Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
5 přehlížených premiér Ženevy 2017: měly zářit. A nezářily
10.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinek bylo letos v Ženevě tolik, že se větší pozornosti nedočkala ani auta, která by si ji jinak snadno vydobyla. Tak jim pomozme se trochu ukázat.
Letošní Ženeva je novinkami nacpaná doslova k prasknutí. Švýcarská motor show tak jasně deklaruje, že autosalony stále ještě nejsou hudbou minulosti, pakliže mají zvučné jméno tak, jako ten ženevský. Stejně tak ale letošní ročník dokládá, že doby, kdy nám při otevření bran podobných dostaveníček padala ústa na zem překvapením, jsou dávno pryč.
Informace se dnes zejména díky internetu šíří rychle a samotné automobilky na něm chtějí být vidět vidět co nejvíce. Někdy tak stojí před komplikovaným rozhodnutím, zda se pokusit vytáhnout novinku před autosalonem a kralovat éteru tehdy. Nebo si ji nechat jako překvapení na samotnou show a riskovat, že únik před jejím zahájením stejně vše provalí či že jejich premiéra nebude tak zajímavá a v záplavě desítek jiných nebude dostatečně vidět. A nebo zda se pokusit něco avizovat před autosalonem a zbytek odhalit až na něm a žít v nejistotě, zda z toho bude dvojitý zásah nebo dvojitý propadák.
Správnou odpověď neznáme, dále zmíněná auta jsou ale důkazem, že i když vytáhnete ve sledované Ženevě něco velmi zajímavého, pozornosti se to stejně dočkat nemusí. A nutně to nemusí mít spojitost s „odhalovací strategií” automobilek, neboť v některých případech výrobce z výše zmíněných postupů zvolil jeden, druhý i třetí a jiné okolnosti se postaraly o to, že jeho stánek nebyl ani obklopen davy, ani si o něm nevyprávěli čtenáři automobilových magazínů na druhém konci světa.
Auta, která v Ženevě zářila, už jsme vám ukázali, bylo jich všude plno. A když ne všude, aspoň v České republice. Níže zmíněná pětice aut to měla přesně naopak - o některých z těchto vozů možná ani nebudete vědět, že se v Ženevě ukázaly, u jiných si můžeme jasně říci, že o ně hlavně ve světových médiích byl zájem dalece nekorespondující s jejich významem. A co si budeme povídat, to je tu hlavní, o „pár” návštěvníků samotné výstavy automobilkám v prvé řadě rozhodně nejde.
Tak je pojďme alespoň dodatečně trochu více zviditelnit. Někdy byly opomíjené i neprávem...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
1. Alpina B3 S a B4 S 2017
Trojková a čtyřková řada se u společnosti Burkharda Bovensiepena dočkaly podstatných vylepšení, mimo jiné nových turbodmychadel a vylepšeného chladicího systému. Nově tak produkuje 440 koní a 660 Nm točivého momentu, tedy o sedm, respektive o deset procent více než dříve. Kromě toho Alpina poladila i převodovku a podívala se na podvozek, stovka za 4,2 sekundy tedy není problémem, stejně jako více důvěry v zatáčkách. Tahle auta mají více výkonu než M3, B3 S můžete mít i jako kombík a problém není ani pohon všech kol, to by mělo vzít leckoho u srdce. Jenže na stánku stála také zcela nová Alpina B5 BiTurbo a nových eSek si skoro nikdo nevšiml...
2. Aston Martin Rapide AMR
My jsme na nové provedení britského čtyřdvířka nezapomněli a seznámili jsme vás s ním hned, jakmile jsme zjistili, co je zač. V reakci na náš článek se přidalo i pár českých médií, celkově se ale o Rapidu AMR dostalo daleko menší pozornosti, než by si zasloužil. Však kolikrát je představován nový nejrychlejší sedan světa? A ne o málo? To je jako kdyby si v Ženevě loni sotvakdo všiml Bugatti Chiron. Také Rapide měl ale problém s novějším sourozencem - pozornost si pro sebe uchvátila Valkyrie, která chce do země zadupat vše, co kdy mělo čtyři kola a volant...
3. Audi RS3 Sportback 2017
Nebýt zcela nového RS5 Coupe a konceptu Q8 Sport, byl by nejspíše hvězdou stánku Audi facelift modelu RS3 Sportback. Pětidvířko totiž dostalo do vínku nový 2,5litrový přeplňovaný pětiválec jako loni odhalený sedan, pročež rázem posílilo na 400 koní. Máme tu tedy nejvýkonnější hot hatch světa, další titul, který by se sám měl postarat o dostatečnou pozornost publika. Však vůz zvládne stovku za neskutečných 4,1 sekundy, takhle před 20 léty nejezdila ani Ferrari. Navíc se pyšní i přiostřeným vzhledem, na stánku Audi je ale podstatně inovovaná RS3 opuštěná jako kůl v plotě...
4. Eadon Green Black Cuillin V12S
Když na nejvýznamnější světový autosalon přivezete svůj první nový model, čekáte zájem. A za normálních okolností byste se ho dočkali, jako kde co z ryzích novinek, Eadon Green Black Cuillin V12S ale zůstal na stánku výrobce skoro nepovšimnut. Kdyby toto kupé neslo logo Morganu, nejspíše by o něj byl větší zájem. Tvůrci Green Black Cuillinu možná udělali chybu, když vsadili právě na vzhled blízký je, i když tvrdí, že inspirací vozu nebyly klasické britské sporťáky, ale Alfa Romeo 8C 2900 z 30. let. Vůči ní ovšem novinka dostala do vínku motor V12, se kterým zvládá 273 km/h. Cestující pak obklopí kůží a dřevěnými dekory. Za chvíli pozornosti to stojí
5. Ford Fiesta ST 2017
Ford se v poslední dopustil hned několika nešťastných rozhodnutí, kvůli nimž ztrácí přízeň těch, co jej obdivovali. Že nastolený směr nehodlá změnit, dobře deklaruje nová Fiesta ST, kterou bychom dříve kvůli agresivnímu vzhledu i 200 koním vynášeli do oblak. Dnes na ni ale s rozpaky ukazujeme prstem jako na nesmyl - je to jediný ostřejší hatchback světa, který může jet pouze na dva válce a ani ve své nejlepší podobě nemá více než tři. O tříválcový hot hatch se sotva strhne u dealerů bitka a zájem či spíše v Ženevě, jakkoli šlo o stále velmi žhavou novinku, o tom mohl Fordu něco napovědět.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nová pravidla od roku 2027 včera 17:19
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje včera 09:45
- Zanáška si spravil chuť, ve Starém Městě si vyjel podium včera 09:21
- König v prvních závodech IDM nebodoval 6.5.2024
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side 6.5.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
před 9 hodinami - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
před 11 hodinami - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 05.08. 00:37 - HondaMan
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.07. 23:55 - volfi
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.07. 23:16 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 05.07. 21:47 - Spectral
- Volkswagen obecne 05.07. 21:13 - řidičBOB
- Politický koutek 05.07. 21:00 - řidičBOB
- BMW Divize 05.07. 20:10 - Vrooom
- Onboard videa 05.07. 20:00 - M.Z.