Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
MTM Audi S6 2012 nabízí až 555 koní a zrychlení na dvoustovku pod 14 sekund
4.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Upravený sedan kromě pozměněného motorového prostoru nabízí snížený podvozek, jiná litá kola, brzdy Brembo a nejvyšší rychlost 290 km/h.
V létě loňského roku německá tuningová společnost Motoren Technik Mayer (neboli také MTM) ohlásila, že si po A6 s motorem 3,0 TDI biturbo na paškál bere nejnovější Audi S6. Půl roku uplynulo jako voda a upravený sedan je tu. Při pohledu na něj však máme tak trochu pocit, že firma jen osadila vůz odlišnou sadou litých kol a zbytek času věnovala úpravám předfaceliftovaného Audi R10 V10. Stačí však jediný pohled do motorového prostoru či na středovou konzoli a první dojmy berou za své.
Firma MTM se totiž věnovala především úpravám dvakrát přeplňovaného čtyřlitrového osmiválce, podle všeho ale pouze „přes počítač”. Detaily se sice MTM nechlubí, pravděpodobně ale proto, že žádné nejsou - nabízí zvýšení výkonu na 555 koní instalací modulů M-Cantronic a V-Cantronic, díky nimž je možné přepínat mezi standardním a zvýšeným výkonem. Lze tak počítat pouze s přemapovanou řídicí jednotkou, která dovoluje používat i standardní sílu 420 koní - přepínat mezi ní a vyšší hodnotou můžete pouhým stiskem tlačítka v kabině.
Výsledkem má být vhodný výkon za jakékoliv situace kombinovaný s adekvátní spotřebou, k níž vozu dopomáhá i deaktivace poloviny válců. Při chodu motoru v režimu vyššího maximálního výkonu MTM uvádí kombinovanou spotřebu 9,8 litru benzinu na sto kilometrů, ta ale bude při jakkoli aktivnější jízdě stejně nereálná jako továrních 9,6 litru při maximálním výkonu 420 koní. Čas potřebný ke zrychlení z klidu na stovku se každopádně zkrátil na 4,2 sekundy oproti MTM naměřených 4,9, z 0 na 200 km/h to vozu trvá 13,9 sekundy namísto 16,6 s. V případě nejvyšší rychlosti je možné počítat s hodnotou 290 km/h.
Tím ovšem úpravy nekončí. K mání je totiž ještě speciální naladění vzduchového podvozku, které vůz přibližuje k zemi o 25 mm vpředu a 20 mm vzadu. Sáhnout můžete také po sportovním výfuku, který vylepšuje zvukový doprovod, o bezpečné zastavení posíleného vozu se pak starají masivnější brzdy Brembo.
Na ceny drobnější komponentů se budete muset přeptat u MTM, samotná úprava motoru resp. dodatečné modly vás vyjdou na 3 700 Eur včetně instalace, tedy ani ne 100 tisíc Kč. Jestli za to stojí, to už posuďte sami.
Audi S6 po revizích firmy MTM jede až 290 km/h, k čemuž mu dopomáhá 555 koní. Po stránce exteriérové se však úpravy týkají pouze jiné sady litých kol a koncovek výfuku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
včera - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024 - Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
15.5.2024
Nejnovější články
- Nový čínský unikátní osmiválec našel své využití, je podobně fascinující jako motor sám
před 2 hodinami - Porsche 911 Turbo má přejít zpět na manuál a pohon zadních kol. Zdánlivá absurdita dává jistý smysl
před 3 hodinami - Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
před 5 hodinami - Ani šéf Fordu už si nemyslí, že elektrický Mustang je vůbec Mustang, raději zapomněl, že ho firma vyrábí
před 6 hodinami - Nechcete sedan s motorem Ferrari? Jediný prodejce jich nabízí hned pět, všech pět v zemi
včera
Živá témata na fóru
- Naprosté auto tele, žádá profíky o důležitou radu 05.18. 00:14 - mattonecz
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 05.17. 21:42 - mattonecz
- Škoda Auto obecně 05.17. 19:09 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 05.17. 19:06 - řidičBOB
- BMW Divize 05.17. 14:50 - Vrooom
- Politický koutek 05.17. 14:22 - řidičBOB
- Odjezd z křižovatky po padnutí červené 05.17. 12:09 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 05.16. 22:49 - GeneHawkins