Budoucnost Fiatu závisí na oživení Alfy a Maserati, Italové jsou na rozcestí

Fiat má za sebou dokončení fúze s Chryslerem, to mu však samo o sobě úspěch ani stabilitu nezajistí. Budoucnost ovlivní i značky Alfa Romeo a Maserati.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Budoucnost Fiatu závisí na oživení Alfy a Maserati, Italové jsou na rozcestí

10.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Budoucnost Fiatu závisí na oživení Alfy a Maserati, Italové jsou na rozcestí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Fiat má za sebou dokončení fúze s Chryslerem, to mu však samo o sobě úspěch ani stabilitu nezajistí. Budoucnost ovlivní i značky Alfa Romeo a Maserati.

Potopí se, nebo bude dál plavat? Moment pravdy je tady. Takových podobných dohadů je v souvislosti s aktuálním stavem Fiatu plný internet, však kompletní převzetí Chrysleru a utváření koncernu zřejmě nebylo pro automobilku dvakrát levné. Budoucnost italského průmyslu teď údajně závisí na tom, jak naloží se svými neméně známými značkami Alfa Romeo a Maserati. Minimálně první z nich teď trpí výrazným nedostatkem nových modelů a s tím už musí něco udělat. Pokud by totiž měla situace zůstat stejná, největší italský výrobce by se mohl velmi rychle dostat do výrazných problémů.

Generální tajemník unie Metal Workers z Turína Frederico Bellono v rozhovoru pro Financial Times potvrdil, že Fiat je v současné době na pokraji a pokud se mu nepodaří naplnit svojí „zajišťovací“ strategii, pak může být velmi rychle zle. Turín by v případě naplnění katastrofického scénáře mohl zažít stejný osud jako třeba Detroit . Bellono měl jednoznačně na mysli „fiatí“ plány na rozšíření do globálního prémiového sektoru vozů s pomocí Alfy a Maserati. Tímto krokem údajně automobilka hodlá zastavit rozpadající se italský automobilový průmysl.

V loňském roce Fiat vyrobil ve své domovině na 400 tisíc vozů, což znamená, že ho co do počtu kusů předčil třeba i Nissan v britské továrně v Sunderlandu. John Elkan, předseda nově zřízeného koncernu Fiat Chrysler Automobiles (FCA) potvrdil, že znovuuvedení Alfy Romeo již bylo v pokročilém stadiu a čas, aby oživení přišlo, je právě teď. To znamená, že Alfa bude prvním bodem programu nové aliance. Investice do výroby a vývoje však rozhodně malé nebudou a na tom by mohl Fiat v případě nenaplňení plánů ošklivě ztroskotat.

Minulý týden se k tomu vyjádřil také šéf Sergio Marchionne, který si je úspěchem stále jistý. Maserati prý ukazuje, že posun do třídy prémiových značek může fungovat, neboť právě v tomto segmentu lze získat vyšší marži na každém prodaném vozu. Maserati prý aktuálně z každého vozu „vytříská“ více než třeba Ferrari. Byl to ale právě Marchionne, který dvakrát zrušil plány na rodinu zcela nových modelů Alfy Romeo.

Na konci dubna by se však měla situace změnit, neboť Alfa se chystá na detailní představení plánů ohledně uvedení nových modelů. Ty by měly přijet na nové platformě Giorgio určené pro pohon zadních i všech kol. Její poslání má být podobné jako třeba MQB u Volkswagenu, neboť zajistí vytváření úspor z rozsahu a také sníží náklady na vývoj nových modelů. Její aplikace je naplánována pro budoucí Fiaty, Chryslery i modely vzniklé pod značkou Dodge. Otázkou číslo jedna tedy zůstává, zda bude po vozech Fiatu dostatečná poptávka.


Budoucnost Fiatu závisí na oživení Alfy a Maserati, Italové jsou na rozcestí - 1 - Fiat na scesti 2014
Doufejme, že Fiat přežije. Klíč k úspěchu prý drží Maserati a Alfa

Zdroj: Autocar

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.