Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové BMW 750d je venku. První dieselové čtyřturbo dá stovku za 4,6 s
17.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový čtyřikrát přeplňovaný turbodiesel je k dispozici v kratší i prodloužené limuzíně. Normovanou spotřebu snížil o 11 procent při zlepšení dynamiky.
Před dvěma týdny BMW na motorářském sympoziu ve Vídni představilo nový třílitrový diesel, který se nespoléhá na jedno, dvě či tři turbodmychadla, ale hned na čtyři. A je prvním takovým sériově vyráběným naftovým motorem vůbec. Dvě turba jsou nízkotlaká, přičemž redukují prodlevu prakticky již od volnoběhu. Z toho důvodu motor nabízí 450 Nm točivého momentu při tisíci otáčkách, maximálních 760 Nm je pak k dispozici v pásmu 2 000 až 3 000 ot./min.
BMW přitom dodává, že „obecně řečeno jsou obě nízkotlaká a jedno z vysokotlakých dmychadel permanentně v akci. Pouze při ostré akceleraci již od volnoběhu dochází pomocí systému škrticí klapky k vynechání obou nízkotlakých. Plnící tlak je tak mnohem rychleji k dispozici. Druhé vysokotlaké turbo se pak zapojuje do hry ve chvíli, kdy motor točí zhruba 2 500 otáček.“
Tím máme tedy zásadní rozdíl oproti předchozímu natřikrát přeplňovanému motoru osvětlen, pročež jen dodáme, že výkon narostl z 381 na 400 koní. O přenos na všechna čtyři kola se standardně stará osmistupňová automatická převodovka, přičemž verzi 750d zabere zrychlení z klidu na stovku 4,6 sekundy, prodloužená varianta 750Ld je o desetinu sekundy pomalejší.
Ve srovnání s předchůdcem, v jehož případě BMW zaměstnávalo dvě kompaktní nízkotlaká a jedno velké nízkotlaké turbo, jde o zlepšení o 0,3 sekundy. Kromě toho byla zredukována o 11 procent také normovaná spotřeba, která se pohybuje v rozmezí 5,7 až 5,9 litrů na sto kilometrů v závislosti na modelu a velikosti pneumatik. Realita ale bezesporu bude docela jinde.
Cenu obou dieselových limuzín BMW aktuálně nezveřejnilo, nicméně dodává, že prodej v Evropě odstartuje v červenci letošního roku. Do Spojených států se pak čtyřikrát přeplňovaný motor nepodívá. Je přitom otázkou, zda časem dojde ke změně názoru, neboť kupříkladu vstřikováním močoviny za účelem redukce emisí NOx nový motor vybaven je.
BMW 750d xDrive se čtyřmi turby je venku...
...samotný turbodiesel přitom značka blíže představila na motorářském sympoziu ve Vídni
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB