Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Alfa Romeo ani s novou Giulií neplní cíle, Stelvio je možná poslední naděje
12.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italové měli letos prodat 170 000 aut, to se ale stane jen stěží. Giulia zjevně netáhne ani v Evropě, ani v zámoří a osud značky tak leží na bedrech SUV.
Alfa Romeo měla dnes být na vzestupu, tedy pokud by šlo vše dle plánů Sergia Marchionneho. Ten v roce 2014 oznámil, že do značky investuje 5 miliard Eur (cca 130,94 mld. Kč), což jí umožní vyvinout osm nových modelů a zásadně navýšit produkci. Marchionne doufal, že už v roce 2018 Alfa prodá 400 000 vozů, tyto plány ale dávno vzaly za své.
Šéf automobilky již v lednu minulého roku oznámil, že prodejní cíle se mění a zmíněných 400 000 vozů by mělo být vyexpedováno až v roce 2020. Pro letošní rok bylo v plánu prodat 170 tisíc vozů, ovšem ani to, jak ukazují stávající čísla, klapne jen stěží. Analytici ze společnosti IHS Markit naznačují, že letos se Alfa celosvětově nejspíše nedostane přes 120 000 nových aut, tedy zůstane o 50 tisíc za plánem. Oproti loňským 73 000 registrací tak sice jde o růst, Alfa však k přežití potřebuje citelně více.
Odhaduje se, že z oněch 5 miliard Eur automobilka proinvestovala již polovinu, na svět ale přivedla jen dva nové vozy - sedan Giulia a SUV Stelvio. První se měl každoročně postarat o alespoň 75 000 registrací, nicméně v Evropě bylo od května 2016, kdy vůz přišel na trh, do letošního dubna prodáno jen 18 908 vozů. Tedy zlomek toho, co si Marchionne vysnil. Navíc dechberoucí není ani návrat do Států, kde se od ledna 2017 prodalo jen 1 600 aut.
Giulia tedy výrazně zaostává za prodejními cíli, což ale není jen vina samotného vozu, značky či jejího šéfa, ale také poklesu zájmu o tradičně koncipované modely. Prim mezi zákazníky nyní hrají crossovery a SUV, daleko větší tlak nově leží na bedrech modelu Stelvio. To sice přichází v pravou chvíli, neboť poptávka po prémiových vozech jen roste, nicméně na druhou stranu v segmentu již operují Audi, BMW, Mercedes i alternativy jako Jaguar F-Pace a Volvo XC60.
Alfa tedy míří do ostře sledované kategorie, za sebou má ale zatím jen vstup na evropské trhy. V zámoří se stále ještě čeká na oznámení cen a specifikací, což vysvětluje odhady, které počítají s pouhými 20 000 registracemi ve Spojených státech. Co je navíc horší, toto číslo představuje nejen prodeje SUV, ale také již zmiňovaného sedanu Giulia. V segmentu prémiových crossoverů se přitom loni v USA prodalo zhruba 360 tisíc nových aut a letos bude výsledek ještě vyšší.
Alfa tedy sice roste, nicméně i nadále strádá. Velmi pravděpodobně lze proto zapomenout na touhu Marchionneho, aby příští rok automobilka dosáhla zisku. Výhled do budoucna navíc není lepší. Značka sice chystá dva další crossovery - jeden kompaktní, který možná bude pojmenován Kamal, druhý větší a zřejmě dorazí pod názvem Castello - nicméně s jejich příchodem nelze počítat dříve než v roce 2019.
Navíc je otázkou, kolik peněz bude utraceno za vývoj této dvojice. Platforma Giorgio, která má podepírat celou skupinu nově příchozích, sice hotova je, novinkám se ale musí přizpůsobit. Poté tu máme testování, evoluci motorů a další. Je proto možné, že Alfě vyjdou peníze maximálně na pět nových aut, poté ale finanční toky vyschnou. A při pohledu na nízké registrace k jejich naplnění hned tak nedojde.
Bude tedy i pátý Marchionneho pokus o oživení Alfy Romeo neúspěšný? To zatím se stoprocentní jistotou nelze říci, indicie ale zatím skutečně nevedou k pozitivním závěrům. V tuto chvíli to vypadá, že o úspěchu či neúspěchu oživení Alfy rozhodne přijetí Stelvia - pokud se to nestane prodejním hitem, pak se slavná italská značka může stát hříčkou historie stejně jako sesterská Lancia...
Alfa Romeo Giulia není po prodejní stránce žádný šlágr...
...Stelvio má pro změnu pomalý nájezd na světové trhy i nemalou konkurenci. Pokud neuspěje ani to, žádná Alfa do budoucna být nemusí
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nejnovější články
- Kdysi nejlevnější sportovně laděné auto v Česku se dá pořád koupit nejeté, teď už nestojí skoro nic
včera - Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
včera - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
včera - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva