Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Auto francouzského prezidenta nejezdí více než 80 km/h, po dálnici ho vozí
10.11.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Francouzská Service de la Protection nabídla Emmanuelu Macronovi jeden ze sedanů ze své flotily, on si ale vymínil Renault Espace. Tak ho má.
Když letos v květnu došlo na inauguraci nového francouzského prezidenta, ukázali jsme vám jeho vůz i stroje jeho předchůdců. Tehdy šlo o DS7 Crossback, jak se ale později ukázalo, tento model posloužil Emmanuelu Macronovi jen při oné inauguraci. Pro pozdější běžné přesuny měl použít některý z pancéřovaných vozů z flotily francouzské bezpečnostní služby SDLP (Service de la Protection), to ale odmítl.
Důvody jsou dva. SLDP jednak disponuje moderními limuzínami německé provenience, ty ale pro Macrona nic neřeší - i když je představitelé státu používají, na půdu Elysejského paláce „nefrancouzská” auta nesmějí. Z těch francouzských pak SLDP disponuje pouze staršími sedany, neboť žádný velký a adekvátně silný vůz, který by bylo možné opancéřovat, dnes francouzské automobilky nevyrábí. A taková Macron odmítl též, prý mu nepřijdou „dost prezidentská”.
Prezidenta tak napadlo spásné řešení - nechat si postavit něco extra. Z nabídky francouzských automobilek sáhl po tom nejlepším, co dnes nabízí Renault - MPV Espace Initiale Paris - a nechal si jej údajně za 300 000 Eur (7,65 milionu Kč) přestavět na pancéřovanou verzi. SLDP jej měla varovat, že pro takové účely je vhodnější volbou auto typu sedan a že ani motory Espacu nejsou pro takové použití ideální, Macron ale chtěl tento vůz. A tak ho má.
Šťastný konec? Ne až tak úplně. Deník Le Parisien informuje, že vůz je schopen se pohybovat rychlostí nanejvýš 80 km/h, pak už jej nelze bezpečně zabrzdit. Primárně je tak používán pouze při cestách po městě, Macron se jej ale nechce vzdát ani při cestách mimo něj. Tady je oněch 80 km/h problém hlavně v případě provozu po dálnici, Francouzi si ale poradili i s tím - prezidentův vůz převáží na přívěsu.
Nejsme si jisti, zda zrovna tento způsob použití představuje bezpečný a komfortní způsob přepravy tak významné osoby, ale kdo chce kam...































Nové auto francouzského prezidenta možná vypadá dobře, ale tak úplně nefunguje
Zdroj: Le Parisien
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Přelomový Jaguar nachytali při testech, jak si hraje ne něco, čím není, bude to jen další hřebíček do jeho rakve
dnesUnikla podoba nástupce Audi TT a R8 v jednom, je to ještě o hodně větší tragédie, než jsme doufali
včeraZapomeňte na Škodu Octavia RS Combi, nejlepší rychlé auto na prázdninové výlety je teď tohle
31.8.2025
Nejnovější články
Majitel elektromobilu od nové automobilky pravidelně zažívá noční můry, ze spirály selhání auta i servisu nedokáže uniknout
před 5 hodinamiDalší tradiční evropský dodavatel automobilek skončil a odevzdává se Číňanům. „Už se tady nedá nic vydělat,” říká šéf
před 7 hodinamiBMW dál nesází vše na jednu kartu, do tří let začne svá auta osazovat neobvyklým typem pohonu
před 8 hodinamiRusové ukázali nový všudychod jako z dob SSSR. Stroj zvaný Hvězda nezastaví nic, ujede až 1 000 km v kuse klidně i bažinami
před 10 hodinamiKombíky Volva končí bez nástupce, tento je další v řadě. Z klasických aut značky zbývá jen poslední mohykán
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva