Maserati GranTurismo MC Stradale od Novitecu: kompresorem blíž k Ferrari

Německý tuner Novitec nemá respekt ani před nedotknutelností Ferrari, tak proč by se měl couvnout před posledním počinem Maserati - MC Stradale.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Maserati GranTurismo MC Stradale od Novitecu: kompresorem blíž k Ferrari

7.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Maserati GranTurismo MC Stradale od Novitecu: kompresorem blíž k Ferrari

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německý tuner Novitec nemá respekt ani před nedotknutelností Ferrari, tak proč by se měl couvnout před posledním počinem Maserati - MC Stradale.

Čistě z pohledu dramatického projevu Maserati GranTurismo MC Stradale toho moc nechybí. Má podmanivý design, výfuky produkující dělostřeleckou palbu schopnou rozléhat se na kilometry daleko, a když na to přijde, tak ani těch 450 koní z osmiválce o objemu 4,7 litru není na vůz třídy GT zase tak málo. Jsou ale lidé, kteří jsou přesvědčeni, že je. Například u německé tuningové firmy Novitec.

Aby motoru dodali potřebnou kuráž, rozhodli se nešťourat v atmosféricky plněné verzi, aby z něj ve výsledku dostali o deset procent vyšší výkon, ale na nasávání rovnou namontovali mechanicky poháněný kompresor s maximálním plnícím tlakem 0,43 baru. Zní to jednoduše, ale chtělo to přizpůsobit řídicí jednotku, vyrobit nové nasávání, použít větší vstřikovače a k tomu vyvinout a instalovat mezichladiče stlačeného vzduchu. Když to oživili, motorová brzda jim vyplivla docela pozoruhodné parametry - 646 koní a 624 newtonmetrů.

A též důvod, proč si najít nějaký vhodný plácek a vyzkoušet, jak se změní původní čas akcelerace na stovku za 4,6 s a maximální rychlost 301 km/h. Stalo se a minimálně jeda z naměřených hodnot případného majitele rozhodně potěší. Maximálka se zvedla pouze nepatrně na 306 km/h, zrychlení na 100 km/h ovšem teď proběhne za 3,9 s a na dvojnásobnou hodnotu se dostane za rovných 14 vteřin. Pomáhají tomu ale asi i jiné, širší zadní gumy. Ty původní byly dvacítky o šíři 295 mm, nové 22“ mají 315 mm (a mimochodem profilové číslo jen 25). Přední pneumatiky jsou trochu menší, jde o rozměr 255/30, bez ohledu na nápravu jsou to ale Pirelli P Zero.

Původní tlumiče a pružiny by z podobných úprav asi radost neměly, takže produkt divize Novitec Tridente, dostal přepracovaný snížený podvozek. Změny se pak udály také na jiných místech. Novitec vyměnil původní koncovky výfuku za nové 105milimetové trubky, přičemž na vás zůstane, jestli budou leštěné nebo v černě matném laku. Za příplatek pak ještě dostanete novou přední kapotu se soustavou odvětrávací otvorů a centrálním nasávání, a aby vám nebylo líto té ceny, Novitec vám ji vyrobí z karbonových kompozitů.

A jak vysoko si Němci cení svou práci. Řeknu vám, žádná láce. Nechte si to udělat kompletně, jak vidíte na obrázcích a vyjde vás to na téměř 24 tisíc eur, což s drobným zaokrouhlením dělá 600 tisíc korun. Pokud přimhouříte oko nad diskutabilní spolehlivostí nebo vlivem na životnost, možná to za drzý vstup do teritoria Ferrari i stojí.


Maserati GranTurismo MC Stradale od Novitecu: kompresorem blíž k Ferrari - 1 - Novitec Maserati GranTurismo MC Stradale 03Maserati GranTurismo MC Stradale od Novitecu: kompresorem blíž k Ferrari - 2 - Novitec Maserati GranTurismo MC Stradale 01Maserati GranTurismo MC Stradale od Novitecu: kompresorem blíž k Ferrari - 3 - Novitec Maserati GranTurismo MC Stradale 02Maserati GranTurismo MC Stradale od Novitecu: kompresorem blíž k Ferrari - 4 - Novitec Maserati GranTurismo MC Stradale 04Maserati GranTurismo MC Stradale od Novitecu: kompresorem blíž k Ferrari - 5 - Novitec Maserati GranTurismo MC Stradale 05Maserati GranTurismo MC Stradale od Novitecu: kompresorem blíž k Ferrari - 6 - Novitec Maserati GranTurismo MC Stradale 06Maserati GranTurismo MC Stradale od Novitecu: kompresorem blíž k Ferrari - 7 - Novitec Maserati GranTurismo MC Stradale 07Maserati GranTurismo MC Stradale od Novitecu: kompresorem blíž k Ferrari - 8 - Novitec Maserati GranTurismo MC Stradale 08Maserati GranTurismo MC Stradale od Novitecu: kompresorem blíž k Ferrari - 9 - Novitec Maserati GranTurismo MC Stradale 09Maserati GranTurismo MC Stradale od Novitecu: kompresorem blíž k Ferrari - 10 - Novitec Maserati GranTurismo MC Stradale 10Maserati GranTurismo MC Stradale od Novitecu: kompresorem blíž k Ferrari - 11 - Novitec Maserati GranTurismo MC Stradale 11Maserati GranTurismo MC Stradale od Novitecu: kompresorem blíž k Ferrari - 12 - Novitec Maserati GranTurismo MC Stradale 12Maserati GranTurismo MC Stradale od Novitecu: kompresorem blíž k Ferrari - 13 - Novitec Maserati GranTurismo MC Stradale 13Maserati GranTurismo MC Stradale od Novitecu: kompresorem blíž k Ferrari - 14 - Novitec Maserati GranTurismo MC Stradale 14Maserati GranTurismo MC Stradale od Novitecu: kompresorem blíž k Ferrari - 15 - Novitec Maserati GranTurismo MC Stradale 15Maserati GranTurismo MC Stradale od Novitecu: kompresorem blíž k Ferrari - 16 - Novitec Maserati GranTurismo MC Stradale 16Maserati GranTurismo MC Stradale od Novitecu: kompresorem blíž k Ferrari - 17 - Novitec Maserati GranTurismo MC Stradale 17Maserati GranTurismo MC Stradale od Novitecu: kompresorem blíž k Ferrari - 18 - Novitec Maserati GranTurismo MC Stradale 18Maserati GranTurismo MC Stradale od Novitecu: kompresorem blíž k Ferrari - 19 - Novitec Maserati GranTurismo MC Stradale 19
Pomocí kompresoru se Noviteku povedlo vydolovat z motoru dalších 196 koní a zkrátit čas potřebný k akceleraci na stovku ze 4,6 na 3,9 s

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.