Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi má průšvih, zákazníkům dodalo tisíce aut s jedním VIN. Může to být další levá
24.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
VIN neboli identifikační číslo vozidla má být unikátní označení každého auta na celém světě. U Audi to s onou unikátností nějak nevyšlo.
Říká se, že neštěstí nechodí po horách, ale po lidech. Momentálně se ovšem zdá, jako kdyby poskakovalo po značkách koncernu VW, jakkoli je otázkou, jak moc mu jsou Němci sami naproti. Do kauzy Dieselgate se uvrtali sami, obdobně se nám pak jeví nový rýsující se skandál. I ten má jistou spojitost s „cinklými“ motory TDI, konkrétně pak s šestiválci a osmiválci, jenž Audi montovalo do modelů A7 a A8. Na počátku roku byly totiž u těchto jednotek zjištěny nesrovnalosti, pročež se kanceláře automobilky v březnu dočkaly policejní návštěvy.
Pátrání bylo zaměřeno na nalezení důkazů, jenž by potvrzovaly, že Audi záměrně osadilo své vozy softwarem, který za určitých okolností - tedy rozumějte v laboratorním prostředí - snižuje míru emisí NOx. Při té příležitosti ovšem vyšetřovatelé objevili dokumenty, dle kterých automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku vyrobila tisíce aut se stejným identifikačním číslem (VIN). Tyto vozy pak následně zamířily na různá místa světa, zejména ovšem do Číny.
Identifikační číslo (VIN) složené ze 17 číslic má přitom být zcela unikátní, má provázet vůz po celou jeho životnost a nesmí být duplikováno po 30 let. Zaručena je tak snadná dohledatelnost aut, ať se to již týká informací o předchozích majitelích, záznamů o dopravních nehodách či při případné krádeži. Už kdyby automobilka omylem vyprodukovala dvě auta se stejným VIN, je to problém. Ale tisíce? To už je pořádný průšvih.
Není tedy překvapením, že Audi čelí dalšímu skandálu. Mluvčí značky ovšem uvedl, že značka si není vědoma žádného problému. „Nemáme informace o tom, že by čísla VIN byla vydána více než jednou.“ Nicméně evidentně se tak stalo, přičemž otázkou je, proč. Nápovědou by nám mohla být ona hlavní lokace, do které vozy zamířily, tedy čínský trh. Tam totiž v případě importovaných vozů platí jisté restrikce.
Právě ty se Audi mohlo snažit obejít stejným - tedy podvodným - způsobem, jako VW zkoušel v Americe uspět s „čistými diesely“. Pokud se totiž za jedním číslem skrývají tisíce aut, mohla automobilka nemalým způsobem ušetřit na clech a daních. Přitom by ale musela počítat či spíše vědět, že čínský registr vozidel pochází z doby kamenné. Bylo by totiž krajně neobvyklé, kdyby dnes bylo možné zaregistrovat byť dva vozy se stejným VIN. Jenže když auta byla prodána a problém se provalil až při vyšetřování v Německu, vypadá to jako docela možný scénář.
Na každý pád musíme ptát, jak je možné, že k duplikaci identifikačního čísla v takovém množství došlo a zda šlo skutečně o výrobní vadu nebo záměr. Pokud se ale prokáže druhá možnost, pak Audi a potažmo celý VW Group stojí na vskutku úzké hraně, neboť druhý opravdu závažný podvod v tak krátké době by celý koncern mohl poškodit ještě více, než ten první. Tady by totiž nešlo jen o obcházení často hloupých norem - snadno by se totiž mohlo stát, že zákazník bude obviněn z krádeže vozu, který si přitom koupil. Neboť jiný ukradený vůz se stejným VIN je právě tím hledaným...



Audi čelí novému skandálu, vyšetřovatelé totiž zjistili, že značka vyrobila tisíce aut pod stejným VIN
Zdroj: Handelsblatt
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
před 11 hodinamiČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Lahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
před 4 hodinamiNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 5 hodinamiČíňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 7 hodinamiŠéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
před 8 hodinamiNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva