Škoda Superb Combi s výkonem 353 koní je nenápadný letec, jede přes 270 km/h

Superb v sérii končí na 280 koních, což není málo. Ale 353 je víc a 73 koní navíc s odstraněným omezovačem je na dynamice pořádně znát.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Škoda Superb Combi s výkonem 353 koní je nenápadný letec, jede přes 270 km/h

26.9.2016 | Marek Bednář | 10 příspěvků

Superb v sérii končí na 280 koních, což není málo. Ale 353 je víc a 73 koní navíc s odstraněným omezovačem je na dynamice pořádně znát.

Nový Superb si můžete jako liftback i kombík objednat s nanejvýš 280 koní výkonu a 350 Nm točivého momentu pod kapotou. Tenhle motor má sice o 1,6 litru a dva válce méně než vrchol minulé generace, má ale také turbodmychadlo a ve výsledku je výkonnější. A také opravdu rychlý, jak kdysi ukázal náš test, navzdory své velikosti, komfortní povaze a nižšímu výkonu akceleruje k rychlostem nad 200 km/h lépe než Honda Civic Type R.

Turbo má ale ještě jednu výhodu - z přeplňovaného motoru je snazší vymáčknout vyšší výkony relativně jednoduchými úpravami. Tak to některé firmy dělají a při svých hrátkách se zjevně nevyhýbají ani autům jako je právě Superb, jak nám nyní předvádí belgická firma ShifTech Engineering.

Ta si vzala do parády právě nový Superb 2,0 TSI, a to dokonce ve verzi Combi. S ním se s dostala až na výkon na 353 koní a 448 Nm, tedy o 73 koní, resp. 98 Nm více než u série. Litrový výkon je nyní 177,9 koní a to je opravdu hodně. Podle dostupných informací, kterých je opravdu málo, bylo zvýšení výkonu dosaženo jen přeprogramováním řídící jednotky, což znamená, že turbo, sání, výfuk i další součásti motoru zůstávají sériové.

Trochu se změnily i výkonové křivky motoru, jak se můžeme podívat na grafu - maximální výkon je nyní dostupný o kousek později a maximální točivý moment je naopak v nižších otáčkách, což znamená lepší „zátah odspoda”. Z grafu vidíme pozvolný pokles točivého momentu, ovšem až do zhruba 6 000 otáček zůstává nad 410 Nm. A křivka výkonu je lineárnější než v sérii.

Víme, že úprava obnáší i odstranění omezovače rychlosti a i když firma nemá zatím změřená přesná dynamická data, říká, že akcelerace na stovku proběhne blíže k pětisekundové hranici a vůz překoná rychlost 270 km/h. Limitem tady prý není výkon, nýbrž zpřevodování šestistupňové převodovky - to by mělo při 6 300 ot./min dovolit rychlost cca 275 km/h. Jsou to ambiciózní čísla, ale při výkonu 353 koní jim není zase tak obtížné věřit - viděli jsme podobně upravené Leony Cupra jezdit i 300 km/h...

Poslední informací známou je cena této úpravy - 672 Eur, tj. cca 18 200 Kč, s aktuální 15% slevou. To je opravdu láce, otázkou ovšem, co na ni řekne zbytek auta - motor by při nárazovém využití výkonu navíc trpět neměl, ovšem navýšení točivého momentu až k hranici 450 Nm vypadá zvlášť u vozu s povinným automatem DSG a pohonem 4x4 s Haldexem ošemetně. Tato rizika už si ale musí nechat projít hlavou každý sám..

Škoda Superb Combi s výkonem 353 koní je nenápadný letec, jede přes 270 km/h - 1 - Skoda Superb Combi 2 0 TSI 353 koni 01Škoda Superb Combi s výkonem 353 koní je nenápadný letec, jede přes 270 km/h - 2 - Skoda Superb Combi 2 0 TSI 353 koni 02Škoda Superb Combi s výkonem 353 koní je nenápadný letec, jede přes 270 km/h - 3 - Skoda Superb Combi 2 0 TSI 353 koni 03Škoda Superb Combi s výkonem 353 koní je nenápadný letec, jede přes 270 km/h - 4 - Skoda Superb Combi 2 0 TSI 353 koni 04Škoda Superb Combi s výkonem 353 koní je nenápadný letec, jede přes 270 km/h - 5 - Skoda Superb Combi 2 0 TSI 353 koni 05Škoda Superb Combi s výkonem 353 koní je nenápadný letec, jede přes 270 km/h - 6 - Skoda Superb Combi 2 0 TSI 353 koni 06
353 koní pod kapotou Superbu, aniž by to bylo vidět, je slušná nálož. Má ovšem svá rizika...

Marek Bednář

Diskuze 10 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama