Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bugatti Veyron se přiblížilo lidu, teď ho lze pojistit proti poruchám, za rozumnou cenu
9.11.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Veyron je drahý nejen na pořízení, ale i na údržbu a opravu možných poruch. To poslední teď lze pojistit do výše nákladů na opravdu až 60 milionů Kč.
Pojištění mechanických závad ojetých aut není zas tak špatný nápad, jak by se to leckomu mohlo zdát, zejména je-li pravděpodobnost poruchy velká či opravy drahé. A nebo obojí. U exkluzivních aut je riziko vysokých nákladů spojených s jakoukoli větší technickou nepříjemností relativně vysoké, jak jsme si nedávno mohli ukázat na nákladech na roční provoz denně jezděného Astonu Martin. Zrovna ten ale pojištěn byl a majitel za to zaplatil za rok 73 tisíc Kč. Kdyby to neudělal, opravy - nikoliv údržba - by ho stály přes 134 tisíc Kč.
Tedy, ne že by existovala jistota, že se na vašem autě něco pokazí. Ale stejně tak neexistuje jistota, že všechno bude fungovat stoprocentně, takže se takovéhle pojištění může vyplatit. Britská společnost Warranty Wise jej nabízí pro normální auta a také zveřejňuje statistiky jejich spolehlivosti právě na základě takto získaných dat. A ano, byl to její majitel, kdo nedávno ne zcela šťastně prodal své Bentley.
Tahle pojišťovna nyní nabízí pojištění mechanických závad i pro Bugatti Veyron. Nový produkt je k dispozici pro Veyrony zakoupené u britské firmy Tom Hartley, známého prodejce supersportů z druhé ruky. Na webu firmy jsme žádný Veyron nenašli, to ale neznamená, že v nabídce brzy zase nějaký nebude a pochopitelně, vydat se pro něj právě sem můžete i vy. A nebo se s Tomem Hartleyem resp. jeho lidmi domluvit, aby vám zprostředkoval prodej třeba jinde nabízeného kusu.
Pojištění Veyronu je dle hantýrky pojišťovny na úrovni Platinum Plus, nejvyšší, kterou Warrantywise nabízí, a stojí 10 tisíc liber (303 tisíc korun) na 12 měsíců. Pochopitelně, není v něm obsažena údržba, která je u Veyronu extrémně drahá, to ale mohou být i opravy poruch. A ty už pokryty jsou - velmi štědře.
Pojištění zahrnuje všechny mechanické a elektrické části, olejová těsnění, těsnění pod hlavou, servis klimatizace, řemeny, kabeláž a chladiče - a samozřejmě cenu práce. Pojištění kryje poruchy do výše hodnoty auta, která podle Warrantywise aktuálně činí 2 miliony liber, tj. asi 60,7 milionů korun. Pokud patří Veyron k vašim oblíbeným autům, jistě víte, že chladičů tu je deset, turbodmychadla čtyři a výměna těsnění hlavy válců u motoru W16 nebude nic snadného.
Pochopitelně, ani to nedělá z Veyronu auto pro masy, činí jej ale dostupnějším přece jen širšímu okruhu lidí. I běžné provozní náklady jsou velmi vysoké, jsou ale předvídatelné. Poruchy nikoli a právě ty mohou od vlastnictví vozu odrazovat i dobře situované lidí. S jasným nákladem 300 tisíc za rok už k jeho koupi mohou být svolnější i méně majetní, byť z pohledu běžného smrtelníka stále extrémně bohatí lidé...
Veyron si nyní lze pojistit proti poruchám, třeba i tento výjimečný, pouze ve 30 exemplářích vyrobený Super Sport s maximálkou přes 434 km/h
Zdroj: Warranty Wise
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Na Sachsenringu začal letošní šampionát IDM včera 20:00
- Účastníci IDM v SBK a SSP včera 15:00
- BMW ASA: automatické řazení pro motocykly včera 13:13
- Grand Prix Kazachstánu odložena na pozdější termín včera 11:46
- IDM letos bez Michala Práška 2.5.2024
Nejnovější články
- Američané chystají opulentní tank pro civilisty, do pancíře z kompozitu zabalí oázu luxusu
před hodinou - Ohromující susperjachtu Porsche s 4 663 koňmi nikdo nechce ani po obří slevě, koupit ji půjde ještě levněji
před 3 hodinami - Tesle se na skladech dál hromadí neprodaná auta, pronajímá si parkoviště i letiště, aby je měla kam dávat
před 4 hodinami - Jen dekádu staré elektromobily předčasně umírají „v chudobě”, majitelce Tesly původně za miliony zbylo jen 58 tisíc
včera - Němci vyzkoušeli Škodu Octavia IV jako ojetinu, smysl dává hlavně s démonizovaným motorem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva