Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Rodinná nuda? Tento VW Passat kombi má 480 koní, ke 300 km/h letí jako střela
21.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Máte pocit, že Passat Variant je i s přeplňovaným dvoulitrem nudné německé kombi? A co kdyby měl 480 koní a stovku zvládal za 4,5 sekundy?
Tuningová společnost HGP se proslavila tím, že pod kapoty prakticky čehokoli od VW, klidně i nového Golfu R, nacpala 3,6litrový šestiválec. Na tom by nemuselo být nic až tak neobvyklého, ostatně mnohé Volkswageny nedávné minulosti motory VR6 disponovaly. Úpravce ovšem sáhl i po přeplňování a z už tak silného motoru se stal ještě silnější.
I obyčejný Golf tak náhle mohl disponovat až 700 koňmi, což je daleko vyšší výkon, než jaký nabízí sériové dvoulitrové turbo v nejsilnější verzi R. Nebylo tedy vlastně ani překvapením, že během sprintů Volkswagen sfoukl sesterské Lamborghini Huracán jako svíčku. Dosti ale již o tomto modelu, nyní se budeme věnovat již jen novinkám. A ty nemají spojitost ani s šestiválcem, ani s modelem Golf. Místo toho se firma HGP vydala zcela opačnou cestou, než je pro ni obvyklé.
Jak tomu rozumět? Je to vcelku jednoduché. Tentokráte se totiž úpravce zaměřil na VW Passat Variant, který sice ničím neuráží, ale také ani příliš nenadchne. A to ani ve vrcholné verzi, která disponuje přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 280 koní. Pro tuningovou firmu se proto takto naladěný agregát stal odrazovým můstkem, ze kterého se skákalo opravdu vysoko - i když ne tak vysoko jako u zmiňovaného Golfu.
Abychom nechodili zbytečně okolo horké kaše, rovnou zmíníme, že pohonná jednotka nyní produkuje 480 koní a 600 Nm točivého momentu. Sprint z klidu na stovku tak nyní zvládne za pouhých 4,5 sekundy, což oproti sérii znamená zlepšení o nemalých patnáct desetin. Tedy půldruhou sekundu. O změně nejvyšší rychlosti se nemluví, na níže přiloženém videu ale můžete vidět, jak snadno se tento kombík na německé dálnici přiblíží i rychlosti 300 km/h.
Za dané zlepšení je přitom zodpovědné nové turbodmychadlo, které zvládne až 200 tisíc otáček. Mimo to dorazil i kompletně nový kit sání včetně filtru K&N, změnami prošly i svody či katalyzátor, jehož průměr narostl na 130 milimetrů. To ovšem není konečná, dále lze zmínit třeba senzor regulující plnící tlak na třech barech či poladěnou automatickou převodovku DSG, jenž musí zvládnout více Nm.
Na kolik tyto modifikace přijdou, to zatím není jisté. Modifikovaný Passat Variant je totiž služebním vozem úpravce, který dále přistoupil k instalaci sníženého a přitvrzeného podvozku KW, nových litých kol, chladiče, spojky a 370milimetrových kotoučů ze sériového Volkswagenu Golf R. Všechny tyto komponenty má ale HGP běžně k dispozici, stačí tedy slovo a naditá peněženka, a jsou vaše. I s 480 koňmi, 300 km/h a budete-li chtít, vzhledem docela tuctového rodinného kombi...
VW Passat Variant dostal od tuningové firmy HGP 480 koní, s nimiž stovku zvládne za 4,5 sekundy a ke 300 km/h zrychlí jako nic
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Fermín Aldeguer na 2 roky za Ducati včera 22:08
- Pre WorldSSP300: 5 favoritů a 5 ev. překvapení o titul WorldSSP300 v roce 2024 včera 16:00
- V Portimau také bez Davida Almansy včera 10:35
- Harley-Davidson Tobacco Fade Enthusiast: rock´n´roll pod sedlem včera 08:00
- Brit Jake Dixon opouští Katar a letí domů: konečně je to v pořádku 17.3.2024
Nejnovější články
- Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
před hodinou - Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
včera - Němci vyzkoušeli novou Mazdu 3 Sedan pořád s velkým motorem bez turba. Auto jako ze staré školy je neohromilo
včera - Rakouský architekt se nemůže zbavit sbírky nejlepších Porsche i s kamionem na jejich převoz, jeho dětský sen si jiní splnit nechtějí
včera - Šéf Rimacu si převzal svou vlastní Neveru. Je to odměna? Anebo projev toho, že auto nikdo jiný nechce?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva