Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Brutální Škoda Octavia s motorem 4,4 V8 je na prodej, nakonec ne zas tak draho
17.12.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Proslulá úprava jednoho nadšeného mechanika u nás svého času vyvolala velký rozruch, v dobrém i zlém. Teď může být přesně tohle auto vaše.
Upravování starých aut ve většině případů směřuje ke snaze dosáhnout původního vzhledu s technikou z doby vzniku. Příkladem může být nedávno probírané Porsche, kterému přímo v automobilce vrátili maximálně originální podobu. U některých ale frčí něco trochu jiného, zejména v USA mají rádi křížení odlišných světů. Výsledkem jsou vozy zvané hot rod, které byly předzvěstí amerických muscle cars. Do staré karoserie se zabuduje moderní, hodně silný motor, nová převodovka a podvozkové díly, přebytečné věci se odmontují a hot rod je na světě.
Na Starém kontinentu se móda přemotorovaných veteránů s velkým úspěchem nesetkala - v době, kdy v Americe mladí kluci závodili za městem na čtvrtmíli, Evropané považovali auto za výdobytek pro bohaté. O to více překvapí původní Škoda Octavia z roku 1962, která byla v podobném stylu upravena. Detailně jsme vám ji představovali před pár léty, a tak možná dobře víte, že prapůvodní Octavii připomíná vzdáleně už na pohled, natož pak technicky - pod svým svérázným hávem ukrývá zcela novou techniku, kterou by očekával málo kdo.
Polský automechanik Grzegorz Mielniczuk z vlastní vůle vybavil Octavii z roku 1962 osmiválcovým motorem M62B44 o objemu 4,4 litru z BMW 540i o výkonu 210 kW (285 koní) při 5 700 ot./min a točivým momentem až 420 Nm při 3 900 ot./min. Grzegorz přiznal, že technické úpravy, aby motor vešel do malé karoserie, ubraly cca 20 koní. Malá ztráta nestojí za řeč, spíše je zajímavé, co dál se muselo předělat - téměř všechno. Dá se říci, že Octavii zůstala původní karoserie, do níž se z 540i stěhovala celá technika. Přesný postup jsme i vizuálně probírali v už zmiňovaném článku.
Extrémní stvoření budí rozruch na polských silnicích i mezi tuzemskými fanoušky Škody. Nejsme zvyklí na takové projekty, ale na jednu stranu musíme uznale kývnout nad odvahou polského majitele, který musel do stvoření tohoto kočkopsa investovat nemálo peněz i času. Všechno ale jednou končí a polský stroj teď hledá nového majitele.
Teď jej tvůrce a majitel v jedné osobě nabízí za 14 500 Eur (asi 372 000 Kč). Je zábavné vidět název Škoda Octavia, datum první registrace v 60. letech minulého a pod tím objem motoru 4,4 litru. Na fotkách můžeme vidět polské registrační značky, ale pro jeho hlasitý projev až 123,8 dB asi nebude snadné jej u nás přihlásit do provozu. Bílý lak s černými a červenými doplňky autu padne, sportovně upravený interiér zaujme, ale motor a 8 výfuků po stranách vyděsí.
A cena nám nakonec nepřijde nezajímavá - 372 tisíc korun není málo peněz, ale je zcela nepochybné, že postavit tohle monstrum od nuly by bylo nesrovnatelně dražší. Otázkou je spíše, jestli byste něčím takovým byl ochotní jezdit...












Ozdoba srazů na prodej. Octavia s osmiválcem nadělá ještě dost parády
Důkaz, že auto je stále pojízdné a plně funkční
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025Expert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025
Nejnovější články
Nejnovější Mercedes je ztělesněním všeho, co je dnes s legendární německou značkou špatně
před 2 hodinamiOpravdu „americkej kýbl” překoná absolutní rekord Nürburgringu? Dlouholetý technik GM říká, že ano, jen jinak, než si myslíte
před 3 hodinamiDevastace a sebemrskačství až do hořkého konce: Škoda ukáže novou Octavii v podobě, o níž ví, že vzbudí rozpaky. A klidně na ní prodělá
před 5 hodinamiŠkoda Kodiaq v bazarech dokazuje, že za spolehlivost a svobodu volby nemusíte ani dnes dát ranec
včeraNové Suzuki za 167 tisíc dostalo svěží tvář a jezdí teď za 3,6 litru na 100 km. I u nás bývalo populární
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 11:21 - Předseda
- kola e89+Tiguan+Scout 06.26. 11:04 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 10:14 - Zajda
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.26. 07:35 - Vrooom
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.24. 13:45 - pavproch
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus