Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Auta už prý začínáme kupovat stejným způsobem jako mobily, říká studie
1.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nové technologie stojí za tím, že si spousta Američanů kupuje nové auto, i když jim to staré ještě dobře slouží. Délky leasingů se rekordně krátí.
Existují lidé, kterým jeden telefon stačí pět, šest či osm let, protože pořád funguje. Umí volat, posílat zprávy a vydrží na jedno nabití několik dnů. A pak jsou tu lidé, kteří si kupují nový mobil každý rok, ale ne proto, že by ten starý dosloužil, nýbrž proto, že ten nový je o malý kousek lepší než ten, který bude nahrazen. S automobily to údajně začíná vypadat podobně.
Málokdo si tedy je schopen, zejména po finanční stránce, kupovat nové auto každý rok, na to jsou automobily přece jen trochu drahé. Podle zpráv amerického webu Edmunds se ale průměrná doba splácení nového auta v USA snížila na 36 měsíců, což už je dost blízko dvěma rokům, tedy časovému období, v jakém si lidé průměrně pořizují nový telefon.
Důvodem pro tyto změny jsou zejména technologie na palubě. Najít v pět let starém autě dotykovou obrazovku, která by ovládala navigaci a rádio, totiž není běžné, pokud to auto není z horní půlky nabídky dané automobilky. A po stránce komunikace s mobilním telefonem je zde možno čekat tak nanejvýš Bluetooth pro volání, různé aplikace či připojení samotného auta k internetu byste tu v drtivé většině případů hledali marně.
Oproti tomu dnes, pokud akceptujete rizika těchto technologií můžete například u BMW přímo z auta tweetovat či procházet Facebook anebo si můžete z obýváku poslat trasu do navigace automobilu. To je něco, co bylo ještě před pár lety nemyslitelné. Dokonce i nová Škoda Fabia, úplně obyčejné levné auto, může být vybavena systémem, který na obrazovce na palubní desce zobrazí displej vašeho mobilu a z něj spoustu dostupných aplikací.
Častější pořizování aut má mnoho přínosů. Zejména automobilky jsou nadšené, protože můžou prodávat čím dál více automobilů a s tím i víc vydělávat, ale také ceny ojetin by mohly postupně začít klesat právě proto, že jich bude na trhu spousta a budou relativně mladé. To by mohlo znamenat snižování průměrného věku aut na silnicích a to by mohlo zastavit či alespoň zbrzdit snahy zavádět nízkoemisní zóny a podobné nesmysly.
Na druhou stranu, když už jsme u těch emisí - výroba nových automobilů je energeticky velmi náročný proces. Zbavovat se auta, které bezchybně slouží, se může jevit trochu jako marnotratnost, když člověk chce „jen” parkovací kameru a možnost tweetovat z auta. Benefit ve formě nižší spotřeby paliva často zůstává jen na papíře a nejen proto na druhé koleji.
Nicméně, podobným pohledem je častá výměna staršího mobilu za zbrusu nový marnotratná úplně stejně. U aut však může převládat bonus v tom, že víc lidí dosáhne na novější vozy - i když si je budou kupovat z druhé ruky - které dost možná budou v lepším stavu než bývaly.


Kde před 10 lety byla sotva navigace...





... je dnes připojení k internetu a spousta dalších vymožeností
Zdroj: Edmunds
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
dnes
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
včera
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Královské pocty pro MM a AM: přijetí u krále Filipa VI. 10:00
- Vespa GTS 80th a Primavera 80th Anniversary: výroční modely 08:00
- Darryn Binder opouští Evropu včera 15:58
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 17.12.2025
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm 17.12.2025
Nejnovější články
To nevymyslíte: Ford, který před dvěma roky zuřivě odmítal zpoždění zákazu spalovacích motorů, teď volá po zrušení zákazu spalovacích motorů
před 7 hodinami
Narychlo ušitý nový Mercedes CLA se spalovacím motorem je z nouze ctnost roku, na semaforech se bude bát Dacií
před 9 hodinami
Šéf Jaguaru zkusil obhájit, co s firmou provádí, zjevně pořád nechápe
před 10 hodinami
Ironie: Automobilka vrátila do nabídky prý přežité motory V8. A teď je chce tolik lidí, že je nestíhá vyrábět
dnes
Když to Mercedesu nejde s auty, zkusí to jako developer. Chytá vlastní luxusní město, Mercedes Places, bez legrace
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
