Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
20 nejlepších aut pro rok 2016 dle What Car: Škoda vítězí ve třech třídách
15.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Autům roku What Car? dominovaly v Británii produkty VW Group, navzdory Dieselgate. Hlavně pak Škody a Audi.
Severoamerickým autem roku 2016 se nestalo nic produkovaného u VW Group, a to celkem pochopitelně, když Dieselgate vypukla právě tam. Můžeme na ni mít odlišný názor, ale to na výsledcích nic nezmění. V Evropě je však všechno jinak, od pravidel až po oblibu dieselů - a také produktů VW Group.
Je to vidět na výsledcích ankety Auto roku 2016 britského magazínu What Car?, které naopak VW Group dominuje. Kompletní výsledky si můžete projít níže, zatím prozraďme, že i příznivci škodovky si tu přijdou na své. Jen možná ne úplně tak, jak by čekali, alespoň co se týče volby motorů.
What Car? vyhlašuje své Auto roku již 39 let a není mnoho aut či značek, které by zvítězily vícekrát. V posledních letech se to Audi podařilo s různými modely hned třikrát a rekordmanem je VW Golf, který od roku 1978 stanul na absolutním prvním místě čtyřikrát. I letos vozy koncernu Volkswagen vyhrály v osmi z 19 kategorií, ve kterých bylo oceněno celkem 20 aut.
Testování u What Car? se skládá ze zkoušek jak na uzavřeném polygonu, tak i normálně na silnici a zahrnuje 16 různých kritérií, podle kterých se hodnotí. Podstatná je také cena, kdy každá kategorie má své další podkategorie právě dle ceny auta. A také se komise snaží z dealerů dostat co nejlepší nabídku na dané auto. Do hodnocení patří i všechny další náklady na vlastnictví daného vozu.
Žádný z vítězů není stižen emisními skandály z loňského roku, protože jsou vybaveny nejmodernějšími motory, jak uvádí What Car?. „Když jsme začali s hodnocením, emisní skandál Volkswagenu byl v plné síle. Princip našeho hodnocení je ovšem doporučit nejlepší auta, která jsou dnes v prodeji,” uvádí Jim Holder, šéfredaktor What Car?. „Nehledě na skandál VW Group stále vyrábí jedna z nejlepších aut na silnicích a naše výsledky to ukazují,” pokračuje. Už ale nezdržujme, tady jsou kompletní výsledky.
Městské vozy
Hyundai i10 1,2 SE
Podruhé za sebou vyhrává miniaturní Hyundai nad Volkswagenem Up! a Škodou Citigo. Oproti nim má však lepší kabinu a je praktičtější. Čtyřválcový motor má hladší chod než tříválce v konkurenčních dvojčatech a má víc síly, takže se neztratí ani na dálnici. A ve verzi SE má také docela dost výbavy. V ceníku je v Británii za 10 475 liber, tj. cca 374 tisíc korun.
Malé vozy
Škoda Fabia 1,2 TSI 90 SE
Fabia Brity uchvátila tím, že je dobře postavená, prostorná a že nabízí hromadu moderních prvků výbavy a bezpečnostních asistentů, jak píšou na svém webu. Za tuto cenu (13 450 liber, tj. cca 480 tisíc korun) nenabízí žádné auto téhle třídy nic lepšího a zrovna zde je cena velmi důležitým faktorem. Vítězství pomohl také devadesátikoňový motor TSI, který má dost síly a u What Car? mu naměřili spotřebu 6,3 litru na sto. My jsme v někdejším testu Fabii 1,2 TSI označili za špičku třídy též.
Rodinné vozy
Škoda Octavia 1,2 TSI 110 SE
Octavia - liftback, nikoliv kombík, třebaže jsme v kategorii rodinných aut - je podle Britů prostorná, plná moderní výbavy po stránce komfortu i bezpečnosti a nabízí ohromný zavazadelník, který je větší než u Fordu Mondeo. Její výhodou byla vždy cena (v UK 17 635 liber, tj. cca 629 tisíc korun), za kterou toho je schopna nabídnout víc než ostatní. Překvapením zmíněným výše může být motor - dvanáctistovku řada lidí označuje za malou na auto velikosti Octavie, u What Car? ale ohodnotili její nejsilnější 110koňovou verzi za naprosto adekvátní. A také my jsme ji kdysi benzinovou jedna-dvojku označili v Octavii za snesitelnou.
Kombíky
Škoda Superb Combi 2,0 TDI 150 SE Business
Když chcete kombík, chcete zejména prostor uvnitř a ohromný zavazadelník a právě zde nový Superb Combi boduje, a to aniž by zvenčí vypadal jako krabice na kolech. Prostor pro zavazadla je o jeden velký kufr nebo tašku větší než u Mondea. A 150koňový dvoulitrový diesel má dost výkonu už v nízkých otáčkách. Britská cena je s prostřední výbavou 23 290 liber (cca 831 tisíc korun).
Malá SUV
Nissan Qashqai 1,5 dCi 110 N-tec
Dieselový Qashqai je se spotřebou 5,2 l/100 km jedním z nejméně žíznivých aut v této kategorii a vypouští nejméně škodlivin. Také je nejpraktičtější, jeho šasi nejlépe zvládá nástrahy britských silnic a interiér je kvalitní a dobře odhlučněný. 110koňový diesel je dost silný a dost kultivovaný. Cena v Británii tohoto modelu je 23 730 liber, tj. cca 847 tisíc korun.
Velká SUV
Land Rover Discovery Sport 2,0 TD4 180 SE
O třídu výš je možná vidět patriotismus Britů, možná je ale Disco Sport jen tak dobré auto, že porazilo Audi Q7 i Mazdu CX-5. Posazení Q7 a CX-5 do stejné kategorie může být volba řekněme zajímavá, ale to není tak podstatné. Discovery Sport nabízí perfektní kombinaci ovladatelnosti, skvělé praktičnosti a vysoké kvality, která se rodinám bude líbit, zejména za 35 700 liber, tj. cca 1,27 milionu korun, za které se prodává na Ostrovech. A je to Land Rover, takže si poradí i s terénem.
Vozy MPV
Volkswagen Touran 1,6 TDI 110 Bluemotion SE
Existují MPV, která jsou větší než Touran, a také taková, která jsou levnější než Touran, ale právě on kombinuje vlastnosti klíčové pro velké rodiny. Na třetí řadu sedadel se pohodlně vejdou i vyšší dospělí a prostoru je tu víc než v Citroënu Grand C4 Picasso a Fordu S-Max. Dieselová šestnáctistovka prý zvládne jezdit za 5,5 litru. Cena ve Spojeném království je 25 230 liber, tj. cca 901 tisíc korun.
Ostré hatchbacky
Ford Fiesta ST
Současná ostrá Fiesta sbírá vavříny, kudy chodí, dalo by se říci, a What Car? není výjimkou. Je v ní zábavy víc než v některých násobně dražších autech a opravdu působí jako rallye auto pro běžné silnice. Nemá vzadu tolik místa jako Golf GTI, ale také je to menší auto a za 18 545 liber (cca 662 tisíc korun) to je v Británii vynikající nabídka.
Kabriolety
Mazda MX-5 2,0 SE-L
Krásy jízdy v kabrioletu z MX-5 stříkají na všechny strany, snadno se s ní žije a s britskou cenou 20 695 liber (cca 739 tisíc korun) je levná na pořízení i provoz. Má perfektní podvozek a 160koňový dvoulitr se k ní skvěle hodí.
Kupé
Audi TT 2,0 TFSI 230 Sport
Audi TT zde porazilo Jaguar F-Type Coupé a What Car? nešetří superlativy: „Je to jedno z nejlepších aut, které si můžete koupit. Tečka.” Má jednu z nejlepších kabin, která by se nemusela stydět vedle luxusních limuzín, a dokud nepotřebujete trápit věci jako Porsche 911, nepotřebujete vrcholovou TTS. A přitom zvládne jezdit asi za 7,1 litru na sto. Cena v Británii je 30 215 liber, tj. cca 1,08 milionu korun.
Sportovní auta
Porsche Boxster 2,7
Současný Boxster je auto, které vás přiměje vstát dřív a jet do práce delší a zajímavější cestou, i v nejslabší verzi. Není tak rychlý jako 911 a už vůbec ne jako McLaren 570S, jeho 265 koní překonají i hot hatche, ale je lehký a špičkově ovladatelný. A opravdu se s ním dá jezdit ráno do práce. Cena je 40 083 liber, tj. cca 1,43 milionu korun.
Elektrická auta
Volkswagen Passat GTE Variant
Do této třídy spadají i plug-in hybridy, pokud umí ujet na elektřinu alespoň 20 mil (32 km), takže se sem hodí i Passat GTE, který páruje benzínovou čtrnáctistovku s elektromotorem. Dohromady dávají 218 koní, což není málo, a třebaže oficiální spotřeba 1,7 litru na sto je hodně, hodně nereálná, na jednu nádrž se dá ujet asi 800 km. A můžete ho používat denně a zapomenout na to, že to je hybrid; skutečná použitelnost mu přinesla vítězství nad Renaultem Zoe a Teslou Model S. Cena v UK rovná 33 045 liber (cca 1,18 milionu korun) po vládní slevě také pomohla.
Prémiová kompaktní auta
Audi A4 3,0 TDI 218 Sport
Nejpodstatnější je v tomto případě motor, 218koňová verze třílitrové dieselové V6. Britové ji vybrali, protože má jen o kousek horší spotřebu než 190koňový dvoulitr, ale je mnohem kultivovanější a jízda s ní je příjemnější. A4 sedan takto působí spíš jako baby-A8, než jako konkurent BMW řady 3. Cena je na Ostrovech je 34 250 liber, tj. cca 1,22 milionu korun.
Prémiová velká auta
BMW 520d SE
Verze 520d nabídne schopnosti tak široké, jako nikdo jiný, a když zároveň připlatíte za adaptivní tlumiče, umí být perfektně sportovní i komfortní najednou. 184 koní dvoulitrového dieselu je dost na tohle ne zrovna malé auto, je to cenově rozumná verze (v Británii 34 165 liber, tj. cca 1,22 milionu korun), je kultivovaný a dokáže udržet na uzdě spotřebu.
Luxusní auta
Mercedes-Benz S 350d SE L
Třída S je etalonem, je dlouhodobě nejoblíbenější mezi svými konkurenty a letos tomu v Británii nemá být jinak. Volba třílitrového dieselu může být pro někoho překvapivá, když tu jsou benzínové osmiválce, ale tato V6 je velmi dobrá, velmi kultivovaná a s 258 koní a 620 Nm také víc než dost silná. Komfort na předních sedačkách nemá konkurenci, stejně jako vzadu, zejména když připlatíte za prodloužený rozvor a polohovací zadní křesla. To vše za 67 995 britských liber, tj. cca 2,43 milionu korun.
Cena za technologie
Toyota Mirai, Hyundai ix35 FCEV
Toyota Mirai může být vážně ošklivá, ale patří k pionýrům na poli vodíkových palivových článků a to je potřeba dle What Car? vyzdvihnout. Na prvním místě s ní stojí vodíková ix35 ze stejného důvodu, navíc je levnější a vstoupila do prodeje o chvíli dřív.
Cena za bezpečnost
Volvo XC90
Pět hvězdiček v testu EuroNCAP je dnes považováno za samozřejmost, když dost velkou část z nich dostanete za elektroniku. XC90 ovšem boduje i po stránce skutečné bezpečnosti při nárazu, kdy ochrana dospělého je na 97 % a ochrana dítěte je na 87 %. K vítězství tu pomohly systémy zmenšení následků nárazu jiného auta zezadu a vyjetí mimo vozovku.
Cena čtenářů
Alfa Romeo Giulia
Ne že by mnoho čtenářů s novou Giuliou jelo, spíše ani jeden, přesto jim v Británii uhranula natolik, aby ji vybrali za vítěze nad Focusem RS nebo novou Hondou NSX. Pětisetkoňový šestiválec o objemu 2,9 litru a pohon zadních kol určitě patřily k podstatným faktorům, zejména pro ty, které nudí BMW M3.
Auto roku 2016 - absolutní vítěz
Audi A4 3,0 TDI 218 Sport
Vybrat letos vítěze nebylo snadné, píše What Car?, Škoda Superb byla blízko, stejně jako Mazda MX-5. A4 i v námi oceněné verzi ale předčila velmi silnou konkurenci ve své třídě, takže stačila na vítězství i celkově. Velmi dobrý šestiválcový diesel, jak stojí i výše, jistě pomohl; je jen o kousek dražší než čtyřválec a je mnohem lepší.
Zdroj: What Car?
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před hodinou - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB