BMW M4 Noelle Motors: výkon shodný s M5 znamená maximálku přes 325 km/h

Šestiválec S55 v nových produktech divize M má díky přeplňování velký potenciál. Německý tuner z něho dostane výkon až 560 koní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

BMW M4 Noelle Motors: výkon shodný s M5 znamená maximálku přes 325 km/h

10.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

BMW M4 Noelle Motors: výkon shodný s M5 znamená maximálku přes 325 km/h

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Šestiválec S55 v nových produktech divize M má díky přeplňování velký potenciál. Německý tuner z něho dostane výkon až 560 koní.

Ne každý má radost z toho, že nové BMW M3 a jeho dvoudveřová varianta M4 už déle nejsou nositeli atmosférického motoru. Puristé přeplňování paušálně neodmítají, ale většina z nich ve vzpomínce na staré časy z nového třílitrového šestiválce obohaceného dvojicí turbodmychadel radostí zrovna nehýká. Důvod k radosti je to však dozajista pro tunery, kterým se díky použití oturbeného motoru naskytly nové možnosti a ty staré jsou dosažitelné citelně snazšími způsoby.

Za poslední měsíce jsme díky třílitru S55 byli svědky hned několika výkonových skoků, o které se zasloužil například úpravce Dinan, společnost Lightweight a naposledy si vzal nové M4 do parády Vorsteiner. Teď se však na stránkách německého tunera Noelle Motors objevila zatím nejsilnější podoba, která se výkonem vyšvihla až na roveň standardního BMW M5.

Sériových 431 koní se údajně jen s pomocí nové řídicí jednotky, sportovních katalyzátorů a nového tlumiče výfuku může proměnit v až 560 koní (točivý moment až 670 Nm místo 550 Nm). To se však bavíme o vrcholné úpravě, kterou v nabídce najdeme coby Stage 3. Pokud nebudete žádat jen maximální výkon, Noelle Motors má v portfoliu ještě základní Stage 1 s 517 koňmi a 650 Nm (pouze řídicí jednotkou), popřípadě prostřední variantu Stage 2 s 540 koňmi a 660 Nm, která už má díly pro Stage 3.

Jedním z největších kouzel těchto úprav je ale fakt, že tuner dokáže zrušit jinak tradičně celkem komplikovaný elektronický omezovač, bez něhož dokáže M4 upalovat v nejsilnějším vydání „přes 325 km/h“. Jakmile k tomu připočteme, že M4 váží o nezanedbatelné tři stovky kilogramů méně než M5, s nímž motor navzdory vysoké hmotnosti cvičí jako pominutý, může to být po stránce dynamiky poměrně hodně divoká bestie.

Úpravce bohužel neuvádí vyjma maximální rychlosti žádné dynamické parametry, ale stovka pod čtyři sekundy se nám zdá být více než pravděpodobná. Zpráva také zmiňuje úpravu s dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou M-DCT a jejím vylepšeným softwarem, ale vsadíme se, že s manuální skříní vám také dají šanci a upravit řazení si budete moci sami „tuningem” práce vlastních končetin. Základní Stage 1 přitom vychází na 4 980 Euro (bezmála 140 tisíc) včetně záruky. K mání je navíc také upravený samosvorný diferenciál na zadní nápravě, žádat lze po Noelle ale rovněž stavitelný podvozek nebo lehká kovaná kola od HRE.


BMW M4 Noelle Motors: výkon shodný s M5 znamená maximálku přes 325 km/h - 1 - BMW M4 Noelle Motors 2014 01BMW M4 Noelle Motors: výkon shodný s M5 znamená maximálku přes 325 km/h - 2 - BMW M4 Noelle Motors 2014 02BMW M4 Noelle Motors: výkon shodný s M5 znamená maximálku přes 325 km/h - 3 - BMW M4 Noelle Motors 2014 03
BMW M4 s bi-turbovým motorem tunerům otevírá cestu ke snadnějšímu dosažení vyššího výkonu. Mnohé majitele by však mohlo zajímat know-how Noelle Motors spojené se zrušením omezovače rychlosti

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše