Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
10 nejhodnotnějších automobilových značek: Toyota vítězí, Tesla se dere vpřed
9.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský výrobce je aktuálně ceněn na 700,68 miliardy korun. Google okupující vrchol žebříčku je však o řád výše. A jsou tu další zajímavosti.
Automobilky spolu soupeří zejména v oblasti registrací. Jejich výše ale nemusí notně korespondovat s hodnotou značky, jak se o tom aktuálně může přesvědčit Volkswagen. Jako koncern tohoto jména sice aktuálně prodává více aut než Toyota, ovšem jako samostatnou značku jej v žebříčku Brandz Top 100 sestavovaném společností Millward Brown nenajdeme. Oproti je v něm japonská značka stálicí, navíc opět jako nejvýše postavená automobilka.
Toyota tak zopakovala loňské prvenství, přičemž meziročně její hodnota dokonce narostla o 2 procenta na 29,5 miliardy dolarů (cca 700,68 mld. Kč). Aktuálně jí tak v celkovém pořadí patří 28. příčka, což je o dvě místa lepší umístění než v roce 2015. Podle Petera Walshe z Millward Brown za tím stojí soustavná snaha inovovat, jež ústí v kladnou odezvu zákazníků a tedy následně i vysoké prodeje.
Druhé místo mezi automobilkami obhájilo BMW, které si také polepšilo o 2 procenta. Jeho hodnota aktuálně činí 26,8 mld. USD (636,55 mld. Kč), což jej meziročně poslalo o příčku výše na celkové 33. místo. Na devětatřicátém pak najdeme Mercedes, jenž si taktéž udržel loňský bronz. Jeho pozice se však zlepšila o čtyři příčky, neboť hodnota firmy narostla o 4 % na 22,7 mld. USD (539,16 mld. Kč).
Walsh přitom dodává, že na růstu třícípé hvězdy se projevil nejen příchod nové třídy E, ale také neustále se zlepšující registrace značky v Číně. Ve prospěch mnichovského výrobce má pak hovořit zejména nová řada 7 či plug-in hybridní sporťák i8 a elektromobil i3. Tedy vozy, jejichž prodeje klesají, či v prvním případě nedosahují hodnot mnohem starší konkurence právě od Mercedesu.
Za těmito třemi značkami následuje v rámci automobilového světa poměrně velká propast, přičemž mezi zbývající sedmičkou z nejlepších deseti nenajdeme jen premianty, ale také propadlíky. Nejvíce přitom zamířilo dolů Audi (- 6%), které doplácí na problémy mateřského VW Group. Tento pokles, spolu se snížením na straně Hondy a Land Roveru, zapříčinil snížení celkové hodnoty 10 nejlepších automobilních značek o 3 % na 139,9 mld. USD (3,3 bilionu Kč).
Vůbec poprvé se mezi nejlepší nastěhovaly také automobilky Porsche a Tesla, které dosáhly na deváté, respektive desáté místo. V případě amerického výrobce elektromobilů za vším stojí hlavně příchod nového Modelu 3, na který Tesla aktuálně přijala již takřka 400 000 předobjednávek. Porsche pak mělo zabodovat plejádou nových přeplňovaných modelů.
O překvapení není nouze ani na nejvyšších místech mimo automobilový sektor, neboť Google vytlačil z první pozice Apple. Podle Walshe zatím stojí fakt, že z pohledu zákazníků u „nakousnutého jablka“ nepřišli se žádnou zásadní inovací, zatímco Google měl loni investovat do řady nových věcí, zejména pak internetových úložišť (Cloudů).
Je přitom třeba dodat, že hodnota obou firem je neskutečně vysoko (Google - 229,2 mld. USD/ 5,44 bilionu Kč, Apple - 228,5 mld. USD/5,42 bilionu Kč), zvláště pak ve srovnání se zbytkem světa v čele s třetím Microsoftem. Za zmínku pak stojí ještě výrazné zlepšení Facebooku (+44 %) nebo Amazonu (+59 %).
Nejhodnotnější automobilové značky světa pro rok 2016
(údaj v závorce ukazuje celkové pořadí v žebříčku, za závorkou změnu hodnoty v procentech oproti loňskému roku)
1. Toyota - 29,5 mld. USD (28), +2
2. BMW - 26,8 mld. USD (33), +2
3. Mercedes-Benz - 22,7 mld. USD (39), +4
4. Honda - 13,2 mld. USD (74), -1
5. Ford - 13,1 mld. USD (75), 0
6. Nissan - 11,5 mld. USD (92), +1
7. Audi - 9,5 mld. USD, -6
8. Land Rover - 4,7 mld. USD, -5
9. Porsche - 4,4 mld. USD
10. Tesla - 4,4 mld. USD
(Audi, Land Rover, Porsche a Tesla nedosáhly na žebříček Top 100, Porsche a Tesla loni chyběly mezi desítkou nejhodnotnějších automobilových značek)
Úplné pořadí žebříčku 100 nejhodnotnějších značek světa dle BrandZ
Toyota sice je nejhodnotnější automobilovou značkou, celkový vítěz je ale o několik tříd výše
Zdroj: BrandZ
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 2 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 3 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 4 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 6 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz