Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Firma nacpala do Škody Octavia motor 2,5 TFSI a 4x4, výsledkem je rodinná raketa
1.2.2019 | Mirek Mazal
Ne snad, že by tovární Škoda Octavia RS byla pomalým autem, za raketu ji ale asi neoznačíte. S pohonem z Audi RS3 je to docela jiná káva, výsledek může konkurovat klidně Ferrari.
Trvalo to docela dlouho, vyhlížené očekávání se ale naplnilo. Sourozenci z německého koncernu jménem Audi RS3 a Škoda Octavia RS mají společný technický základ, což umožňuje sdílet i oficiálně nesdílenou techniku. Přes spojitosti nejde o snadno zaměnitelné části, patrně proto se do křížení těchto aut dosud nikdo nehrnul. Výsledek byl ale od začátku lákavý - možnost vytvořit z rodinného kombi velkoprostorovou raketu s okřídleným šípem ve znaku.
Německá firma RM-Perfomance z města Stockstadt am Rhein se této výzvy nezalekla a do českého kombíku stojícího na stejné modulární platformě MQB zabudovala pětiválec 2,5 TFSI z Audi RS3. Pomocí přeplňování dosahuje standardně výkonu 400 koní (294 kW), ale to rozhodně pro tento motor nepředstavuje limit. Upravit jej na 500, 600 nebo i 700 koní není problém a potíže s jejich přenosem nebude mít ani pohon všech kol. Takové auto může dynamikou pokořit i nejlepší supersporty
Němci proto pozdější zvýšení konečného výkonu plánují, ale zatím zůstávají u 400 kobyl se soustředí na dodatečné komponenty, aby strojovna vydržela plnou zátěž. Zástavba vyžadovala nové vedení nasávání vzduchu, průchodnější výfukové potrubí a originální uchycení o dost většího agregátu, než původně plánovali motoráři v Mladé Boleslavi. Použitému motoru z Ingolstadtu asistuje automat DSG (DQ500), který je též schopen přenést kopu energie na poháněné nápravy.
Jak jsme již zmínili, u RM-Performance nechtěli nic podcenit, a tak Octavii nadělili i pohon všech kol. Při zemi se Octavia RS 2,5 TFSI drží prostřednictvím nastavitelného podvozku KW se sportovními pružinami. Brzdný účinek rodinného sprintera zajišťují brzdy firmy Brembo dodávané pro dalšího koncernového sourozence zvaného Seat Leon Cupra.
Nemůžeme se dočkat, až výsledek uvidíme v akci, může to být jedno z nejrychlejších a nejpraktičtějších aut vůbec, takové malé (skoro) české Audi RS6...
























Škoda Octavia 2,5 TFSI 4x4 je skládačka z koncernových komponentů. Kéž by se tak prezentoval některá z další generací Octavie RS
Zdroj: RM-Performance
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 8 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před hodinou
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 2 hodinami
Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací jsou ještě varovnější, klesly na úplné dno
před 4 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
před 5 hodinami
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
