Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Němci stvořili diesel s výkonem 460 koní. I řada 7 je s ním rychlá jako M3
1.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dieselům dnes zrovna slunce nad hlavou válců nesvítí, někteří na ně ale zjevně zanevřít nemíní. Toto dílo budiž důkazem, dělá si zálusk na světový rekord.
Načtyřikrát přeplňovaný třílitrový turbodiesel BMW je pohonnou jednotkou, jaká zatím ve světě nemá obdoby. Jen Audi může tomuto šestiválci konkurovat svým čtyřlitrovým osmiválcem, který se nachází pod kapotou modelu SQ7 a který dává k dobru 435 koní. Tedy dokonce více než motor mnichovské automobilky, za čímž stojí krom dvou válců a litru objemu navíc také přítomnost elektrického kompresoru doplněného dvěma klasickými turbodmychadly.
My se ale dnes budeme věnovat jednotce BMW, která byla původně naladěna na 400 koní a 760 Nm točivého momentu. To jsou čísla, která ještě donedávna byla u sériového dieselu zcela nemyslitelná a v případě kreací tuningových firem jste se právem mohli obávat o životnost agregátu. Pokrok ale zastavit nelze, zvláště s příchodem nových technologií. Proto bychom se vlastně neměli divit tomu, že pro někoho je motor BMW jen odrazovým můstkem ke skoku do ještě vyšších sfér.
Firmou, které oněch 400 koní a 760 Nm nestačí, je G-Power. Je to známý německý úpravce, který se na motory bavorské automobilky specializuje už léta a stvořil nejednu šílenost, obvykle benzinovou. Nyní se ale podíval právě na čtyřikrát přeplňovaný turbodiesel, který s pomocí elektronického modulu D-Tronic 5 upravil tak, že jeho výkon narostl na 460 koní. A v případě točivého momentu je pak možné počítat s 860 Nm. To jsou na diesel ohromující čísla a starají se o podobnou jízdní dynamiku.
460 koní je zatím k dispozici pro BMW 750d, které standardně zvládá stovku za 4,6 sekundy. Nově však může počítat s časem lepším o tři desetiny, tedy 4,3 sekundy - tím mohutná limuzína vyrovnává sprint modelu M3 osazeného šestistupňovým manuálem. Úpravce přitom dodává, že motor začíná vyšší výkon podávat pouze tehdy, je-li teplota oleje optimální. Jakmile navíc teplota chladicí kapaliny dosáhne maxima, motor začne pracovat znovu „jen” se 400 koňmi. Výjimkou je pak jen možnost krátkodobého zvýšení výkonu při plném sešlápnutí plynu.
Ohrožení životnosti pohonné jednotky byste se tedy neměli obávat, zhoršení spotřeby za normálních situací také ne - bez výkonu navíc není spotřeba navíc. Tím nám ale informace o modifikacích v motorovém prostoru, dále již můžeme zmínit jen vizuální úpravy. Ty ale souvisí jen s příchodem 21palcových litých kol, jenž jsou vyrobeny z leteckého hliníku a mohou dostat černou, metalickou či stříbrnou úpravu.
Více zatím zveřejněno nebylo, známe ovšem cenu. Ta v případě této úpravy činí necelých 2 999 Eur, tedy asi 78 tisíc Kč. A jelikož tovární BMW 750d startuje na sumě 2 992 600 Kč, menší „všimné“ mířící na konto G-Power se v celkovém účtu dozajista ztratí. A trápit kupce nemusí ani proto, že s 460 koňmi může tento vůz rázem aspirovat na titul nejrychlejšího dieselu světa, třebaže ne úplně sériového. Aktuální rekordman od Alpiny je nakonec také upravené BMW...






BMW 750d dostalo od firmy G-Power úpravu, která posunula jeho výkon až k 460 koním. Mimo to dorazila i kovaná 21palcová kola
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před hodinou
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před hodinou
Mercedes se zpožděním začal prodávat nové CLA i se spalovacími motory. Tristní techniku z Číny doprovází ještě tristnější ceny
před 2 hodinami
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
před 3 hodinami
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
