Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Apple odpískal projekt vlastního auta, najatí technici se rozprchli
19.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zdroje z firmy hovoří o neuvěřitelném selhání vedení, které se nebylo s to domluvit prakticky na ničem. Vlastní auto Applu tak definitivně nebude.
O prvním automobilu s logem nakouslého jablka se mluví již hezky dlouho. Zpočátku jsme jej s nadsázkou titulovali jako iCar, posléze však vyšlo najevo, že oficiálně jde o Project Titan. Nejhodnotnější firma světa přitom s jeho pomocí hodlala nadělat nemalé vrásky zavedeným automobilkám. Nicméně i přes veškeré své zkušenosti a finance si zřejmě ukousla o trochu větší sousto, než by dokázala pozřít. Podle aktuálních informací je totiž celý projekt v troskách a spekulace o možném převzetí McLarenu se tak zdají být opravdu jen spekulacemi.
Že věci nejdou kýženým směrem, jsme uvedli již v září, kdy se měl Apple propustit stovky lidí souvisejících právě s Projectem Titan. Nyní jsou tyto informace zmiňovány nanovo, navíc s bližšími podrobnostmi. V týmu, kdysi čítajícím zhruba tisíc lidí, totiž aktuálně zůstává již jen několik inženýrů, zbytek byl propuštěn, odešel na vlastní žádost či se začal věnovat jiným záležitostem. Namísto celého automobilu se totiž Apple chce nově zaměřit pouze na vývoj některých technologií, zejména pak autonomního řízení.
Tato varianta společnosti dává jistou flexibilitu rozhodnout se, kam se vydá v příštích letech. Hotový autopilot totiž Apple může nabídnout buď ostatním výrobcům, nebo jej jednoduše zasadí do své prvotiny, pokud se nakonec opravdu rozhodne jí vyrobit. Zmiňované zbytky kdysi početného týmu přitom mají čas do konce příštího roku přijít s technologií, jenž ohromí svět. A až poté prý nakouslé jablko oznámí, co bude dál.
Jelikož jde o informace interního charakteru, není překvapivé, že je mluvčí společnosti Tom Neumayr odmítl komentovat. Nicméně jistou logiku daný zvrat dává, zvláště kvůli rozdílům v ziskových maržích - společnosti jako Apple se pohybují v řádech desítek procent, zatímco automobilky v jednotkách. Apple by tak musel investovat obrovské peníze s nejasnými vyhlídkami, a tak zřejmě jen sám zjistil to, co už kdysi zmiňovali Bob Lutz.
Podobnou lekci absolvoval již Google, jehož projekt taktéž provází odchod klíčových lidí a průtahy. I proto ostatně firma spadající pod Alphabet Inc. uvedla, že hledá partnery, s nimiž prorazí. Snahy této společnosti, stejně jako Applu, jsou přitom pochopitelné, neboť dle analytiků bude mít automobilový sektor do roku 2030 hodnotu 6,7 trilionu dolarů (cca 164,64 trilionů korun). I malý relativní zisk tak může absolutně hodit velký balík.
Apple měl přitom do hry zasáhnout na počátku nové dekády, přičemž svět aut hodlal změnit stejným způsobem, jako se to mezi mobily povedlo iPhonu v roce 2007. Nicméně firma evidentně neměla pevně stanovenou koncepci, načež kupříkladu některé plány počítaly s vozem, který sice dostane autopilot, ale také volant či pedály. Vzápětí se však začalo mluvit o odstranění obou klasických prvků.
„Bylo to neuvěřitelné selhání vedení,“ uvedl jeden z lidí obeznámených s celou záležitostí. Nešlo totiž pouze o autonomní řízení, manažeři se prý měli hádat o každou maličkost. Stávající krach celého projektu byl tedy vlastně neodvratný. Uvidíme tedy na konci příštího roku, jakým směrem se Apple nakonec vydá a zda vůbec vyrukuje alespoň s oním autopilotem.
Projekt vůbec prvního automobilu Applu, který jsme si zatím mohli prohlédnout jen na neoficiálních ilustracích, je aktuálně v troskách
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před hodinou - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 3 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 4 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera
Živá témata na fóru
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito