Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Chcete prestižnější auto? Tato firma to nabízí za drobné. A nejhorší je, že úspěšně
17.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Že automobilky rády balí jinak běžnou techniku do hávu modelů prestižních modelů, není nové. Tato firma jim ale bizarní cestou bere část příležitostí.
O společnosti Brenthon jste opravdu nejspíše v životě neslyšeli, což vám rozhodně nemáme za zlé, i pro nás byla dosud neznámá. Přesto nám její produkty připadají povědomé. Důvod je prostý - už jsme je mnohokrát viděli, ovšem pod logem Kie či Hyundai. Brenthon jako takový žádná auta nevyrábí. A co více, ve skutečnosti není ani tuningovou firmou, jež by vzala sériový model a řádně mu upravila fasádu či techniku. Místo toho se Brenthon rozhodl dělat něco podobného, co někteří mainstreamoví výrobci - vzít vcelku obyčejné auto a „přeznačkováním” zamířit do prémiového segmentu.
Abychom si tento záměr lépe vysvětlili, musíme se vrátit do 80. let minulého století. V té době americká vláda v obavě z levných japonských aut zavedla dovozní limity, které výrobcům ze Země vycházejícího slunce umožňovaly do Spojených států dovézt pouze 1,68 milionu aut ročně. V důsledku tohoto rozhodnutí řada japonských značek vystavěla v Americe továrny, čímž byla jejich produkce „domestikována“. Toyota, Nissan a Honda navíc založily své luxusní divize.
Značky Lexus, Infiniti a Acura byly přímou odpovědí na ony limity, neboť byly uváděny jako prémiové a tím pádem mohli Japonci na omezeném množství aut vydělat větší peníze. A to přesto, že samotné vozy se od svých mnohem levnějších protějšků často ani nelišily, jedinou novinkou byl totiž příchod nového názvu a emblému. Teprve časem došlo k daleko větší separaci mainstreamu a prémie, přičemž nejlépe si v tomto ohledu vede Lexus.
Japonské automobilky samozřejmě nebyly jedinými, kdo s přeznačením levnějších aut na prestižní vyrukoval, obdobnou praxi užíval dříve třeba Oldsmobile a další američtí výrobci. Stejně jako se v posledních letech rozhodl touto cestou kráčet Citroën s divizí DS nebo již zmiňované korejské automobilky Kia a Hyundai, které se od předloňského roku chlubí značkou Genesis. Ta ale nabízí více luxusu i lepší techniku než běžný standard.
Právě v tomto bodě se můžeme vrátit k firmě Brenthon, která by taktéž korejským vozům ráda dodala více prestiže. Nicméně interiér i exteriér zůstanou stejné, o technice ani nemluvě - zvnějšku se objeví maximálně několik nových chromových prvků, loga a jména značky, v interiéru jen ta loga. Nic jiného se opravdu nemění a pouze tento „prestižní emblém“ má vozu zajistit vstup do vyšších společenských pater.
Že jde o naprostý nesmysl? My bychom souhlasil, jenže záleží na úhlu pohledu. Řada méně znalých lidí si totiž skutečně může při pohledu na „vůz Brenthonu“ pomyslet, že má před sebou něco víc než jen obyčejné Hyundai. Však v dnešním světě plném stovek různých modelů aut s často více či méně „generickým” designem jasně rozeznají značku vozu jen znalci, ostatní budou znát leda to, co na ně denně juká z médií či reklam. A nebo budou vědět, že Hyundai není nic extra.
Brenthon sice neznají, ale zní to hrdě a to masivní logo... Takže to prostě může fungovat a už pět let přetrvávající existence Brenthonu to potvrzuje. Nakonec „zlepšení reputace” nestojí majlant, sadu log a nápisů firma nabízí od 25 dolarů (cca 550 Kč). A takové peníze za „lepší auto” zjevně vytáhne rádo dost lidí...



























































Toto jsou „auta Brenthonu” - vozy Hyundai a Kia s dolepenými logy za pár stovek. A prestižnější vůz je na světě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 10 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 3 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 4 hodinami
Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací jsou ještě varovnější, klesly na úplné dno
před 6 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
před 7 hodinami
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
