm. V té chvíli je již možné počítat s 3,9sekundovým sprintem z klidu na stovku, dvojnásobné rychlosti pak upravené RS3 dosáhne za 14,1 s. Nejvyšší rychlost se pak pohybuje za hranicí 300 km/h a po stránce cenové je třeba počítat s částkou 2 690 Eur (72 700 Kč). Instalace za 315 Eur (8 500 Kč) pak trvá tři hodiny.
Tím však hrátky firmy z hatchbackem z Ingolstadtu nekončí, právě naopak. Sáhnout můžete po celé řadě příslušenství, které zahrnuje nejen sportovní výfuk, ale také speciální naladění toho sériového na zvuk připomínající rallye speciály. Dále v nabídce jsou 19palcová kola, za kterými se nově mohou skrývat posílené 380milimetrové kotoučové brzdy. A aby toho nebylo málo, je k dispozici také podvozek snížený o 30 a 20 mm.
Po stránce vizuální si můžete dopřát čelní spoiler, zadní difuzor či nové kryty zpětných zrcátek, přičemž na výrobu všech dílů byl použit karbon. Uhlíková vlákna ovšem najdete také u krytu motoru, na jeho příchod ovšem bude potřeba pár měsíců vyčkat. Karbonová sedadla nebo volant ovšem již opětovně můžete mít ihned, stejně jako sadu venkovních grafických polepů a vnitřních i vnějších diod.
Za kompletně upravený vůz s nejvyšším možným výkonem necháte aktuálně u MTM 75 044 Eur (2 028 400 Kč), což nezní jako rozpočet cupující suma, zvláště s ohledem na onu jízdní dynamiku. Pokud ovšem toužíte po ještě vyšším výkonu, obrňte se trpělivostí a vyčkejte na příchod třetí fáze ladění motoru, se kterou by mělo dorazit 500 koní. Ovšem samozřejmě také poněkud vyšší finální cenovka.


















Audi RS3 Sportback dostalo od MTM kromě vizuálních úprav i motor posílený na 435 koní. Dvoustovku tak hatchback pokoří za 14,1 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
před 39 minutamiBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
před 7 hodinamiPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
včera
Nejnovější články
Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
před 40 minutamiMercedes po třech letech popírání reality konečně uznal, že čtyřválcový C63 AMG je propadák, autu vymění motor
před hodinouFord už v krizi chystá náhradu za zaříznutý Focus. Zkuste se nesmát. Anebo nebrečet
před 3 hodinami„Prvním pravidlem byznysu je dělat to, co chce zákazník,” říká šéf Škody. Takže nabídne víc nechtěných elektromobilů, to dá rozum
před 4 hodinamiŠéf Opelu si přestal brát servítky, naplno popsal absurditu umělého zdržování aut v EU
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva