Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Quanta Corvette QHP770: americká legenda má dva elektromotory a 781 koní
12.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Společnost Quanta netouží po snižování spotřeby či elektrodojezdu. Místo toho pomocí dvou elektromotorů zlepšuje sprint na stovku i na čtvrtmíli.
Hybridní technika je tu již nějaký ten pátek především kvůli snižování spotřeby. To rozhodně není důvod, proč bychom se na ní měli dívat skrze prsty, pokud ale takové Porsche tvrdí, že model 918 Spyder v průměru spotřebuje 3,3 l/100 km, zvedá nás to ze židle. Jde totiž o pouhé parazitování na nesmyslně nastaveném evropském měrném cyklu, které s realitou nemá pranic společného. U kitu určeného Chevroletu Corvette však žádné normami zavánějící údaje nečekejte.
Americká společnost Quanta totiž dvojici elektromotorů YASA (každý produkuje 100 kW/136 koní) zakomponovala do zadního diferenciálu Corvette Z06 hlavně kvůli navýšení celkového výkonu a dynamiky. Ten v kombinaci se silou standardního osmiválce LS7 (512 k) činí 781 koní, přičemž točivý moment narostl na 2 034 Nm. Stovku, respektive 96 km/h, tak vůz snadno pokoří za 3,3 sekundy a čtvrtmíli za 11,3 s.
To samozřejmě nejsou zrovna nejlepší hodnoty, jaké jsme kdy slyšeli. Možná i proto firma Quanta váhá, zda kit pustit do prodeje, o všem tak rozhodne reakce zákazníků i případná cena. Ta ale momentálně není známa, pár dodatečných informací ale víme technice, která spoléhá na lithium-polymerové baterie o kapacitě 11,3 kWh, jež lze dobíjet přímo ze zásuvky nebo během samotné jízdy.
Podle firmy z Marylandu by navíc daný kit neměl být k dispozici pouze pro předchozí generaci C6, ale i pro novou Corvette C7. Jak jsme ovšem zmínili, nejprve bude třeba řada po výkonu toužících zákazníků. Jestli se najde, ukáže jen čas.
Hybridní Corvette Z06 se díky dvěma elektromotorům pyšní 781 koňmi



















Pokud bude reakce na hybridní kit pozitivní, dočkají se ho i majitelé Corvette C7
Zdroj: GizMag
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
To pravé nadělení? Tři moderní auta s motory V12 si to rozdala ve sprintu, jejich symfonie nejlíp zní bez turba
před 4 hodinami
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
26.12.2025
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ani nejrychlejší Porsche všech dob nedokáže odolat brutální ztrátě hodnoty, pokud je elektrické
před hodinou
Tesla oficiálně odpískala hru na „udržitelnost”, je to významný signál pro celé odvětví
před 2 hodinami
To pravé nadělení? Tři moderní auta s motory V12 si to rozdala ve sprintu, jejich symfonie nejlíp zní bez turba
před 4 hodinami
Šéf Fordu přiznal, že se automobilka už neumí vyrovnat konkurenci, a tak se o to radši přestala snažit
včera
Číňani vážně nabídnou všechno, teď vypalují rybník Mazdě. Chystají vlastní Wankel, prototyp už mají hotový
včera
Živá témata na fóru
- Přituhuje 12.27. 20:31 - řidičBOB
- Porsche - vse o sportovnich modelech 12.27. 18:27 - pavproch
- BMW Divize 12.27. 17:22 - pavproch
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 12.26. 19:08 - Truck Daškam
- Mazda MX5 (Miata) 12.25. 19:41 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.24. 13:24 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.24. 12:48 - pavproch
