Škoda Superb Combi s výkonem 353 koní je nenápadný letec, jede přes 270 km/h

26.9.2016 | Marek Bednář | 10 příspěvků

Superb v sérii končí na 280 koních, což není málo. Ale 353 je víc a 73 koní navíc s odstraněným omezovačem je na dynamice pořádně znát.

Nový Superb si můžete jako liftback i kombík objednat s nanejvýš 280 koní výkonu a 350 Nm točivého momentu pod kapotou. Tenhle motor má sice o 1,6 litru a dva válce méně než vrchol minulé generace, má ale také turbodmychadlo a ve výsledku je výkonnější. A také opravdu rychlý, jak kdysi ukázal náš test, navzdory své velikosti, komfortní povaze a nižšímu výkonu akceleruje k rychlostem nad 200 km/h lépe než Honda Civic Type R.

Turbo má ale ještě jednu výhodu - z přeplňovaného motoru je snazší vymáčknout vyšší výkony relativně jednoduchými úpravami. Tak to některé firmy dělají a při svých hrátkách se zjevně nevyhýbají ani autům jako je právě Superb, jak nám nyní předvádí belgická firma ShifTech Engineering.

Ta si vzala do parády právě nový Superb 2,0 TSI, a to dokonce ve verzi Combi. S ním se s dostala až na výkon na 353 koní a 448 Nm, tedy o 73 koní, resp. 98 Nm více než u série. Litrový výkon je nyní 177,9 koní a to je opravdu hodně. Podle dostupných informací, kterých je opravdu málo, bylo zvýšení výkonu dosaženo jen přeprogramováním řídící jednotky, což znamená, že turbo, sání, výfuk i další součásti motoru zůstávají sériové.

Trochu se změnily i výkonové křivky motoru, jak se můžeme podívat na grafu - maximální výkon je nyní dostupný o kousek později a maximální točivý moment je naopak v nižších otáčkách, což znamená lepší „zátah odspoda”. Z grafu vidíme pozvolný pokles točivého momentu, ovšem až do zhruba 6 000 otáček zůstává nad 410 Nm. A křivka výkonu je lineárnější než v sérii.

Víme, že úprava obnáší i odstranění omezovače rychlosti a i když firma nemá zatím změřená přesná dynamická data, říká, že akcelerace na stovku proběhne blíže k pětisekundové hranici a vůz překoná rychlost 270 km/h. Limitem tady prý není výkon, nýbrž zpřevodování šestistupňové převodovky - to by mělo při 6 300 ot./min dovolit rychlost cca 275 km/h. Jsou to ambiciózní čísla, ale při výkonu 353 koní jim není zase tak obtížné věřit - viděli jsme podobně upravené Leony Cupra jezdit i 300 km/h...

Poslední informací známou je cena této úpravy - 672 Eur, tj. cca 18 200 Kč, s aktuální 15% slevou. To je opravdu láce, otázkou ovšem, co na ni řekne zbytek auta - motor by při nárazovém využití výkonu navíc trpět neměl, ovšem navýšení točivého momentu až k hranici 450 Nm vypadá zvlášť u vozu s povinným automatem DSG a pohonem 4x4 s Haldexem ošemetně. Tato rizika už si ale musí nechat projít hlavou každý sám..

Škoda Superb Combi s výkonem 353 koní je nenápadný letec, jede přes 270 km/h - 1 - Skoda Superb Combi 2 0 TSI 353 koni 01Škoda Superb Combi s výkonem 353 koní je nenápadný letec, jede přes 270 km/h - 2 - Skoda Superb Combi 2 0 TSI 353 koni 02Škoda Superb Combi s výkonem 353 koní je nenápadný letec, jede přes 270 km/h - 3 - Skoda Superb Combi 2 0 TSI 353 koni 03Škoda Superb Combi s výkonem 353 koní je nenápadný letec, jede přes 270 km/h - 4 - Skoda Superb Combi 2 0 TSI 353 koni 04Škoda Superb Combi s výkonem 353 koní je nenápadný letec, jede přes 270 km/h - 5 - Skoda Superb Combi 2 0 TSI 353 koni 05Škoda Superb Combi s výkonem 353 koní je nenápadný letec, jede přes 270 km/h - 6 - Skoda Superb Combi 2 0 TSI 353 koni 06
353 koní pod kapotou Superbu, aniž by to bylo vidět, je slušná nálož. Má ovšem svá rizika...

Marek Bednář

Další zajímavé články:

Diskuze 10 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama