Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bernie Ecclestone: „Je docela dobře možné, že koupím Nürburgring.”
7.7.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Dějiště aktuální velké ceny F1 i s proslulou Nordschleife možná získá vlivného pána. V případě Ecclestona nejde o peníze, ale jen o vůli se okruhu zmocnit.
Není žádnou novinkou, že Nürburgring včetně Nordschleife je na prodej. Po krachu dosavadního provozovatele ovládaného spolkovou zemí Porýní-Falcko zkrátka nezbývá nic jiného než okruh prodat a z výnosu uspokojit oprávněné pohledávky věřitelů společnosti. Že se tohle stane, je zkrátka jisté, i když k tomu nedojde dříve než za několik měsíců. V souvislosti s nejasností okolo toho, kdo se novým majitelem stane, pak vyvstává otázka, co se bude dít se Severní smyčkou Nürburgringu, která je pro nemalé množství nadšených řidičů druhým domovem. A to i proto, že není nic těžkého se na ní při některém z mnoha veřejných dnů dostat v jakémkoli motorovém dopravním prostředku.
Právě veřejnou přístupnost okruhu (třebaže ne zrovna levnou) může změna majitele snadno zhatit. Nechceme vyvolávat žádné sociální rozbroje, ale na světě zkrátka existuje řada lidí, pro které cena v řádu jednotek miliard korun nepředstavuje zásadní výdaj a okruh si mohou koupit podobně jako si někteří Češi pořizují chaty na druhém konci republiky. A nemusí mít absolutně žádnou motivaci zabývat se nějakým dalším pronájmem - prostě si koupí 20 kilometrů silnice někde v Evropě a slétnou si tam dvakrát do roka zajezdit, to zní jako docela dobrá investice.
Žádný z takových zájemců se zatím nevynořil, v poslední době se ale hovoří o zájmu německého autoklubu ADAC. Někteří to vítají, my bychom před takovým scénářem varovali - autoklub sice není totéž co stát, ale také má daleko k racionálně uvažující firmě. Máme zato, že to poslední, co Nürburgring a hlavně 'Smyčka potřebují, je další „veřejný provozovatel”, to už jednou dopadlo špatně a podruhé může zas.
Ideálním scénářem by bylo převzetí Nürburgringu soukromým provozovatelem s jasným cílem - co nejrychleji se domoci návratu své investice. V takovém případě si můžeme být jisti zachováním veřejné dostupnosti okruhu v co nejširším měřítku, neboť pro dosavadního majitele okruhu byly podle zveřejněných účetních výkazů daleko nejvýnosnější aktivitou tzv. veřejné dny, hlavně pak o víkendech. Ostatně stačí se na Nordschleife o některém z teplejších víkendů vydat a uvidíte sami, kterak se v tyto dny sypou provozovateli do kasičky příjmy za jednu prodanou vstupenku za druhou.
Nevíme jistě, jestli by se mezi takové majitele zařadil Bernie Ecclestone, ale máme zato, že ano. Ten vždy uměl hlavně vydělávat peníze a lepší cesta k nim než skrze efektivní pronajímání okruhu hlavně jednotlivých řidičům nevede. Sám Ecclestone sice v minulosti popíral, že by okruh chtěl koupit, nyní ale otočil.
V rozhovoru s německým Die Welt v rámci otázek okolo budoucnosti velké ceny Formule 1 na Nürburgringu řekl: „Je docela dobře možné, že ho koupím. Alespoň o tom přemýšlím.”
Už z Bernieho slov je zřejmé, že v jeho případě není otázkou, kolik okruh stojí nebo kam cenu vyšroubují nabídky jiných zájemců, ale prostá vůle jej mít. V jeho případě jistě nejde o nějaké veřejné jízdy na Nordschleife, nejedná se ale ani o nějaký krátkozraký byznys - Ecclestone by zjevně chtěl, aby tato slavná velká cena zůstala zachována v „jeho” seriálu F1 a bez okruhu by to nešlo. Proto uvažuje o jeho převzetí, ostatně o tom svědčí i jeho další slova.
„Pokud to udělám, bude to znamenat, že velká cena Německa bude zabezpečena,” řekl dále Ecclestone a dodal, že pochopitelně naplní i kontrakt s Hockenheimringem, na němž se ef-jedničky ob rok též objevují. To pro nás ale není příliš zajímavé, podstatné je, zda se k tomuto kroku dnes již 82letý Brit může odhodlat. Jisté zatím není nic, pro Die Welt ale dále uvedl, že se rozhodne „během několika měsíců”.
Uvidíme tedy, jak vše dopadne. Jestli byste tento scénář vnímali jako pozitivní, nebo naopak, budete jistě nejlépe vědět sami...
Severní smyčka, její historie a slavná místa sice pro Ecclestona nejsou hlavní motivací ke koupi Nürburgringu, dost možná by i pro ni ale převzetí schopným britským podnikatelem znamenalo bezpečnou budoucnot
Zdroj: Die Welt přes WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
včera - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024 - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Rusové řekli víc k novému vrcholnému Moskviči. Auto větší než Kodiaq může být při ceně základu od 314 tisíc konečně hit
před 2 hodinami - Světu už 5 let chybí největší automobilový manažer všech dob, druhý takový se těžko někdy narodí
včera - Honda i v této době oznamuje, že do elektromobility napěchuje 1,46 bilionu Kč, nevyřeší tím vůbec nic
včera - Nový čínský unikátní osmiválec našel své využití, je podobně fascinující jako motor sám
včera - Porsche 911 Turbo má přejít zpět na manuál a pohon zadních kol. Zdánlivá absurdita dává jistý smysl
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva