Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW říká, že dealerství aut, jak je známe dnes, už brzy skončí. Musí
24.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dnes přijdete k dealerovi, prohlédnete si nabídku, nějaké auto vyzkoušíte a možná i nějaké objednáte. Změna nabídky si ale žádá i jiný styl prodeje.
Před pár lety jste mohli karosářské typy a s nimi související modely jednotlivých značek pomalu vyjmenovat na prstech jedné ruky. Dnes vám u některých výrobců nebudou stačit ani končetiny celé rodiny. Řada modelů se již ani nevejde do prodejen a tím pádem mohou jejich prodeje trpět. Automobilky se tak snaží nalézt řešení v aplikaci virtuálních showroomů a setkáváme se dokonce i s prodejem aut po internetu.
Nad těmito způsoby bychom se ještě před nedávnem ošívali, nicméně dnes online míří celý svět a pozadu tedy nehodlá zůstat ani automobilový segment. Nedávno jsme vám tak mohli představit virtuální showroomy Audi, dnes pro změnu zaskočíme na návštěvu k BMW. Šéfka divize prodejů budoucnosti Michele Fuhs prozradila, že dealerství, tak jak je známe, se postupně stanou minulostí. A stane se to rychleji, než si myslíme.
„Nic se sice neodehraje v nejbližších deseti dnech, ale rozhodně vám nemůžu potvrdit, že prodej aut bude v příštích 10 až 15 letech vypadat stejně jako dosud,“ dodává Fuhs. A zároveň potvrzuje, co jsme zmínili v úvodu. Tedy že nabídka BMW je v současné době na klasické showroomy již příliš velká. Mnichovská automobilka totiž nabízí desetkrát více modelů než před pouhou dekádou.
„Musíme kompletně přepracovat naši síť; nemůžeme mít kupříkladu v centru Amsterdamu dealerství o rozloze přes dva tisíce metrů čtverečných,“ uvedla dále Michele Fuhs. Dle ní je přitom hned několik možností, jak dané problémy vyřešit, výhradně virtuální prodej je ale mimo diskuzi. V takovém případě by totiž chyběl přímý kontakt mezi prodejcem a zákazníkem.
Místo toho BMW zvažuje dealerství stylizovaná do podoby luxusních butiků, které by doplnily areály umožňující kupříkladu také testovací jízdy. Došlo by tak na propojení digitálního světa i skutečných modelů. Razantní změny by ovšem měly být aplikovány až s příchodem roku 2018, do té doby zažije stávající dealerská síť jen menší otřesy vyžadující nižší investice.









BMW v současnosti nabízí desetkrát více modelů než před pouhými deseti lety
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
včeraNovátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
včeraMax Verstappen se neobvykle zjevil na sociálních sítích a setřel rekordmana, který zpochybňoval jeho výkon zajetý pod falešným jménem
18.5.2025
Nejčtenější články
Nová levná Lada se konečně plně odhalila i jako kombík, zavazadelník skýtá hned dvě překvapení
22.4.2025Víc jak 2 milionům Hond selhává start-stop, nesmyslný systém dává majitelům po letech týraní další ránu
22.4.2025Nová automobilka financovaná Jeffem Bezosem začala odhalovat svá první auta způsobem, jaký svět ještě nezažil
22.4.2025Francouzi, Číňani a Arabové řekli víc k řešení, které dovoluje ve velkém předělávat elektromobily zpátky na spalovací pohon
22.4.2025Důkazů, že si VW kdysi dovolil udělat svůj vlastní model ze Škody, ubývá, jsou téměř všechny na kaši
22.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva