Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bentley Continental GT s motorem TDI sníží spotřebu na půl
22.4.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Ne, Bentley do žádného ze svých aut zatím nemontuje diesel. Majitel GT ale došel k závěru, že nahradit jím sametovou W12 je dobrý nápad.
Dá se rozumně předpokládat, že většina lidí, kteří si koupí vůz značky Bentley, si ho nekoupí kvůli tomu, aby jezdili s nízkou spotřebou. Nemáme na mysli, že „na to přece mají”, ale spíše to, že pro ně budou důležitější věci jako britský luxus v kabině, elegantní a nepříliš nápadný design, pohodlí na dlouhých cestách nebo ohromná zásoba výkonu a dynamiky, pramenící z šestilitrového motoru W12 pod kapotou.
Kdyby si chtěli pořídit auto s co nejnižší spotřebou, mohli by zvolit třeba Octavii TDI. Jakkoliv oproti Bentley Continental GT snad nemůže být většího protipólu než dieselová Octavia, schopnost jezdit s nízkou spotřebou nelze tomuto fenoménu českých silnic upřít. Také méně nápadné tohle auto už snad být nemůže, pokud není jasně žluté, ale britského luxusu se tu nedočkáte ani v nejlépe vybavené verzi, ohromné zásoby výkonu už vůbec ne a na pohodlí na dlouhých cestách jsou také lepší auta.
Lucemburský majitel dvanáctiválcového Bentley Continental GT se však rozhodl, že mu sametový dvanáctiválec s mamutí silou nevyhovuje, že by měl pod kapotou svého grand toureru raději dieselový motor. Ovšem, nenamontoval německo-český čtyřválec, ale zas tak daleko od něj nešel - do útrob Continentalu míří třílitrový vidlicový šestiválec TDI z Volkswagenu Phaeton, který této přestavbě padl za oběť.
Co majitele vedlo zrovna k takovémuto kroku, netušíme. Třeba to byla právě spotřeba, třeba to ale byla touha mít dieselový Bentley ještě dřív, než takové auto ve formě SUV vyrobí sama automobilka. Anebo se prostě chce odlišit, jen si nejsme jisti, že tohle je zrovna ten správný směr. Proč byl zvolen konkrétně šestiválec, také nevíme, ale troufli bychom si to odhadnout - je o pořádný kus menší než pětilitrová V10 TDI, která se do Phaetonu také montovala a Bentley by slušela více.
Nemáme tušení, zda se V10 TDI do motorového prostoru Continentalu vejde, ostatně W12 jsou dva spojené motory VR6, takže je možné, že desetiválec skutečně byl prostě moc dlouhý. A osmiválec 4,2 TDI zase nemusel pasovat z jiných důvodů, popř. nebyl k dispozici vhodný dárcovský vůz, takže padla volba na V6. V každém případě to ale po stránce výkonu změna k lepšímu rozhodně nebude - 3,0 V6 TDI z Phaetonu nabídne 225 koní a 450 Nm, zatímco W12 dávala 560 koní a 650 Nm.
Vylepšení spotřeby bude ale zřejmě ohromné. Nakonec i Phaeton se vyráběl se slabší verzí motoru 6,0 W12 (450 koní) a v kombinaci si řekl o 14,5 litru benzinu na 100 km, šestiválcový diesel chce jen 8,5 litru. Hmotnost aut je prakticky totožná a pokud kombinovaná spotřeba Conti GT W12 činí 17,1 litru benzinu na 100 km, bude pokles skoro desetilitrový. Dynamický propad ale bude podobný - Phaeton zrychluje na stovku za bezmála 9 sekund, Continentalu GT stačí pouhých 4,8 sekundy.
Přestavby zatím není hotová, a tak o výsledku nemůžeme hovořit jasněji. StejNě tak nemůžeme nabídnout fotografie ani video chrochtajícího Bentley, nicméně fotky první půlky prací toho také řeknou spoustu...
Dieselový Bentley Continental GT bude skutečnou raritou...
Zdroj: Dutch Build přes Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 4 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před 2 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 3 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 4 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 5 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva