Kia High-Performance K900 plně odhalena, je to divoký sedan s 659 koňmi

Kam se hrabe kladivo na M5 postavené z Hyundai Genesis. Kia tomu nasadila korunu poté, co do sedanu K900 s V8 instalovala dvojici turbodmychadel.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Kia High-Performance K900 plně odhalena, je to divoký sedan s 659 koňmi

6.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Kia High-Performance K900 plně odhalena, je to divoký sedan s 659 koňmi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kam se hrabe kladivo na M5 postavené z Hyundai Genesis. Kia tomu nasadila korunu poté, co do sedanu K900 s V8 instalovala dvojici turbodmychadel.

Podobně jako Hyundai nabízí sedan Genesis, ve Spojených státech prodává Kia konkurenční nebo řekněme spíše alternativní model K900. Oba dva se dají pořídit s pětilitrovým osmiválcem a oba se také staly terčem zásahů, které jim udělily vstupenku na letošní lasvegaskou SEMA Show, kam je sériovým vozům vstup zapovězen.

Zrovna včera jsme se podrobněji věnovali Genesisu AR550 od amerického tunera ARK Performance s výkonem 557 koní, a tak dnes přichází na řadu dříve avizovaná úprava K900, která je ještě o poznání extrémnější - alespoň, co se týče výkonu. Kia svojí přestavbu konzultovala se závodními jezdci vlastní stáje a jako poradce si přizvala tým LUX Motorwerks, který jí s vyzbrojením sedanu pomáhal.

Jak už slibuje doplněk High-Performance v názvu, tohle korejské kladivo by mělo vládnout vysokým výkonem a vládne ne ledajakým. Namísto standardních 426 koní se pětilitrovou V8 podařilo zástavbou dvojice turbodmychadel Garrett 2971R vyhnat Korejce k závratné metě téměř 660 koní. Přeplňování si můžete prohlédnout netradičně přes plexisklo zavazadelníku, protože je Kia umístila pod zadní část vozu. Nevíme sice, zda se vám pak neroztečou věci, které povezete v kufru, ale automobilka sem turba prý hodila, aby se nadměrně nezahříval motorový prostor.

Když už jsme u té techniky, jistě se hodí zmínit také snížený sportovní podvozek Eibach nebo osmipístkové brzdy Ksport spárované s patnáctipalcovými vrtanými kotouči. Zatímco výkon je vyšší než u Genesisu, vnější outfit K900 prohlásit za střízlivější. I tak se tu ale najdou na zakázku vyrobené prvky z uhlíkových vláken, speciální šedý lak, tmavší chromované lišty nebo černá jedenadvacetipalcová kola HRE RS100 obutá do pneumatik Pirelli.

„Výjimečný výkon a personalizovaný styl jsou předpoklady stroje, který doveze závodního jezdce nebo majitele týmu na trať a zpět každý den. High-Performance K900 se může pochlubit obojím,” komentuje Kia svůj nový stroj. Dodáme, že v solidním luxusu. Kabina tohoto nenápadného monstra je zkrášlena kůží, alcantarou a karbonem, navíc je obohacena jedenáctipalcovými monitory pro pasažéry sedící na zadních sedadlech, na kterých se promítá profil trati, na kterou zrovna míří, to aby si pamatovali nejlepší stopu.

V zavazadelníku pak najdeme přihrádky pro závodní kombinézu a helmu a také sadu ProDryer ke zbavení se potu po celém náročném dnu za volantem. Líbí se vám tyto nápady tak, jako se líbí nám. Pokud ano, pak zatlačte slzu, neboť tohle je opravdu jen výstavní exponát, který se sériové produkce rozhodně jen tak nedočká.


Kia High-Performance K900 plně odhalena, je to divoký sedan s 659 koňmi - 1 - Kia High-Performance K900 2014 LA 01Kia High-Performance K900 plně odhalena, je to divoký sedan s 659 koňmi - 2 - Kia High-Performance K900 2014 LA 02Kia High-Performance K900 plně odhalena, je to divoký sedan s 659 koňmi - 3 - Kia High-Performance K900 2014 LA 03Kia High-Performance K900 plně odhalena, je to divoký sedan s 659 koňmi - 4 - Kia High-Performance K900 2014 LA 04Kia High-Performance K900 plně odhalena, je to divoký sedan s 659 koňmi - 5 - Kia High-Performance K900 2014 LA 05Kia High-Performance K900 plně odhalena, je to divoký sedan s 659 koňmi - 6 - Kia High-Performance K900 2014 LA 06Kia High-Performance K900 plně odhalena, je to divoký sedan s 659 koňmi - 7 - Kia High-Performance K900 2014 LA 07Kia High-Performance K900 plně odhalena, je to divoký sedan s 659 koňmi - 8 - Kia High-Performance K900 2014 LA 08Kia High-Performance K900 plně odhalena, je to divoký sedan s 659 koňmi - 9 - Kia High-Performance K900 2014 LA 09Kia High-Performance K900 plně odhalena, je to divoký sedan s 659 koňmi - 10 - Kia High-Performance K900 2014 LA 10Kia High-Performance K900 plně odhalena, je to divoký sedan s 659 koňmi - 11 - Kia High-Performance K900 2014 LA 11Kia High-Performance K900 plně odhalena, je to divoký sedan s 659 koňmi - 12 - Kia High-Performance K900 2014 LA 12

Kia High-Performance K900 plně odhalena, je to divoký sedan s 659 koňmi - 13 - Kia High-Performance K900 2014 LA 13Kia High-Performance K900 plně odhalena, je to divoký sedan s 659 koňmi - 14 - Kia High-Performance K900 2014 LA 14Kia High-Performance K900 plně odhalena, je to divoký sedan s 659 koňmi - 15 - Kia High-Performance K900 2014 LA 15Kia High-Performance K900 plně odhalena, je to divoký sedan s 659 koňmi - 16 - Kia High-Performance K900 2014 LA 16Kia High-Performance K900 plně odhalena, je to divoký sedan s 659 koňmi - 17 - Kia High-Performance K900 2014 LA 17Kia High-Performance K900 plně odhalena, je to divoký sedan s 659 koňmi - 18 - Kia High-Performance K900 2014 LA 18Kia High-Performance K900 plně odhalena, je to divoký sedan s 659 koňmi - 19 - Kia High-Performance K900 2014 LA 19Kia High-Performance K900 plně odhalena, je to divoký sedan s 659 koňmi - 20 - Kia High-Performance K900 2014 LA 20Kia High-Performance K900 plně odhalena, je to divoký sedan s 659 koňmi - 21 - Kia High-Performance K900 2014 LA 21Kia High-Performance K900 plně odhalena, je to divoký sedan s 659 koňmi - 22 - Kia High-Performance K900 2014 LA 22Kia High-Performance K900 plně odhalena, je to divoký sedan s 659 koňmi - 23 - Kia High-Performance K900 2014 LA 23Kia High-Performance K900 plně odhalena, je to divoký sedan s 659 koňmi - 24 - Kia High-Performance K900 2014 LA 24Kia High-Performance K900 plně odhalena, je to divoký sedan s 659 koňmi - 25 - Kia High-Performance K900 2014 LA 25
Kia High-Performance K900 je nástrojem, se kterým byste asi na silnici potrápili i ty nejsilnější vozy. Bohužel, svých 659 koní nám zřejmě ochutnat nedá.

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.